Hoe overstarten

414 416 418 420 45
Plaats reactie
archangel0712

Hoe overstarten

Bericht door archangel0712 »

Hoe moet je nu eigenlijk p[recies preciesd je auto overstarten ?? IK dacht altijd gewoon van plus naar plus en van min naar min een startkabel trekken en klaar. Maar nu heb ik zo een startboostergeval gekocht en daar staat in dat je wel gewoon van plus naar plus een kabel moet trekken maar dan van de min van de startbooster naar een vast metalenpunt van de auto ( dus absoluut niet de minpool van de accu)???
Weet iemand of dat klopt en waarom dat zo is want tot nu toe werkte mijn oude methode ook altijd goed. EN weet iemand welk punt ik dan het beste kan gebruiken bij een Rover 416 Si uit 96??

BVD
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Dat vaste punt dat ze bedoelen is ook gewoon verbonden met de - pool van de accu, dus waarom ze het afraden om hem direct op de accu te zetten is me een raadsel. Je moet alleen oppassen dat er bij het verbinden geen vonken onstaan omdat de elektronica spanningspieken niet leuk vindt.
MG TF wannahave
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

je kunt de - gewoon op de - zetten, geen probleem!! (heb dit vaak genoeg gedaan in mijn tijd bij de dealer :mrgreen: )
Pieter

Bericht door Pieter »

De min van je accu zit zowiezo op je metalen carosserie dus die hele auto is de minpool van je accu!
Plaats reactie