Installatie Pipercross Viper kit
Installatie Pipercross Viper kit
Hoi, ik heb me een Pipercross Viper kit aangeschaft voor de ZR 160, maar de gebruiksaanwijzing legt alleen uit hoe je een filter op het luchtfilterhuis plaatst aangezien de gebruiksaanwijzing voor een standaard Pipercross filter is bedoeld...Waar de luchtaanvoer slang naartoe gaat en hoe deze te bevestigen wordt nergens uitgelegd. Ik wil wel dat hij helemaal goed werkt dus wil iemand die weet hoe het moet mij even uitleggen hoe ik hem juist installeer?
Jeffrey
Jeffrey
volgens mij moet ge die buis ergens naar toe leiden waar er genoeg verse lucht naar binnen kan gezogen worden. en met ritsbandjes bevestigen zal wel goe zijn
maar wacht maar tot er reply's komen van de ervaren mannen hehehe
laat iets weten als ie goed bolt eh dan ga ik me ook zo enne aanschaffen!
grtzzz!!!!

maar wacht maar tot er reply's komen van de ervaren mannen hehehe
laat iets weten als ie goed bolt eh dan ga ik me ook zo enne aanschaffen!
grtzzz!!!!

Als er ook serieuse reacties zijn hoor ik het graag want ik heb even een blik in de motorruimte geworpen en zover ik nu kan zien gaat dat hele klote ding niet passen!
Ik heb een aluminium tussenstukje meegekregen wat van het gashuis op het filter moet worden aangesloten, maar dit gaat never nooit niet passen tenzij ik de accu eruit haal...Ook heb ik geen idee waar ik de bijgeleverde luchtslang kwijt kan...
De gebruiksaanzijzing zegt ook niet meer dan dat ik het filter correct moet plaatsen, wat dan correct is hebben ze voor de makkelijkheid even weggelaten
Ik heb een aluminium tussenstukje meegekregen wat van het gashuis op het filter moet worden aangesloten, maar dit gaat never nooit niet passen tenzij ik de accu eruit haal...Ook heb ik geen idee waar ik de bijgeleverde luchtslang kwijt kan...
De gebruiksaanzijzing zegt ook niet meer dan dat ik het filter correct moet plaatsen, wat dan correct is hebben ze voor de makkelijkheid even weggelaten

Gerald-17, bedankt voor de foto, maar ik heb me een viper kit aangeschaft.
@Striker: I.p.v zo'n ''aftermarket'' siliconen-slang te gebruiken, kan ik dan ook gewoon de slang gebruiken die er origineel al zit? (Dus die van het gasklep (trottlebody) naar het huis waar het originele paneelfilter in ligt) En ik moet dus het uiteinde van de viper kit slang aan de grille bevestigen met de 2 bijgeleverde ti-rips?
Weet je misschien ook wat ik met de bijgelverde O-ring moet doen?
In elk geval bedankt voor de al gegeven info!
Jeffrey
@Striker: I.p.v zo'n ''aftermarket'' siliconen-slang te gebruiken, kan ik dan ook gewoon de slang gebruiken die er origineel al zit? (Dus die van het gasklep (trottlebody) naar het huis waar het originele paneelfilter in ligt) En ik moet dus het uiteinde van de viper kit slang aan de grille bevestigen met de 2 bijgeleverde ti-rips?
Weet je misschien ook wat ik met de bijgelverde O-ring moet doen?
Jeffrey
- Gerald-17
- MG-R Core
- Contacteer:
dat kan wel met een originele slang evt, maareen siliconen buis is sterker en steviger en die 'O' Ring, is w.s. een spanrolletje om het filter op je aanzuigbuis te plaatsenJeffrey. schreef:Gerald-17, bedankt voor de foto, maar ik heb me een viper kit aangeschaft.
@Striker: I.p.v zo'n ''aftermarket'' siliconen-slang te gebruiken, kan ik dan ook gewoon de slang gebruiken die er origineel al zit? Weet je misschien ook wat ik met de bijgelverde O-ring moet doen?
Jeffrey

( die foto heb ik erbij gedaan [ van Jan_Dakpan ] om een idee te krijgen mss dat het dan duidelijker word..)
even voor mijn beurt praten...@Striker: I.p.v zo'n ''aftermarket'' siliconen-slang te gebruiken, kan ik dan ook gewoon de slang gebruiken die er origineel al zit? (Dus die van het gasklep (trottlebody) naar het huis waar het originele paneelfilter in ligt) En ik moet dus het uiteinde van de viper kit slang aan de grille bevestigen met de 2 bijgeleverde ti-rips?

originele slang zou ik niet gebruiken, door de ribbels teveel weerstand, dan heeft je filter helemaal geen nut meer, gewoon een 90 graden siliconen slang halen, merk is niet belangrijk.
slang kun je gewoon met ti-rips vastzetten, met beleid natuurlijk.
maar wel even de complete originele luchtinlaat weghalen, dan heb je voldoende ruimte en het scheelt weer een paar KG...
Hey, ik heb nu het oude luchtfilter verwijderd, maar nu krijg ik dat aanzuigstukje niet los wat aan de voorbumper vastzit...Kan iemand mij (met spoed) vertellen hoe ik die los krijg???
Zie link voor foto-->
http://good-times.webshots.com/photo/22 ... 3706RxGlGM
Zie link voor foto-->
http://good-times.webshots.com/photo/22 ... 3706RxGlGM