metertjes zoals (oliedruk etc.. )

pyara_pappoe

metertjes zoals (oliedruk etc.. )

Bericht door pyara_pappoe »

hallo,

is er hier iemand die in zijn rover of mg metertjes heeft geplaatst zoals benzinedruk, oliedruk, en olietemp? behalve dan dat artemis dat heeft gedaan is er nog iemand anders?? en waar hebben jullie deze gemonteerd, ander dan artemis's A-STIJLE montage..? want ik wil ze eigen in een houder bovenop mijn dashboard... maar weet niet hoe dat zal staan... moet zo orgineel mogelijk en netjes lijken namelijk. heeft iemand dit gedaan, en hoe moet je dit allemaal aansluiten......?? en heeft iemand hier foto's van of een website met foto's specifiek voor de rover en mg zr... met zulke meterjes... ?

ik hoor het graag van jullie.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb ze zo:

Afbeelding
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
pyara_pappoe

dat ziet er wel leuk uit , alleen ik heb een airbag daarzo zitten, en die wil ik wel behouden... trouwens hoe heb je alles aangesloten? heb je daar advies voor en eventueel een schema enzo ?
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Robert 22TC heeft ze in de Astijl zitten. Ik ben er zelf ook mee bezig, maar ikben met zoveel bezig :lol:
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Ik heb olietemp, oliedruk en air/fuel.

Olietemp en oliedruk zitten op een ring die tussen oliefilter en blok zit, zo'n ding:

Afbeelding

Air/Fuel zit op de ECU.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
pyara_pappoe

hey mark en hoe heb je die kabels getrokken dan? vanuit je motorruimte naar binnen?? hoe heb je dat precies gedaan, en vanaar de stroom afgetapt voor de metertjes?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

draden inderdaad ergens door een rubbertje naar binnen achter het dashboard. spanning komt ook uit het dashboard, ik geloof van de sigaretten-aansteker of het handschoenenkastlampje (3x woordwaarde :P)
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Mark16v schreef:Ik heb olietemp, oliedruk en air/fuel.

Olietemp en oliedruk zitten op een ring die tussen oliefilter en blok zit, zo'n ding:

Afbeelding

Air/Fuel zit op de ECU.
past zo'n ring op alle meters of enkel op t merk dat jij hebt ?

Cheers Pagan
Afbeelding
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Mijn metertjes zijn van Raid btw.
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

hangt van de sensoren af he, deze hebben meestal wel een standaard draad maar anders zijn daar wel verloopjes voor te krijgen.

bij mij paste het iig in een keer.
pyara_pappoe

mark16v effe een vraag. je zegt dat de draden via een rubbertje achter het dashboard uitkomen. echter vraag ik me dan af als ze eenmaal achter het dashboard zitten, hoe kom je dan weer bij dat draadje? moet je hiervoor je hele dashboard loshalen? of is dit makkelijker, of misschien wel op een slimmere manier te doen. bijvoorbeeld als je je meterjes op de plaats van de radio wil hoe haal je die draden dan in hemelsnaam die achter je dashboard lopen daarnaartoe? je komt er toch niet zomaar 1 2 3 bij lijkt me als je ze via het rubbertje achter je dashboard haalt?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Nee zo erg is het niet, het rubbertje zat bij mij onder het handschoenenkastje, dus daar kan je makkelijk bij. En zo'n dashboard is geen groot brok plastic hoor, er zitten overal kiertjes, gaatjes en sleufjes waar je draden door kan leiden.

Je ziet het vanzelf wel als je er aan begint.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Wel heb je na de tijd kleine sneetjes en gefileerde handen als je door Te strakke kiertjes heen moet :lol: Maar dan heb je hetw el voor elkaar ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
pyara_pappoe

heb je daar ervaring mee dutch haaha
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

mja ik ook :? :P
pyara_pappoe

wuahahahah oke dan. dan moet ik maar handschoenen gebruiken ? of natuurlijk bij jouw langskomen en vragen of je het voor me wilt doen ahahahah :) :P
Plaats reactie