Open luchtfilter

214 216 218 220 25
BarryBrm

Open luchtfilter

Bericht door BarryBrm »

Heey
Ik had een vraag de openluchtfilter :P
Veel mensen zijn er niet over te spreken anderen weer wel...
K zou hier graag reacties horen en wat voor kit is dan aan te raden,
ja ik hoorde laatst ook een 1.4 *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) tigra :? maarja een geluidje agressief :lol:
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

Had een k&n filter, maar net zoals tim (driver216), merkte ik behalve in de winter, dat de auto alleen maar minder goed optrok, + de te behalen snelheid is ook veel minder en hij duurt er langer over. Haal nu 179@ gps teller(wel na weet ik veel na hoelang vol trappen), terwijl met openluchtfilter ik niet eens op de 150 kwam
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

K & N typhoon kit
das leuk speelgoed.
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Sn00ky-g schreef:Had een k&n filter, maar net zoals tim (driver216), merkte ik behalve in de winter, dat de auto alleen maar minder goed optrok, + de te behalen snelheid is ook veel minder en hij duurt er langer over. Haal nu 179@ gps teller(wel na weet ik veel na hoelang vol trappen), terwijl met openluchtfilter ik niet eens op de 150 kwam
En nu heb je nu niks meer??
Had je vanaf de filter naar de voorkant ook nog een slang gemaakt dan om extra lucht aan te zuigen of alleen de filter, dat kan ook misschien schelen.
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=7029

Jawel, ik heb nu een inlegfilter van k&n, deze laat naar mijn zeggen wel iets meer luchtdoor

Ik had een coldairbox gemaakt, maar deze voelde ook altijd warm aan

succes
picka racing

Bericht door picka racing »

Ik had op m`n vorige rover een cold air intake zitte van af m`n gaskleppen huis onder in m`n bumper een open kelk filter, had daarbij een andere brandstof druk regelaar en hij reed als de malle maloten er rijd hier een standaart 214 rond en ik toen met m`n (heel klein betje opgevoerde) 214 en ik trok hem er dik uit en reed met een 1.4 8 klepper op de afsluitdijk wind mee 210 op teller dus ;) had cker wel effect als je het maar goed aan pakt.

morgen ga ik deze spul op m`n nieuwe 214 zetten hoopelijk zelfde resultaat je gaat het horen van mij.

groeten matthew
lobster 214 si

Bericht door lobster 214 si »

Ik heb al een jaar een green storm filter en ben er zeer tevreden over 8)

Vooral bij de 4600 toeren komt er een aggressieve brul uit :mrgreen:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

lobster 214 si schreef:Ik heb al een jaar een green storm filter en ben er zeer tevreden over 8)

Was een storm niet tot en met 100 pk?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
lobster 214 si

Weet niet waar je dat vandaan hebt???
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

picka racing schreef:Ik had op m`n vorige rover een cold air intake zitte van af m`n gaskleppen huis onder in m`n bumper een open kelk filter, had daarbij een andere brandstof druk regelaar en hij reed als de malle maloten er rijd hier een standaart 214 rond en ik toen met m`n (heel klein betje opgevoerde) 214 en ik trok hem er dik uit en reed met een 1.4 8 klepper op de afsluitdijk wind mee 210 op teller dus ;) had cker wel effect als je het maar goed aan pakt.

morgen ga ik deze spul op m`n nieuwe 214 zetten hoopelijk zelfde resultaat je gaat het horen van mij.

groeten matthew
Bedankt voor de uitleg :D
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

lobster 214 si schreef:Weet niet waar je dat vandaan hebt???
Ik stelde een vraag omdat ik zelf ook niet weet of het waar is. Dat is het idee van een vraag, ik vermoed zoiets omdat een Storm onder de Twister zit en de twister begint bij 150 pk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

lobster 214 si schreef:Ik heb al een jaar een green storm filter en ben er zeer tevreden over 8)

eej Je hebt zker niet toevallig een foto, filmpje of geluidje ervan :P
Ik zit er wel aan te denken er ook zo een te nemen...
Heb er sinds vandaag een besteld
picka racing

Hey mensen ik heb nu weer`m`n cold air intake erop gebouwt incl brandstof druk regelaar, het resultaat dikke grom en brul en heele bult vermogen en trek kracht erbij

echt een aanrader goeie cold air incl brandstof druk regelaar

bij geba tuning in schagen was ik in totaal 250 euro kwijt voor cold air / filter extra stukken en brandstof druk regelaar incl afregelen.

groetjes matthew
picka racing

Hey mensen ik heb nu weer`m`n cold air intake erop gebouwt incl brandstof druk regelaar, het resultaat dikke grom en brul en heele bult vermogen en trek kracht erbij

bij geba tuning in schagen was ik in totaal 250 euro kwijt voor cold air / filter extra stukken en brandstof druk regelaar incl afregelen.

groetjes matthew
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

picka racing schreef:Hey mensen ik heb nu weer`m`n cold air intake erop gebouwt incl brandstof druk regelaar, het resultaat dikke grom en brul en heele bult vermogen en trek kracht erbij

groetjes matthew
Foto's??
lobster 214 si

Ik heb er zo geen foto's of filmpjes van maar ik kan de storm zeker aanraden.
Is ook erg makkelijk met schoonmaken :D
Plaats reactie