HELP! KOPPAKKING? of toch wat anders?
HELP! KOPPAKKING? of toch wat anders?
SHIT SHIT SHIT.... sorry moest het ff kwijt.
Ik rijd net naar huis en hoor opeens een zacht gesis.
ff later komt er rechts onder de rook vandaan.
temp naald helemaal bovenin.
auto aan de kant en stond mijn koelvloeistof dus te koken.
Nu kwam er allemaal witte drap mee uitgespoten, gewoon vieze vloeistof? of combi van olie? ik weet het niet.
Af laten koelen, afgevuld met water. motor gestart, alles werd er zo weer uitgepompt met enorm veel wit/gele drab.
ik heb hem zo goed mogelijk gevuld en ben met kachel vol aan naar huis gereden (nog 1,5 km)
naald niet meer de top geraakt maar wel boven gemiddeld.
deed ik de kachel uit dan liep hij meteen weer op.
Wat zal het zijn?
welke volgorde moet ik gebruiken om alles uit te sluiten?
help please...
ow btw is een 416si '97
Ik rijd net naar huis en hoor opeens een zacht gesis.
ff later komt er rechts onder de rook vandaan.
temp naald helemaal bovenin.
auto aan de kant en stond mijn koelvloeistof dus te koken.
Nu kwam er allemaal witte drap mee uitgespoten, gewoon vieze vloeistof? of combi van olie? ik weet het niet.
Af laten koelen, afgevuld met water. motor gestart, alles werd er zo weer uitgepompt met enorm veel wit/gele drab.
ik heb hem zo goed mogelijk gevuld en ben met kachel vol aan naar huis gereden (nog 1,5 km)
naald niet meer de top geraakt maar wel boven gemiddeld.
deed ik de kachel uit dan liep hij meteen weer op.
Wat zal het zijn?
welke volgorde moet ik gebruiken om alles uit te sluiten?
help please...
ow btw is een 416si '97
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
tja vrijwel zeker de koppakking.
Ee zit namelijk olie bij je koelwater, dat koelt minder waardoor je temp omhoog schiet. En het zit er uit als mayonaise(tenminste na een tijdje, eerst is het nog wat vloeibaarder)
Er kan natuurlijk nog op een andere plek dan de koppakking olie bij je water terrecht komen. Maar de kans dat het "gewoon" de koppaking is is heel erg groot.
Ee zit namelijk olie bij je koelwater, dat koelt minder waardoor je temp omhoog schiet. En het zit er uit als mayonaise(tenminste na een tijdje, eerst is het nog wat vloeibaarder)
Er kan natuurlijk nog op een andere plek dan de koppakking olie bij je water terrecht komen. Maar de kans dat het "gewoon" de koppaking is is heel erg groot.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
goede tip?
en hoe ga ik daar dan komen met mijn auto?
en weet je wel niet wat dat kost ff koppakking vervangen, en ook meteen maar distributie, spanrol, kop vlakken, nieuwe pallingsset etc etc...
Ik heb intussen een goede tip.
Vraag 118GTR (Jouke) om hulp.
heeft mij het nodige leverd om het zelf te vervangen en heeft me al meerdere malen bijgestaan om te helpen (via msn etc)
prijzen:
compleetpakkingset (kop, inlaat, uitlaat, etc etc) 85,-
kopbouten 60,-
distributiereim 30,-
oliefilter 5,-
spanrol (bij rijsbergen) 28,-
kop vlakken (rijsbergen) 35,-
torxdop E12 8,-
koelvloeistof en olie +/- 50,-
gereedschap (een goede schoonvader)
vergeet de moment sleutel niet!
hulp>>> 118 GTR (jouke)
kost een dag sleutelen (als het tegen zit 2) maar ben dan in totaal nog gene 300,- kwijt.
bij de garage (laten maken) kon ik rekenen op een prijs die tussen de 900 en 1200 euro lag. Dealer evt nog duurder...
Wie ene beetje kan sleutelen en niet bang is advies aan anderen te vragen als je er ff niet uitkomt. DOE HET ZELF!!!
en hoe ga ik daar dan komen met mijn auto?
en weet je wel niet wat dat kost ff koppakking vervangen, en ook meteen maar distributie, spanrol, kop vlakken, nieuwe pallingsset etc etc...
Ik heb intussen een goede tip.
Vraag 118GTR (Jouke) om hulp.
heeft mij het nodige leverd om het zelf te vervangen en heeft me al meerdere malen bijgestaan om te helpen (via msn etc)
prijzen:
compleetpakkingset (kop, inlaat, uitlaat, etc etc) 85,-
kopbouten 60,-
distributiereim 30,-
oliefilter 5,-
spanrol (bij rijsbergen) 28,-
kop vlakken (rijsbergen) 35,-
torxdop E12 8,-
koelvloeistof en olie +/- 50,-
gereedschap (een goede schoonvader)
vergeet de moment sleutel niet!
hulp>>> 118 GTR (jouke)
kost een dag sleutelen (als het tegen zit 2) maar ben dan in totaal nog gene 300,- kwijt.
bij de garage (laten maken) kon ik rekenen op een prijs die tussen de 900 en 1200 euro lag. Dealer evt nog duurder...
Wie ene beetje kan sleutelen en niet bang is advies aan anderen te vragen als je er ff niet uitkomt. DOE HET ZELF!!!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Thanks man, je laat me helemaal

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- Sander02
- MG-R Freak
Ik heb ook maar ff in m'n koelvloeistof resevoir gekeken en zag er 1 raar wit puntje in, voor de rest zag ik de weerspiegeling van het gat waar je doorkijkt en dus leek het redelijke doorzichtig te zijn. Als ik er een mes insteek en deze eruit haal druipt het prima eraf. Majonaise heb ik wel, maar alleen tegen de resorvoir zijkant geplakt. Ik heb dat net ff verwijderd.
Zit er altijd wel wat troep naast aan de kanten van het resoirvoir of moet ik me zorgen gaan maken. Kreeg vorig jaar de mededeling dat radiator niet al te best meer was en die ga ik hopelijk volgende week vervangen. Ik rij vrij weinig in m'n auto.
Oh en waarom moet je de kachel op de hoogste stand zetten als de boel kookt?
Zit er altijd wel wat troep naast aan de kanten van het resoirvoir of moet ik me zorgen gaan maken. Kreeg vorig jaar de mededeling dat radiator niet al te best meer was en die ga ik hopelijk volgende week vervangen. Ik rij vrij weinig in m'n auto.
416SI 1996
Dan voert je kachel(radiateurtje) ook nog wat extra warmte af en blijft je cilinderkop heel.Sander02 schreef:Ik heb ook maar ff in m'n koelvloeistof resevoir gekeken en zag er 1 raar wit puntje in, voor de rest zag ik de weerspiegeling van het gat waar je doorkijkt en dus leek het redelijke doorzichtig te zijn. Als ik er een mes insteek en deze eruit haal druipt het prima eraf. Majonaise heb ik wel, maar alleen tegen de resorvoir zijkant geplakt. Ik heb dat net ff verwijderd.