verbruik in de winter?
verbruik in de winter?
hallo,
ik heb een vraagje. mij is sinds het een beetje koud weer is opgevallen dat mijn rover brm 1.8 vvc meer benzine verbruikt. in zeg maar niet zo koud weer, kon ik met een volle 50 liter tank makkelijk 450 kilometer enkel in de stad alleen halen. nu haal ik maar net 400 km... is dit normaal of is er wat mis ?
had gehoord dat het verbruik in de winter meestal stijgt, vanwege de automatische choke die aangaat met het starten van de auto etc.... maar kan dit dan 50 kilometer schelen oftewel ongeveer 5,5 liter??? nee toch?
ik heb een vraagje. mij is sinds het een beetje koud weer is opgevallen dat mijn rover brm 1.8 vvc meer benzine verbruikt. in zeg maar niet zo koud weer, kon ik met een volle 50 liter tank makkelijk 450 kilometer enkel in de stad alleen halen. nu haal ik maar net 400 km... is dit normaal of is er wat mis ?
had gehoord dat het verbruik in de winter meestal stijgt, vanwege de automatische choke die aangaat met het starten van de auto etc.... maar kan dit dan 50 kilometer schelen oftewel ongeveer 5,5 liter??? nee toch?
-
- The Big Boss
scheelt idd altijd wel iets ivm verwarming, airco, verlichting.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
idd waar is de winter maar om nog effe op ut gebruiks verhaal terug te komen. Je ecu meet ook je inlaatlucht temperatuur en als deze temperatuur daalt dan wordt de dichtheid van lucht groter waardoor er per inlaatslag iets meer lucht in de cylinder komt en er dus meer benzine ingespoten zal worden om de air:fuel ratio hetzelfde te houden.
maar dan geef je ook weer minder gas om dat te compenserenjdpower schreef:idd waar is de winter maar om nog effe op ut gebruiks verhaal terug te komen. Je ecu meet ook je inlaatlucht temperatuur en als deze temperatuur daalt dan wordt de dichtheid van lucht groter waardoor er per inlaatslag iets meer lucht in de cylinder komt en er dus meer benzine ingespoten zal worden om de air:fuel ratio hetzelfde te houden.

MG TF wannahave
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
de lucht ius kouder en bevat dan meer zuurstof
gezien ik ook een openfilter heb is dat gewoon goed merkbaar.
mijn auto is niet alleen een stukje zuiniger maar heb ook meer power.
staat tegenover dat in de zomer juist de airco meer werkt.
en mijn motor de warme lucht dat ie met die filter makkelijker naar binnen haalt niet heel prettig vind.
dus vermogen verlies.
voorlopig gaat het prima met de openfilter maar als het echt warmer begint te worden buiten dan wissel ik het zaakje weer om en gaat het originele luchtfilter systeem of iets anders wat ook goed werkt er weer in.
voorlopig ff lekker genieten van die geweldige brul die zo'n V6 kan geven
gezien ik ook een openfilter heb is dat gewoon goed merkbaar.
mijn auto is niet alleen een stukje zuiniger maar heb ook meer power.
staat tegenover dat in de zomer juist de airco meer werkt.
en mijn motor de warme lucht dat ie met die filter makkelijker naar binnen haalt niet heel prettig vind.
dus vermogen verlies.
voorlopig gaat het prima met de openfilter maar als het echt warmer begint te worden buiten dan wissel ik het zaakje weer om en gaat het originele luchtfilter systeem of iets anders wat ook goed werkt er weer in.
voorlopig ff lekker genieten van die geweldige brul die zo'n V6 kan geven

- Roverforever
- MG-R Freak