Rover 75 1.8 automaat op gas, gaat dat goed?
Rover 75 1.8 automaat op gas, gaat dat goed?
Ik overweeg voor mijn Rover 75 1.8 Sterling automaat uit 2004 (geen turbo & laatste model) een gasinstallatie te laten inbouwen. Wat zijn de ervaringen van jullie? Welke risico's zijn er bij deze motor? Ik las ergens op dit forum dat er een kunstof sptuitstuk op deze auto zit en dat dat een zwak punt is bij eventueel backfire.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik weet dat het voor een 2.0 V6 kan,
De enige goed werkende Gasinstallatie op een Rover 75 2.0 V6 komt van Koltec Necam, ik raad je aan met hen contact op te nemen... misschien kan het ook voor de 1.8?
Wat ik me kan herrinneren kun je geen G3 installatie erin bouwen, wel een G2 (Mannen verbeter mij als het niet zo is)
De enige goed werkende Gasinstallatie op een Rover 75 2.0 V6 komt van Koltec Necam, ik raad je aan met hen contact op te nemen... misschien kan het ook voor de 1.8?
Wat ik me kan herrinneren kun je geen G3 installatie erin bouwen, wel een G2 (Mannen verbeter mij als het niet zo is)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Een belangrijke reden om op gas te gaan rijden is omdat het een relatief schone brandstof is. Dit in tegenstelling tot diesel. Zolang die niet schoon is is diesel voor mij geen optie. Ik wil graag het milieu zo min mogelijk vervuilen. Ik wil ook rekening houden met de kinderen van mijn kinderen en in feite met alle toekomstige kinderen, planten en dieren.
vind dit nogal ongenuanceerd...Dit in tegenstelling tot diesel. Zolang die niet schoon is is diesel voor mij geen optie.
met een roetfilter is een diesel echt niet vervuilender hoor...
en zo'n roetfilter is ook onzin eigenlijk..
fijnstof is in de natuur ook veel voorkomend.
Maar ja GL en dat soort verkeerde idealisten hebben gewoon iets tegen diesels of mensen met een mooie auto...
- Roverforever
- MG-R Freak
ook ik vind het milieu belangrijk,maar laten we niet overdrijven hé
bovendien zou je volgens jou redenering in een Yarisje moeten rijden en niet in Rover 75 Sterling hé
bovendien zou je volgens jou redenering in een Yarisje moeten rijden en niet in Rover 75 Sterling hé
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- The Big Boss
of een Lexus RX400h 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Voor de 1.8 is ook een lpg g3 installatie beschikbaar. (Voor alle rovers van na '96 heeft koltec een g3 installatie ontwikkeld)
Ik weet niet of die persoon die zegt dat backfire problemen kan geven er zelf ervaring mee heeft, maar backfire is iets dat optreed bij auto's met een mengstuk en dan moet je ontsteking ook nog eens brak zijn. Voor jou rover is een lpg systeem met sequentiele injectie en daardoor heb je geen last meer van backfire tevens is de ontsteking ook veel beter dan de auto's van vroeger en is de kans op vonkoverslag 0.
Enne of je nou aan het milieu denkt of niet, diesels vervuilen meer dan auto's op benzine.
Ik weet niet of die persoon die zegt dat backfire problemen kan geven er zelf ervaring mee heeft, maar backfire is iets dat optreed bij auto's met een mengstuk en dan moet je ontsteking ook nog eens brak zijn. Voor jou rover is een lpg systeem met sequentiele injectie en daardoor heb je geen last meer van backfire tevens is de ontsteking ook veel beter dan de auto's van vroeger en is de kans op vonkoverslag 0.
Enne of je nou aan het milieu denkt of niet, diesels vervuilen meer dan auto's op benzine.
MG TF wannahave