Pagina 1 van 2

gepolijste motor deksels

Geplaatst: za dec 23, 2006 10:16 pm
door pyara_pappoe
wie weet waar je voor de roverk-serie motoren die mooie zilveren gepolijste motor deksels kan bestellen, en hoeveel kosten die?

op ebay kan ik ze niet vinden. ik praat dan wel over compleet gepolijste motordeksels en eventueel ook spruitstukken? hoe kun je die zelf polijsten en mooi zilverkleurig gimmend krijgen?

Geplaatst: zo dec 24, 2006 1:11 am
door Jai
ik zag vandaag toevallig een link ergens hier op t forum... volgens mij bij een topic genaamd "question": http://www.roverdose.co.uk/

zijn btw wel prijzig,,,,

Geplaatst: zo dec 24, 2006 1:57 am
door 118GTR
Roverdose houd zich niet bezig met de looks van een K-serie(wel een paar performance onderdelen) alleen T-series.

Ik heb zelf een bougiedeksel van gepolijst RVS, samen met RVS bouten voor de kleppendeksel ziet dat er zo uit:
De bougiedeksel is heel lastig te fotograferen, het ziet in het echt uit als een spiegel

Afbeelding

Geplaatst: zo dec 24, 2006 6:00 pm
door pyara_pappoe
ik wil niet de bougiedeksel alleen, maar het gehele geheel wil ik gepolijst aluminium hebben.

Geplaatst: zo dec 24, 2006 7:57 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik denk dat je dat beter zelf kan doen.
deksels demonteren en de zwarte verf erafbijten en dan met comandant cleaner of polijstpasta polijsten , met de hand of met behulp van je boormachine.
en geduld.

Geplaatst: zo dec 24, 2006 11:35 pm
door pyara_pappoe
hey marvon. dat lijkt me wel cool om dat te doen. hoe kan ik dat het beste doen dan ? heb jij dat gedaan. en kun je me vertellen waar ik dan de spullen kan kompen om dit te doen, en hoe ik dit exact moet doen ??

dan ga ik dat proberen. kan ik trouwens de deksel van mijn motor er gewoon afhalen ? zonder problemen?

Geplaatst: zo dec 24, 2006 11:57 pm
door MARTIN
:mrgreen: controleer eerst of jou kleppendeksels ook inderdaad van aluminium zijn en niet van plastiek.
kras een stukje zwart weg en je ziet blink of niet.
dan moet je moet eerst alle spullen in huis halen.
die kan je kopen in de betere automatrialenzaak ,ad of zo.
je koopt een potje verfabijt om de zwarte lak te verwijderen.
comandant polijstpasta om alu te polijsten.
zeg bij de zaak waar je de spullen gaat kopen wat je van plan ben en zij adviseren je wat het beste is om te gebruiken.
zorg dat je voldoende waterproof schuurpapier heb , en voldoende poetsdoeken.
als je het op de boormachiene doet zal je de diverse borstels en polijstschijf moeten aanschaffen.

als je alles in huis heb neem je een dag dat je de auto niet nodig hen en haal je s'morgens de kleppen deksels eraf.
ontvet ze met wasbenziene en begin met het zwart eraf te halen met verfafbijt en later schuren.
en de rest van de dag spendeer je aan het fijn opschuren en pokijsten van de deksels tot ze blinken als een spiegel en monteer je de deksels weer terug op de cillinderkop.

zorg wel tijdens het bewerken dat je de onderkant van de deksels niet beschadigd onders kunnen ze gaan lekken.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo,
ik weet zo gouw niet wie meer maar iemand met een 114 heeft het ook gedaan maar dan gedeeltelijk rood/blank

Geplaatst: zo dec 24, 2006 11:59 pm
door pyara_pappoe
dat klinkt cool. thanks voor je uitleg joh. echter nog een vraagje. hoe lang blijft dit alles blinken dan ? als een speigel :) lang of is dit effect na een tijdje weg ??

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:00 am
door pyara_pappoe
ik heb een vvc motor van een rover brm. neem aan dat die wel van aluminium zijn :)

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:09 am
door MARTIN
:mrgreen: als je het goed polijst dan blijft het een lange tijd mooi,toch zeker als je het nog nabehandeld met wax of iets dergelijks.
maar je weet zelf ook wel als je het netjes wil houden onder de moterkap zal je er regelmatig tijd in moeten steken om het ook netjes te houden .
en dus zal je ook regelmatig de gepolijste delen weer op moeten poetsen.
kost niet zoveel moeite als polijsten.
zie het maar als tafelzilver dat moet je ook regelmatig poetsen .

wat de deksels betreft dat moet echt even zelf controleren.
ikzelf heb een 416 en daar zijn ze van aluminium.

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:15 am
door Dr Doggystyle
als je kleppendeksel eraf haalt zitten er dag geen pakkingen of iets dergelijks onder???
of heb ik het mis ?

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:19 am
door MARTIN
:mrgreen: dat zijn van die metalen platen en die laat je gewoon liggen op je cilinderkop.
daar liggen ze het veiligst ,want ook deze mogen niet beschadigen of krom gaan.

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:20 am
door 118GTR
Die iemand met een 114 ben ik ook geweest:
weer met een onfotografeerbare bougiedeksel.

Afbeelding

Alle 16v K-serie kleppendeksels zijn van aluminium, probleem is dat je tussen de ribbels niet kunt spuiten. Er zijn wel verschillen tussen de manier van kleur aanbrengen, sommigen zijn gespoten, sommigen gepoedercoat.

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:27 am
door MARTIN
:mrgreen: dit was het blokje wat ik bedoelde ja.[mooi hoor]
maar waarom kan je niet tussen de ribbels spuiten?
had je daar het zwart niet weggehaald dan?
kost wel meer werk ja, maar zoals ik al schreef veeeeel geduld.

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:31 am
door 118GTR
simpel, hoe wou je tussen de ribbels komen(in de hoekjes dan metname).
Zal misschien wel kunnen met aparte machines, maar met schuurpapier wordt het erg lastig hoor.

Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:35 am
door MARTIN
:mrgreen: heb je gelijk in , dat word lastig met schuurpapier.
dat is meer het werk voor fijne borsteltjes oftewel de DREMEL!