Rotary coupler vervangen nog steeds zelfde srs probleem
Rotary coupler vervangen nog steeds zelfde srs probleem
Zoals het onderwerp al luid, het vervangen van een slipring hoe gaat dat te werk?
Laatst gewijzigd door Sn00ky-g op di mar 13, 2007 5:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
ROTARY COUPLER
CAUTION: See SRS safety precautions before
commencement of repair. See RESTRAINT
SYSTEMS, Precautions.
l Ensure wheels are aligned straight ahead.
Remove
1. Remove key from starter switch and wait 10
minutes to allow the SRS back-up power circuit to
discharge before commencing work.
2. Disconnect both battery leads, earth lead first.
3. Remove steering column nacelle. See
STEERING, Repairs.
4. If the rotary coupler is being re-used place
adhesive tape around moulding to prevent
rotation.
5. Disconnect 2 multiplugs from rotary coupler.
6. Remove 4 screws and remove rotary coupler.
CAUTION: Do not dismantle the rotary
coupler; it has no serviceable parts and must
be replaced as a complete assembly.
Refit
1. Fit rotary coupler and secure with screws.
2. Connect multiplugs to coupler.
3. Remove retaining tape from rotary coupler.
4. Fit steering column nacelle. See STEERING,
Repairs.
Bam.
CAUTION: See SRS safety precautions before
commencement of repair. See RESTRAINT
SYSTEMS, Precautions.
l Ensure wheels are aligned straight ahead.
Remove
1. Remove key from starter switch and wait 10
minutes to allow the SRS back-up power circuit to
discharge before commencing work.
2. Disconnect both battery leads, earth lead first.
3. Remove steering column nacelle. See
STEERING, Repairs.
4. If the rotary coupler is being re-used place
adhesive tape around moulding to prevent
rotation.
5. Disconnect 2 multiplugs from rotary coupler.
6. Remove 4 screws and remove rotary coupler.
CAUTION: Do not dismantle the rotary
coupler; it has no serviceable parts and must
be replaced as a complete assembly.
Refit
1. Fit rotary coupler and secure with screws.
2. Connect multiplugs to coupler.
3. Remove retaining tape from rotary coupler.
4. Fit steering column nacelle. See STEERING,
Repairs.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
thanks bam!
vandaag heb ik die rotary coupler vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem, wordt al best wel gek, want dit geintje heeft me alweer 60 euro gekost en een half dagje vrij.
Van noort heeft de rotary coupler niet afgeplakt, kan het daardoor komen?, omdat in het werkplaatsboekje staat dat je het niet mag draaien
vandaag heb ik die rotary coupler vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem, wordt al best wel gek, want dit geintje heeft me alweer 60 euro gekost en een half dagje vrij.
Van noort heeft de rotary coupler niet afgeplakt, kan het daardoor komen?, omdat in het werkplaatsboekje staat dat je het niet mag draaien
15:00want ik zag dit staan mede dankzij striker
http://www.mperrin.co.uk/GUIDES/MGF%20w ... upport.doc
en daarin staat: '' do not allow this to move, or rotate or anything, as it contains rolled up wiring ''
19:00 inmiddels weet ik dat die rotary coupler niet goed was, claxon deed het niet en als ik me stuur draaide, hoorde je zeg maar dat die draadjes die binnen zitten stuk zijn. heb inmiddels weer de oude geplaatst. waardoor claxon het weer deed, en ik heel ff blij werd doordat het srs lampje 4 sec maar nu weer zijn normale gedraag vertoont
http://www.mperrin.co.uk/GUIDES/MGF%20w ... upport.doc
en daarin staat: '' do not allow this to move, or rotate or anything, as it contains rolled up wiring ''
19:00 inmiddels weet ik dat die rotary coupler niet goed was, claxon deed het niet en als ik me stuur draaide, hoorde je zeg maar dat die draadjes die binnen zitten stuk zijn. heb inmiddels weer de oude geplaatst. waardoor claxon het weer deed, en ik heel ff blij werd doordat het srs lampje 4 sec maar nu weer zijn normale gedraag vertoont