820Ti of 827
-
- MG-R Core
820Ti of 827
Zit toch te twijfelen om de GSi weg te doen.
Nu zit ik alleen te denken om een 827 of een 820ti te kopen....
Alleen de meeste 827's die op internet worden aangeboden hebben allemaal een automaat... Weet iemand hoe de kwaliteit van deze automaten bakken is??
een 820Ti is leuk, want daar heb je wel de mogelijkheden voor.... Bijvoorbeeld Dumpvalve en de potenties zijn waarschijnlijk hoger...
Alleen qua betrouwbaarheid...827 is een CA27 Honda motor en de 820 TI is een T16.....
Vermogen is bijna gelijk... Verbruik ook...
Nu zit ik alleen te denken om een 827 of een 820ti te kopen....
Alleen de meeste 827's die op internet worden aangeboden hebben allemaal een automaat... Weet iemand hoe de kwaliteit van deze automaten bakken is??
een 820Ti is leuk, want daar heb je wel de mogelijkheden voor.... Bijvoorbeeld Dumpvalve en de potenties zijn waarschijnlijk hoger...
Alleen qua betrouwbaarheid...827 is een CA27 Honda motor en de 820 TI is een T16.....
Vermogen is bijna gelijk... Verbruik ook...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
-
- The Big Boss
827's hebben over het algemeen al vrij veel gelopen, staan er momenteel verschillende met ruim 2, 3 ton op de teller.
Ik zou voor een TI gaan (die van richard staat momenteel te koop
)
Ik zou voor een TI gaan (die van richard staat momenteel te koop

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Core
Ja die van richard.........Ik ken hem heb er ook in gereden en dat rijdt erg leuk....
Maar ja.....
Weet niet wat ik wil..
Ik heb nu dingen die ik eigenlijk niet wil missen... Aangezien ik best verwend ben met de GSi, die bijna alles erop en eraan heeft... Dan komt qua uitrusting een 827 beter overeen...
Maar ja.....
Weet niet wat ik wil..

To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
-
- MG-R Regular
mijn vader is 20 jaar lang rover monteur geweest tot 4 jaar geleden ben er mee opgegroeid dus heel veel gezien en de turbo voor die blokken is te zwaar van alle 820 ti die ze in onderhoud hadden is er een of twee wist hij niet meer zeker die meer als 140000 zonder problemen aan het blok (zoals scheuren ) of andere rare dingen hadden hun conclusie hieruit was dat het blok de krachten niet aankon
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
vreemd dat daar dan over het algemeen anders over gedacht wordt. Scheuren etc heb ik iig nog nooit wat van gelezen.
Verder de problemen waarvan ik weet dat ze er zijn met de 16T zijn of koppaking, of gesmolten zuigers door het rijden met teveel turbo druk.
Maar goed zo zie je maar dat het ene blok het andere niet is.
Verder de problemen waarvan ik weet dat ze er zijn met de 16T zijn of koppaking, of gesmolten zuigers door het rijden met teveel turbo druk.
Maar goed zo zie je maar dat het ene blok het andere niet is.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
O, M en T-serie blokken staan niet bijster goed bekend hoor. Niet zoveel koppakkingen als de k-serie motoren, maar daarnaast hebben ze last van zweten(de 16 kleppers met name), en de lagers onderin rammelen er in 1 keer uit.
Ze blijven wel goed lopen totdat die lagers eruit lopen(behalve dan olie gebruik), maar dan is het wel in 1 keer afgelopen.
De schrik van alle rover-dealers: de 820's, die hadden er extra veel last van(die lagers). Eerst koste het de dealers geld(garantie periode) daarna de klant zelf.
Ze blijven wel goed lopen totdat die lagers eruit lopen(behalve dan olie gebruik), maar dan is het wel in 1 keer afgelopen.
De schrik van alle rover-dealers: de 820's, die hadden er extra veel last van(die lagers). Eerst koste het de dealers geld(garantie periode) daarna de klant zelf.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do jan 11, 2007 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- stigmatic
- MG-R Fanatic
Goeieavond!
Goeie zet, als 800 liefhebber kan ik niets anders doen dan je zn ding aan te raden: hoop auto voor weinig geld en nog (vrij) zeldzaam ook.
Zelf ben inmiddels aan mn 4e 800 bezig waarvan één E (jaja, de vierkante nog, dik 1 jaar in gereden) één Ti (2 jaar in gereden) en 2 827's (dik 1 jaar in gereden en sinds juli wederom een).
Ik denk wel dat Dutch Vitesse t belangrijkste al heeft gezegd, je vergelijkt appels en peren...
Beide zijn kwalitatief gezien niet slecht volgens mij, enige echte zwakke punt van de ti is een lekke koppakking op de hoek rechts voor, komt veel voor en heeft te maken met de verkeerde (of oud type) pakking. daarnaast heb ik buiten slijtagedelen geen problemen gehad.
Ook de 827 heeft eigenlijk op één (groot) punt na nooit problemen veroorzaakt. De eerste begon dik na de 180 dkm kuren te vertonen tijdens het schakelen, schakelde niet of sloeg versnellingen over enzo. Nu zegt men dat dit wel een acceptabele KM stand is voor een automaat, maar qua kosten was het t toen gewoon niet meer waard...
Ik moet bij beide wagens wel zeggen dat ik van t type "auto is heilig" ben, dus altijd wel beurten laten geven bij de dealer en de onderdelen die nodig waren altijd netjes laten vervangen.
Qua kosten verschillen de twee wel: de 827 had een hogere aanschafwaarde (nieuw) waardoor de verzekering hoger uitviel en bij de houderschapsbelasting zat hij net 1 trap hoger.
Qua rijden vind ik ze zoals al eerder gezegd toch wel veel verschil hebben:
Waar je in de turbo door de krappe sportstoelen een hele andere zitpositie hebt en door de afstellingen van t onderstel een strakkere wegligging hebt, heb je juist in de 827 weer van die luxe zetels en deinst deze meer over de weg.
Persoonlijk ben ik ook groot fan van de laatste, deze heeft oa electrische memory seats, cruisecontrol en climatecontrol als extra optie en komt, mede ook door de V6 en automaat, soepeler over.
Ga je voor prestaties, dan is t duidelijk.. hoewel ze in de cijfers elkaar niet veel ontlopen zal de turbo deze cijfers met plezier halen, terwijl je bij de 827 hem toch wel pijn moet doen om ze te halen: tenminste dat gevoel krijg ik bij de 827 als ik zn kickdown intrap... met grote schokken schakelt hij dan terug met, zoals vele automaten hebben, een kleine vertraging...
Kortom: ze zijn allebij goed
Trouwens wel twee tips...
1, Probeer soieso de 825 (t nieuwe type) te vermijden, deze hebben op een paar uitzonderingen na allemaal koppakkingsproblemen..
2, Goed zoeken en niet snel opgeven. de meeste 800s zijn of uitgewoont of hebben 3 ton gereden, ik denk dat dat goeie er echt nog wel zijn, als je er maar tijd in steekt...
Succes en in afwachting van fotos...!
Goeie zet, als 800 liefhebber kan ik niets anders doen dan je zn ding aan te raden: hoop auto voor weinig geld en nog (vrij) zeldzaam ook.
Zelf ben inmiddels aan mn 4e 800 bezig waarvan één E (jaja, de vierkante nog, dik 1 jaar in gereden) één Ti (2 jaar in gereden) en 2 827's (dik 1 jaar in gereden en sinds juli wederom een).
Ik denk wel dat Dutch Vitesse t belangrijkste al heeft gezegd, je vergelijkt appels en peren...
Beide zijn kwalitatief gezien niet slecht volgens mij, enige echte zwakke punt van de ti is een lekke koppakking op de hoek rechts voor, komt veel voor en heeft te maken met de verkeerde (of oud type) pakking. daarnaast heb ik buiten slijtagedelen geen problemen gehad.
Ook de 827 heeft eigenlijk op één (groot) punt na nooit problemen veroorzaakt. De eerste begon dik na de 180 dkm kuren te vertonen tijdens het schakelen, schakelde niet of sloeg versnellingen over enzo. Nu zegt men dat dit wel een acceptabele KM stand is voor een automaat, maar qua kosten was het t toen gewoon niet meer waard...
Ik moet bij beide wagens wel zeggen dat ik van t type "auto is heilig" ben, dus altijd wel beurten laten geven bij de dealer en de onderdelen die nodig waren altijd netjes laten vervangen.
Qua kosten verschillen de twee wel: de 827 had een hogere aanschafwaarde (nieuw) waardoor de verzekering hoger uitviel en bij de houderschapsbelasting zat hij net 1 trap hoger.
Qua rijden vind ik ze zoals al eerder gezegd toch wel veel verschil hebben:
Waar je in de turbo door de krappe sportstoelen een hele andere zitpositie hebt en door de afstellingen van t onderstel een strakkere wegligging hebt, heb je juist in de 827 weer van die luxe zetels en deinst deze meer over de weg.
Persoonlijk ben ik ook groot fan van de laatste, deze heeft oa electrische memory seats, cruisecontrol en climatecontrol als extra optie en komt, mede ook door de V6 en automaat, soepeler over.
Ga je voor prestaties, dan is t duidelijk.. hoewel ze in de cijfers elkaar niet veel ontlopen zal de turbo deze cijfers met plezier halen, terwijl je bij de 827 hem toch wel pijn moet doen om ze te halen: tenminste dat gevoel krijg ik bij de 827 als ik zn kickdown intrap... met grote schokken schakelt hij dan terug met, zoals vele automaten hebben, een kleine vertraging...
Kortom: ze zijn allebij goed

Trouwens wel twee tips...
1, Probeer soieso de 825 (t nieuwe type) te vermijden, deze hebben op een paar uitzonderingen na allemaal koppakkingsproblemen..
2, Goed zoeken en niet snel opgeven. de meeste 800s zijn of uitgewoont of hebben 3 ton gereden, ik denk dat dat goeie er echt nog wel zijn, als je er maar tijd in steekt...
Succes en in afwachting van fotos...!
Rij Brits.. of rij niet!
Mark16v schreef:zo'n 820 Coupe Turbo vind ik er toch wel machtig uit zien hoor![]()
Das gewoon dikke pr0n op wielen kerel.....
GeeeiLLLLLLLLLLLLL................
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
die van dat plaatje stond niet te koop hoor, die is van 'rich820coupe' op RT.Dutch Vitesse schreef:Ja idd en die ging in de Uk ook voor 2800pnd weg als ik me niet vergis![]()
Zoals gezegd ik weet een jonge koets
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.