Pagina 1 van 2
verbruik in de winter?
Geplaatst: za jan 13, 2007 1:47 am
door pyara_pappoe
hallo,
ik heb een vraagje. mij is sinds het een beetje koud weer is opgevallen dat mijn rover brm 1.8 vvc meer benzine verbruikt. in zeg maar niet zo koud weer, kon ik met een volle 50 liter tank makkelijk 450 kilometer enkel in de stad alleen halen. nu haal ik maar net 400 km... is dit normaal of is er wat mis ?
had gehoord dat het verbruik in de winter meestal stijgt, vanwege de automatische choke die aangaat met het starten van de auto etc.... maar kan dit dan 50 kilometer schelen oftewel ongeveer 5,5 liter??? nee toch?
Geplaatst: za jan 13, 2007 3:26 am
door schoenie
Is niet zo verbazend hoot, met in de stad rijden duurt het lang voordat je motor goed warm is en er gaat echt behoorlijk wat meer in als de motor goed koud is. Ook is de kwaliteit van de benzine behoorlijk van invloed.
Geplaatst: za jan 13, 2007 11:02 am
door challenge
de mijne gaat juist zuiniger rijden

Geplaatst: za jan 13, 2007 12:09 pm
door Lukas
Volgens mij hebben de meeste auto's hier wel last van. Vergeet ook niet dat je in deze tijden waarschijnlijk veel meer met lichten en ruitverwarming aan rijdt.
Ter vergelijking: mijn Saxo deed in de zomer 1:18 en nu kom ik niet boven de 1:16.5 Gemeten met alleen maar snelwegkm's.
Geplaatst: za jan 13, 2007 1:11 pm
door Bart-K
scheelt idd altijd wel iets ivm verwarming, airco, verlichting.
Geplaatst: za jan 13, 2007 1:12 pm
door pyara_pappoe
oke op die manier. dus dit is redelijk normaal... bedankt hiervoor. challenge... HOE KAN IN GODSNAAM DE JOUWE NOU ZUINIGER RIJDEN... VOLGENS MIJ KLETS JE ECHT KLETSKOEK?
Geplaatst: za jan 13, 2007 1:30 pm
door mg-zs
Waar is de winter dan

Geplaatst: za jan 13, 2007 6:29 pm
door jdpower
idd waar is de winter maar om nog effe op ut gebruiks verhaal terug te komen. Je ecu meet ook je inlaatlucht temperatuur en als deze temperatuur daalt dan wordt de dichtheid van lucht groter waardoor er per inlaatslag iets meer lucht in de cylinder komt en er dus meer benzine ingespoten zal worden om de air:fuel ratio hetzelfde te houden.
Geplaatst: za jan 13, 2007 8:50 pm
door schoenie
jdpower schreef:idd waar is de winter maar om nog effe op ut gebruiks verhaal terug te komen. Je ecu meet ook je inlaatlucht temperatuur en als deze temperatuur daalt dan wordt de dichtheid van lucht groter waardoor er per inlaatslag iets meer lucht in de cylinder komt en er dus meer benzine ingespoten zal worden om de air:fuel ratio hetzelfde te houden.
maar dan geef je ook weer minder gas om dat te compenseren

.
Geplaatst: za jan 13, 2007 10:19 pm
door challenge
de lucht ius kouder en bevat dan meer zuurstof
gezien ik ook een openfilter heb is dat gewoon goed merkbaar.
mijn auto is niet alleen een stukje zuiniger maar heb ook meer power.
staat tegenover dat in de zomer juist de airco meer werkt.
en mijn motor de warme lucht dat ie met die filter makkelijker naar binnen haalt niet heel prettig vind.
dus vermogen verlies.
voorlopig gaat het prima met de openfilter maar als het echt warmer begint te worden buiten dan wissel ik het zaakje weer om en gaat het originele luchtfilter systeem of iets anders wat ook goed werkt er weer in.
voorlopig ff lekker genieten van die geweldige
brul die zo'n V6 kan geven

Geplaatst: za jan 13, 2007 10:22 pm
door Rover214
de afgelopen weken heeft het ook behoorlijk gewaait en aangezien ik elke dag van breda naar utrecht cross heb ik dat behoorlijk in het verbruik gemerkt. Misschien dat het bij jou daar ook aan kan liggen.
Geplaatst: ma jan 15, 2007 10:42 am
door Roverforever
winter? c'est quoi?
Geplaatst: ma jan 15, 2007 10:01 pm
door Sn00ky-g
een volle 50 liter tank makkelijk 450 kilometer dat vindt ik echt knap, haal met mijn rover 1.4 net de 450 niet
Geplaatst: di jan 16, 2007 12:18 am
door Zeppie
Mannen!
Geen 450 kmh met 50 liter peut whoooo

.heeft jou Rovert maar 1 gas stand
Gelukkig is de mijne nog behoorlijk zuinig..1:10 en dat bij stadsverkeer.
Gr Pieter
Geplaatst: di jan 16, 2007 10:35 am
door Dutch
Zeppie schreef:Mannen!
Geen 450 kmh met 50 liter peut whoooo

.heeft jou Rovert maar 1 gas stand
Gelukkig is de mijne nog behoorlijk zuinig..1:10 en dat bij stadsverkeer.
Gr Pieter
Zit toch standaard een 2 standen klep in een VVC? Of heb jij een nieuwer blok waar de gasklep variabel is?
Geplaatst: di jan 16, 2007 2:40 pm
door Zeppie
Hahaha neee ik bedoel met 1 gasstand pedaal op de vloer.1 gasstand !! get it ..whahaha .
Ik heb dat met mijn RC gebeuren..1 gasstand en das vol gas .
Gr Pieter.