Pagina 1 van 2

820Ti of 827

Geplaatst: wo jan 10, 2007 3:11 pm
door Mista T
Zit toch te twijfelen om de GSi weg te doen.

Nu zit ik alleen te denken om een 827 of een 820ti te kopen....

Alleen de meeste 827's die op internet worden aangeboden hebben allemaal een automaat... Weet iemand hoe de kwaliteit van deze automaten bakken is??

een 820Ti is leuk, want daar heb je wel de mogelijkheden voor.... Bijvoorbeeld Dumpvalve en de potenties zijn waarschijnlijk hoger...

Alleen qua betrouwbaarheid...827 is een CA27 Honda motor en de 820 TI is een T16.....

Vermogen is bijna gelijk... Verbruik ook...

Geplaatst: wo jan 10, 2007 4:24 pm
door Dutch
T16 staat als erg betrouwbaar te boek.
Denk dat je 2 compleet verschillende auto's vergelijkt.

Q) wil je luxe en lekker rustig kunnen toeren?

A)827

Q) wil je lekker schakelen, en sportief rijden met onderin een bende koppel.

A)820ti

Geplaatst: wo jan 10, 2007 5:48 pm
door Bart-K
827's hebben over het algemeen al vrij veel gelopen, staan er momenteel verschillende met ruim 2, 3 ton op de teller.

Ik zou voor een TI gaan (die van richard staat momenteel te koop ;) )

Geplaatst: wo jan 10, 2007 6:25 pm
door Mista T
Ja die van richard.........Ik ken hem heb er ook in gereden en dat rijdt erg leuk....

Maar ja.....

Weet niet wat ik wil.. :lol: :twisted: Ik heb nu dingen die ik eigenlijk niet wil missen... Aangezien ik best verwend ben met de GSi, die bijna alles erop en eraan heeft... Dan komt qua uitrusting een 827 beter overeen...

Geplaatst: wo jan 10, 2007 6:29 pm
door Dutch
zie jij jezelf al in een automaat rond toeren?

ps je hebt PB ;)

Geplaatst: wo jan 10, 2007 6:41 pm
door elroy
ik zou voor de 827 gaan want de 820 ti blokken kunnen de krachten niet goed verwerken de blokken gaan nog al snel kapot als je gewoon normaal doet valt het wel mee maar als je echt de turbo gaat gebruiken kom je je zelf tegen denk er maar goed over na

Geplaatst: wo jan 10, 2007 7:05 pm
door Dutch
@Elroy: Is dat uit eigen ondervindingen? Of van horen zeggen?

Geplaatst: wo jan 10, 2007 7:13 pm
door elroy
mijn vader is 20 jaar lang rover monteur geweest tot 4 jaar geleden ben er mee opgegroeid dus heel veel gezien en de turbo voor die blokken is te zwaar van alle 820 ti die ze in onderhoud hadden is er een of twee wist hij niet meer zeker die meer als 140000 zonder problemen aan het blok (zoals scheuren ) of andere rare dingen hadden hun conclusie hieruit was dat het blok de krachten niet aankon

Geplaatst: wo jan 10, 2007 10:58 pm
door Dutch
vreemd dat daar dan over het algemeen anders over gedacht wordt. Scheuren etc heb ik iig nog nooit wat van gelezen.
Verder de problemen waarvan ik weet dat ze er zijn met de 16T zijn of koppaking, of gesmolten zuigers door het rijden met teveel turbo druk.

Maar goed zo zie je maar dat het ene blok het andere niet is.

Geplaatst: wo jan 10, 2007 11:15 pm
door 118GTR
O, M en T-serie blokken staan niet bijster goed bekend hoor. Niet zoveel koppakkingen als de k-serie motoren, maar daarnaast hebben ze last van zweten(de 16 kleppers met name), en de lagers onderin rammelen er in 1 keer uit.

Ze blijven wel goed lopen totdat die lagers eruit lopen(behalve dan olie gebruik), maar dan is het wel in 1 keer afgelopen.

De schrik van alle rover-dealers: de 820's, die hadden er extra veel last van(die lagers). Eerst koste het de dealers geld(garantie periode) daarna de klant zelf.

Geplaatst: wo jan 10, 2007 11:18 pm
door stigmatic
Goeieavond!

Goeie zet, als 800 liefhebber kan ik niets anders doen dan je zn ding aan te raden: hoop auto voor weinig geld en nog (vrij) zeldzaam ook.
Zelf ben inmiddels aan mn 4e 800 bezig waarvan één E (jaja, de vierkante nog, dik 1 jaar in gereden) één Ti (2 jaar in gereden) en 2 827's (dik 1 jaar in gereden en sinds juli wederom een).

Ik denk wel dat Dutch Vitesse t belangrijkste al heeft gezegd, je vergelijkt appels en peren...

Beide zijn kwalitatief gezien niet slecht volgens mij, enige echte zwakke punt van de ti is een lekke koppakking op de hoek rechts voor, komt veel voor en heeft te maken met de verkeerde (of oud type) pakking. daarnaast heb ik buiten slijtagedelen geen problemen gehad.

Ook de 827 heeft eigenlijk op één (groot) punt na nooit problemen veroorzaakt. De eerste begon dik na de 180 dkm kuren te vertonen tijdens het schakelen, schakelde niet of sloeg versnellingen over enzo. Nu zegt men dat dit wel een acceptabele KM stand is voor een automaat, maar qua kosten was het t toen gewoon niet meer waard...

Ik moet bij beide wagens wel zeggen dat ik van t type "auto is heilig" ben, dus altijd wel beurten laten geven bij de dealer en de onderdelen die nodig waren altijd netjes laten vervangen.

Qua kosten verschillen de twee wel: de 827 had een hogere aanschafwaarde (nieuw) waardoor de verzekering hoger uitviel en bij de houderschapsbelasting zat hij net 1 trap hoger.

Qua rijden vind ik ze zoals al eerder gezegd toch wel veel verschil hebben:
Waar je in de turbo door de krappe sportstoelen een hele andere zitpositie hebt en door de afstellingen van t onderstel een strakkere wegligging hebt, heb je juist in de 827 weer van die luxe zetels en deinst deze meer over de weg.
Persoonlijk ben ik ook groot fan van de laatste, deze heeft oa electrische memory seats, cruisecontrol en climatecontrol als extra optie en komt, mede ook door de V6 en automaat, soepeler over.

Ga je voor prestaties, dan is t duidelijk.. hoewel ze in de cijfers elkaar niet veel ontlopen zal de turbo deze cijfers met plezier halen, terwijl je bij de 827 hem toch wel pijn moet doen om ze te halen: tenminste dat gevoel krijg ik bij de 827 als ik zn kickdown intrap... met grote schokken schakelt hij dan terug met, zoals vele automaten hebben, een kleine vertraging...

Kortom: ze zijn allebij goed ;)

Trouwens wel twee tips...
1, Probeer soieso de 825 (t nieuwe type) te vermijden, deze hebben op een paar uitzonderingen na allemaal koppakkingsproblemen..
2, Goed zoeken en niet snel opgeven. de meeste 800s zijn of uitgewoont of hebben 3 ton gereden, ik denk dat dat goeie er echt nog wel zijn, als je er maar tijd in steekt...

Succes en in afwachting van fotos...!

Geplaatst: wo jan 10, 2007 11:36 pm
door Mark16v
zo'n 820 Coupe Turbo vind ik er toch wel machtig uit zien hoor :D

Afbeelding

Geplaatst: do jan 11, 2007 1:08 am
door MoRaX
Mark16v schreef:zo'n 820 Coupe Turbo vind ik er toch wel machtig uit zien hoor :D

Das gewoon dikke pr0n op wielen kerel.....

GeeeiLLLLLLLLLLLLL................

Geplaatst: do jan 11, 2007 3:00 am
door Dutch
Ja idd en die ging in de Uk ook voor 2800pnd weg als ik me niet vergis :evil:

Zoals gezegd ik weet een jonge koets ;)

Geplaatst: do jan 11, 2007 10:45 am
door Mark16v
Dutch Vitesse schreef:Ja idd en die ging in de Uk ook voor 2800pnd weg als ik me niet vergis :evil:

Zoals gezegd ik weet een jonge koets ;)
die van dat plaatje stond niet te koop hoor, die is van 'rich820coupe' op RT.

Geplaatst: do jan 11, 2007 2:45 pm
door Dutch
Is wel laatst verkocht hoor, of hij heeft iig te koop gestaan zeker weten :!: