gepolijste motor deksels
gepolijste motor deksels
wie weet waar je voor de roverk-serie motoren die mooie zilveren gepolijste motor deksels kan bestellen, en hoeveel kosten die?
op ebay kan ik ze niet vinden. ik praat dan wel over compleet gepolijste motordeksels en eventueel ook spruitstukken? hoe kun je die zelf polijsten en mooi zilverkleurig gimmend krijgen?
op ebay kan ik ze niet vinden. ik praat dan wel over compleet gepolijste motordeksels en eventueel ook spruitstukken? hoe kun je die zelf polijsten en mooi zilverkleurig gimmend krijgen?
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
ik zag vandaag toevallig een link ergens hier op t forum... volgens mij bij een topic genaamd "question": http://www.roverdose.co.uk/
zijn btw wel prijzig,,,,
zijn btw wel prijzig,,,,
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Roverdose houd zich niet bezig met de looks van een K-serie(wel een paar performance onderdelen) alleen T-series.
Ik heb zelf een bougiedeksel van gepolijst RVS, samen met RVS bouten voor de kleppendeksel ziet dat er zo uit:
De bougiedeksel is heel lastig te fotograferen, het ziet in het echt uit als een spiegel

Ik heb zelf een bougiedeksel van gepolijst RVS, samen met RVS bouten voor de kleppendeksel ziet dat er zo uit:
De bougiedeksel is heel lastig te fotograferen, het ziet in het echt uit als een spiegel

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
hey marvon. dat lijkt me wel cool om dat te doen. hoe kan ik dat het beste doen dan ? heb jij dat gedaan. en kun je me vertellen waar ik dan de spullen kan kompen om dit te doen, en hoe ik dit exact moet doen ??
dan ga ik dat proberen. kan ik trouwens de deksel van mijn motor er gewoon afhalen ? zonder problemen?
dan ga ik dat proberen. kan ik trouwens de deksel van mijn motor er gewoon afhalen ? zonder problemen?

kras een stukje zwart weg en je ziet blink of niet.
dan moet je moet eerst alle spullen in huis halen.
die kan je kopen in de betere automatrialenzaak ,ad of zo.
je koopt een potje verfabijt om de zwarte lak te verwijderen.
comandant polijstpasta om alu te polijsten.
zeg bij de zaak waar je de spullen gaat kopen wat je van plan ben en zij adviseren je wat het beste is om te gebruiken.
zorg dat je voldoende waterproof schuurpapier heb , en voldoende poetsdoeken.
als je het op de boormachiene doet zal je de diverse borstels en polijstschijf moeten aanschaffen.
als je alles in huis heb neem je een dag dat je de auto niet nodig hen en haal je s'morgens de kleppen deksels eraf.
ontvet ze met wasbenziene en begin met het zwart eraf te halen met verfafbijt en later schuren.
en de rest van de dag spendeer je aan het fijn opschuren en pokijsten van de deksels tot ze blinken als een spiegel en monteer je de deksels weer terug op de cillinderkop.
zorg wel tijdens het bewerken dat je de onderkant van de deksels niet beschadigd onders kunnen ze gaan lekken.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo,
ik weet zo gouw niet wie meer maar iemand met een 114 heeft het ook gedaan maar dan gedeeltelijk rood/blank

maar je weet zelf ook wel als je het netjes wil houden onder de moterkap zal je er regelmatig tijd in moeten steken om het ook netjes te houden .
en dus zal je ook regelmatig de gepolijste delen weer op moeten poetsen.
kost niet zoveel moeite als polijsten.
zie het maar als tafelzilver dat moet je ook regelmatig poetsen .
wat de deksels betreft dat moet echt even zelf controleren.
ikzelf heb een 416 en daar zijn ze van aluminium.
- Dr Doggystyle
- Beheerder
als je kleppendeksel eraf haalt zitten er dag geen pakkingen of iets dergelijks onder???
of heb ik het mis ?
of heb ik het mis ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Die iemand met een 114 ben ik ook geweest:
weer met een onfotografeerbare bougiedeksel.

Alle 16v K-serie kleppendeksels zijn van aluminium, probleem is dat je tussen de ribbels niet kunt spuiten. Er zijn wel verschillen tussen de manier van kleur aanbrengen, sommigen zijn gespoten, sommigen gepoedercoat.
weer met een onfotografeerbare bougiedeksel.

Alle 16v K-serie kleppendeksels zijn van aluminium, probleem is dat je tussen de ribbels niet kunt spuiten. Er zijn wel verschillen tussen de manier van kleur aanbrengen, sommigen zijn gespoten, sommigen gepoedercoat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
simpel, hoe wou je tussen de ribbels komen(in de hoekjes dan metname).
Zal misschien wel kunnen met aparte machines, maar met schuurpapier wordt het erg lastig hoor.
Zal misschien wel kunnen met aparte machines, maar met schuurpapier wordt het erg lastig hoor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk