Motor temperatuur Rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Fred

Motor temperatuur Rover 75

Bericht door Fred »

:shock: ik ben nieuw bij MG-R NL, lijkt me een gezellige club.

Ik heb wel een vraag over de motortemperatuur van mijn Rover 75 CDT,
diesel uit 2001.
Omdat ik vond dat de kachel niet echt warm wordt, ben ik op onderzoek gegaan en voelende aan diverse slangen bij de motor kwam ik achter dat, na een behoorlijke tijd rijden, de bovenste radiateurslang heet was en de onderste koud was. Ook de radiateur was rechts boven heet en links onder koud, was na een 45 min. stationair draaien werd het wat warmer. (maar nog niet echt heet). Zelfs de koelvloeistof blijft koud.
Mijn vraag is of dit normaal is. Ik kan het ook niet vergelijken, ik ken
verder niemand die ook zo'n Rover heeft :lol:.
Kan iemand eens voelen aan zijn/haar slangen. Pas wel op !
Ik verneem de ervaringen graag,
Fred

Bericht door Fred »

Viktor, bedankt voor je reactie.
De meter staat op half, en de standkachel werkt volgens mij ook, maar
ik check dat nog even.
Als jij ook een rover 75 bezit, is jouw bovenste radiateurslang, als de wagen op bedrijfstemperatuur is, heet en de onderste koud.
Ik ben er eigenlijk erg benieuwd naar :?
Heb ik het juist dat als de thermostaat stuk, deze dicht blijft dat dan de motor overhit raakt en dat de temperatuur in de wagen ook hoog is.
En is de situatie als deze open staat, of te snel open en dicht.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

de thermostaat wil wel eens stuk gaan, vervangen + pomp (die lekte bij mij) kostte een kleine 400 eurooooootjes

Check ook even je koelvloeistofpeil (kan nooit geen kwaad), wil bij mijn CDT nog wel eens te laag staan (klein beetje bijvullen)

Een moderne diesel produceert sowieso zeer weinig restwarmte, vandaar ook de extra kachel. Bij mij is de wagen ook pas na goed een half uur rustig rijden op temperatuur.
Plaats reactie