Doorlopen en alarmproblemen 420 diesel

414 416 418 420 45
Plaats reactie
vincent

Doorlopen en alarmproblemen 420 diesel

Bericht door vincent »

Heren, een probleempje.

Een collega van mij heeft een Rover 400 Diesel (~1998). De auto geeft bekende problemen met het alarm (midden in de nacht) en heeft ook nog een probleempje dat de motor blijft doorlopen na het verwijderen van de contactsleutel..... ? Je kan er zelfs mee blijven rijden, stuurslot lijkt niet in te slaan :?

Blijkbaar alleen als je de auto in z'n achteruit zet slaat stop de motor ermee.

Iemand een idee?

Mijn duit in het zakje is contactslot. Zowel alarm, als doorlopen als geen stuurslot. Iemand nog beter / meer ideeen?

Groeten, Vincent
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Misschien een domme opmerking, maar met problemen van dergelijke aard is 'ie toch allang bij een garage geweest lijkt me?
vincent

Bericht door vincent »

Tja, als het van het weekend pas gebeurd is? Hoe kom je op zondag dan bij een garage. Bovendien, wat is er mis met het zelf proberen op te lossen? Kun je heel wat van leren. Dus ja, ik vind het een domme opmerking ! ;)
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

het "Nadieselen" zou ook aan een sterk vervuilde motor kunnen liggen. Er blijven dan (naast de gloeipluggen) ook nog vervuilingen (roet en aanslag) smeulen. Deze vervuilingen zorgen ervoor dat de diesel steeds weer ontbrand. Het niet of nauwelijks functioneren van het contactslot kan ook een oorzaak zijn. Dat zou ik eerst eens laten controleren.
Plaats reactie