Pagina 1 van 2

janspeed uitlaatsysteem tot waar vervangen?

Geplaatst: di jan 30, 2007 12:16 pm
door pyara_pappoe
Beste Mensen,

Voor de rover 200 brm met een vvc motor, als je een sportuitlaatsysteem wilt aanschaffen, tot waar moet je dat doen? welke delen moet je laten vervangen ...? is dit t/m het spruitstuk aan toe, dus ook het spruitstuk of enkel, middenpijp, en einddemper? en hoeveel pk en koppel winst kun je met zoiets uit je auto halen.... als je voor een janspeed systeem kiest en hoeveel kost dit ongeveer.?

Geplaatst: di jan 30, 2007 6:17 pm
door Järv
Het mooiste is gewoon vanaf het spruitstuk .... dan heb je alle profijt ervan.
Maar aangezien we in een land wonen met overijverige apk-wezens is de op een na beste oplossing vanaf je catalisator naar achter.
alleen een eindpot heeft geen enkele zin.

Geplaatst: di jan 30, 2007 8:54 pm
door Dutch
Mooiste voor pk winst is compleet incl uitlaatspruitstuk en sportcat.

Doe je het voor het geluid dan heb je aan alleen een einddemper ook al redelijk wat.

Geplaatst: di jan 30, 2007 9:11 pm
door Striker
Aangezien Janspeed voor de BRM/Vi enkel een systeem levert vanaf de katalysator, ben je beperkt in je mogelijkheden.

Geplaatst: di jan 30, 2007 9:13 pm
door pyara_pappoe
en welk merk levert wel een compleet systeem dan voor de rover 200 brm, welke ook nog goed is!!

Geplaatst: di jan 30, 2007 10:11 pm
door Striker
Geen idee, ik ken er geen.

Geplaatst: di jan 30, 2007 10:23 pm
door Frekkel
tenzij je zoals mij zelf een catvervanger in elkaar flanst en (nog te doen) je uitlaatspruitstuk ontbraamt

Geplaatst: di jan 30, 2007 10:41 pm
door Dutch
Je kunt toch ook een systeem pakken van een ZR160 is in weze dezelfde auto met dezelfde ophangpunten alleen steekt de einddemper er iets verder onder vandaan.
Wat dus weer met een ZR bumperschort of misschien zelfs wel door alleen een janspeed BRM einddemper te plaatsen op te vangen is)

Geplaatst: di jan 30, 2007 10:48 pm
door Mista T
Katvervanger is op een VVC niet altijd helemaal goed, op de een of andere manier lijkt een katvervanger vermogens verlies te geven...

Dat zijn iig de verhalen die rondgaan in engeland e.d.

Maar als je het echt zou willen weten heb ik nog wel een katvervanger die je voor een schappelijk prijsje zou kunnen overnemen.. Deze is Custom Made voor de VI.. Heeft er bij mij ook op gezeten, maar na de laatste reparatie is deze er niet meer opgezet...

Geplaatst: di jan 30, 2007 11:12 pm
door Frekkel
Mista T schreef:Katvervanger is op een VVC niet altijd helemaal goed, op de een of andere manier lijkt een katvervanger vermogens verlies te geven...
maar niet altijd ;)

Geplaatst: wo jan 31, 2007 12:24 am
door 118GTR
voor een 200mk3 benzine levert Janspeed wel degelijk een spruitstuk, althans dat deden ze.(past op alle 16 kleppers)

Het enige wat misschien niet leveren is een kat-vervanger.

Geplaatst: wo jan 31, 2007 11:08 pm
door Striker
Wat mij betreft is een katvervanger op een Vi nutteloos. Stuk minder trekkracht onderin en een pestgeluid. Dus bij mij zit er weer een kat tussen.

Uitlaatspruitstuk van een ZR past in principe wel, alleen zijn de lamda-sensoren (een ZR heeft er twee) anders.

Geplaatst: do feb 01, 2007 12:21 am
door Dutch
je kunt er gewoon een weg laten. (de 2e) vanaf de kop gezien.
Blanken met een bout en klaar ben je.

Geplaatst: do feb 01, 2007 7:33 pm
door Frekkel
Striker schreef:Wat mij betreft is een katvervanger op een Vi nutteloos. Stuk minder trekkracht onderin en een pestgeluid. Dus bij mij zit er weer een kat tussen.
pestgeluid?? maakt mijn wagen dan een pestgeluid?

Geplaatst: do feb 01, 2007 10:09 pm
door Striker
Geen idee, niet gehoord ;). Die van mij in ieder geval wel met een lege kat (hoewel dat ongetwijfeld wat anders klinkt dan een rechte pijp).

Geplaatst: za feb 03, 2007 12:26 pm
door Dutch
Met lege kat iig echt een tering herrie ja, rechte pijp zal toch anders zijn denk ik. (binnenkort maar eens aan wagen)