scheuren carosserie
scheuren carosserie
hallo,
ik zat vandaag even te surfen op het vw forum. toen zag ik een topic m.b.t. het scheuren van je carroserie? wat is dat in hemelsnaam?
Er wordt beweert dat als je een veerpootbrug onderin je auto zet, dus onder je auto achterin bijvoorbeeld, je kans hebt dat je carroserie scheurt....?? ze beweren dat als je een veerpootbrug in je auto monteert. je kans maakt doordat je auto stugger wordt dat er scheuren in je carroserie kunnen ontstaan? is dit waar of onzin, en heeft iemand hiermee ervaring. want ik wil binnenkort ook een custom made veerpootbrug onderin me auto monteren tussen de achterste ophanging van mijn rover 200 BRM...
ik zat vandaag even te surfen op het vw forum. toen zag ik een topic m.b.t. het scheuren van je carroserie? wat is dat in hemelsnaam?
Er wordt beweert dat als je een veerpootbrug onderin je auto zet, dus onder je auto achterin bijvoorbeeld, je kans hebt dat je carroserie scheurt....?? ze beweren dat als je een veerpootbrug in je auto monteert. je kans maakt doordat je auto stugger wordt dat er scheuren in je carroserie kunnen ontstaan? is dit waar of onzin, en heeft iemand hiermee ervaring. want ik wil binnenkort ook een custom made veerpootbrug onderin me auto monteren tussen de achterste ophanging van mijn rover 200 BRM...
-
- The Big Boss
idd, wat??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
In 91 kocht ik een zo'n volksding werd in het eerste jaar 3 x gespoten ivm roest!!!Frekkel schreef:rekening houden met het feit dat je op een vw forum zat
Bij mijn volvo met origineel sportonderstel begon mijn dashboard te scheuren.216 driver schreef:Ik denk dat het best zou kunnen hoor , maar waarschijnlijk alleen bij een hele stugge schroefset i.c.m. een veerpootbrug
Nu ik zs veren onder mijn 45 heb zitten hoor ik ook af en toe een kraakje.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Contacteer:
Wat een hoop mensen nog wel eens vergeten dat als je iets achter doet dat je het ook voor moet doen en zeker bij zo'n veerpoot brug is dat aan te raden. Anders maak je de voorkant stugger en achter niet, idem andersom. Dán zou het eventueel kunnen gebeuren maar tis voor mij ook iets nieuws dat ik dat lees, nog nooit van gehoord... 

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Als je de veren en dempers stugger maakt, en je rijdt dezelfde route op dezelfde manier(snelheid) dan wordt de krachten op het chassis groter omdat de veerweg korter is en dezelfde energie moet worden opgenomen in minder tijd.
Oftewel het zou zeker kunnen gaan scheuren, maar ik vind het toch vreemd. Me dunkt dat een euto sterk genoeg zou moeten zijn.
Oftewel het zou zeker kunnen gaan scheuren, maar ik vind het toch vreemd. Me dunkt dat een euto sterk genoeg zou moeten zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
en als het scheurt?? hoe kan je dat merken? en trouwens als je af en toe een piep hoort omdat je onder je rover 45 zr veren hebt lijkt me toch niet echt.... goed dan of wel ? ik bedoel je zegt je hoort af en toe gekraak... is dat niet gevaarlijk dan? en betekent dat niet dat je een scheur hebt ergens in je chassis?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Elk voorwerp buigt, onder elke kracht die erop staat, dat is een natuurwet.
Voor auto's(normale auto's) is dat 10.000 tot 50.000 N per graad over de lengte as.
Je kunt je voorstellen dat als het chassis buigt, maar het dashboard niet(omdat die gewoon met 6 schroefjes bevestigt zit en dus niet belast wordt) dat het dashboard het chassis tegen kan komen als er maar genoeg gebogen wordt.
Dat is waar al het piepen en kraken vandaan komt. Hoe slapper de auto hoe meer gepiep, hoe kleiner de toleranties hoe meer gepiep, hoe stijver de ophanging hoe meer gepiep.
Voor auto's(normale auto's) is dat 10.000 tot 50.000 N per graad over de lengte as.
Je kunt je voorstellen dat als het chassis buigt, maar het dashboard niet(omdat die gewoon met 6 schroefjes bevestigt zit en dus niet belast wordt) dat het dashboard het chassis tegen kan komen als er maar genoeg gebogen wordt.
Dat is waar al het piepen en kraken vandaan komt. Hoe slapper de auto hoe meer gepiep, hoe kleiner de toleranties hoe meer gepiep, hoe stijver de ophanging hoe meer gepiep.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Dit zijn kraakjes van bv. panelen i de auto.bam schreef:
Nu ik zs veren onder mijn 45 heb zitten hoor ik ook af en toe een kraakje.
Bam.
Als jij een emmer met water met gestrekte armen voor je houdt en deze langzaam op en neer beweegt gaat dat redelijk.
Maar als je hem nou met snelle korte bewegingen gaat bewegen gaat dat moeizamer.
Dit gebeurt er nou als jij je auto stugger maakt.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII