Turbo doet het niet meer?
Turbo doet het niet meer?
He mannen,
Sinds gistermiddag lijkt het alsof mijn turbo het niet meer doet. Hij rijdt nog wel normaal zonder haperen oid, maar het optrekken gaat echt supertraag.
Bij lage toeren merk je er niks van maar op het moment dat de turbo z'n werk moet gaan doen gebeurt er eigenlijk niks, en blijft hij in dezelfde snelheid optrekken.
Kan het zijn dat er ergens een draadje naar de turbo los zit, of zou het totaal wat anders zijn?
220 TDIC '98.
Sinds gistermiddag lijkt het alsof mijn turbo het niet meer doet. Hij rijdt nog wel normaal zonder haperen oid, maar het optrekken gaat echt supertraag.
Bij lage toeren merk je er niks van maar op het moment dat de turbo z'n werk moet gaan doen gebeurt er eigenlijk niks, en blijft hij in dezelfde snelheid optrekken.
Kan het zijn dat er ergens een draadje naar de turbo los zit, of zou het totaal wat anders zijn?
220 TDIC '98.
dan heb je het over de onderste intercoolerslang. de bovenste gaat 9 van de 10 keer kapot. bij de bovenste moet je de motorafdekplaat los halen en dan kun je de slang vervangenTrevor schreef:Oh, en het vervangen is iets dat je makkelijk zelf kunt doen. Ik ben er denk ik 20 minuutjes mee bezig geweest.
Ff accu demonteren om er beter bij te komen, en het is zo voor elkaar.

Klopt! Ik heb ze beiden vervangen. Motorafdekplaat los halen was ik ff vergeten. Maar het blijft een klusje dat je makkelijk zelf doet!dan heb je het over de onderste intercoolerslang. de bovenste gaat 9 van de 10 keer kapot. bij de bovenste moet je de motorafdekplaat los halen en dan kun je de slang vervangen
Heb je soms je auto uitgezet terwijl je eerst flink had zitten gassen? Laat je niets wijs maken mbt kapotte turbo.....
Bij mij duurde het even en na verloop van tijd was de turbo plots weer genezen. 1 x bij de rover garage geweest en die zeiden dat er ergens een stekkertje vies was maar na 2 dagen deed de turbo het weer niet meer. Je kunt er vast wel meer over vinden op het forum heb er al vaker over gehad.
iig nooit je auto zomaar uitzetten terwijl je motor gloeiend heet is dan "stolt het ijzer vijlsel in je olie en dus in je turbo waardoor deze vast komt te staan" althans dat vond ik de meest passende bewoording voor het probleem. Na een week of 2 deed deze het plots weer?! En dit is 3 keer voorgekomen. In 1,5 jaar tijd. Vervelend ja maar iig geen neiuwe turbo a 500 euro
Bij mij duurde het even en na verloop van tijd was de turbo plots weer genezen. 1 x bij de rover garage geweest en die zeiden dat er ergens een stekkertje vies was maar na 2 dagen deed de turbo het weer niet meer. Je kunt er vast wel meer over vinden op het forum heb er al vaker over gehad.
iig nooit je auto zomaar uitzetten terwijl je motor gloeiend heet is dan "stolt het ijzer vijlsel in je olie en dus in je turbo waardoor deze vast komt te staan" althans dat vond ik de meest passende bewoording voor het probleem. Na een week of 2 deed deze het plots weer?! En dit is 3 keer voorgekomen. In 1,5 jaar tijd. Vervelend ja maar iig geen neiuwe turbo a 500 euro
Nope, was tijdens een rit van 300 km, na 200 km was er ineens geen vermogen meer. Er wordt wel druk opgebouwd naar de turbo, dus daar kan het niet aan liggen. ze dachten dat het iets electrisch is, wat draadjes die tegen elkaar aanzitten oid, het motormanagementlampje gaat overigens niet branden.gekske schreef:Heb je soms je auto uitgezet terwijl je eerst flink had zitten gassen? Laat je niets wijs maken mbt kapotte turbo.....
Ik heb al een aantal keer kabelbreuk en kortsluiting gehad (naar de verstuiver, naar de remlichten wat weer stoorde op de motor, naar de brandstofpomp), de kabels zouden erg hard zijn, waardoor dit vaak voorkomt. Herkend iemand dit of is mijn kabelboom gewoon op een maandagochtend gefabriceerd?

Standaard probleem ik heb het zowel bij mijn 200 als 600 gehad.gfree schreef: Ik heb al een aantal keer kabelbreuk en kortsluiting gehad (naar de verstuiver, naar de remlichten wat weer stoorde op de motor, naar de brandstofpomp), de kabels zouden erg hard zijn, waardoor dit vaak voorkomt. Herkend iemand dit of is mijn kabelboom gewoon op een maandagochtend gefabriceerd?
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Fanatic
Zoals ik jou verhaal lees is het naar mijn idee dat je maf-sensor naar gort is (of kabelbreuk bij de stekker).
Je krijgt daar ook in de meeste gevallen geen melding dmv het motormanagementlampje , vaak is er ook geen melding als ze hem via de computer uitlezen.
Je hoort idd dan nog steeds de turbo opspinnen maar het lijkt net of hij er eigenlijk niet op zit, je moet dan echt een beetje door trappen om vooruit te komen.
Ik heb het al vaker mee gemaakt bij diesels wagens (b m w, vw, *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden)) van mensen waar ik het onderhoud van doe.
Misschien kun je hem even uitwisselen met iemand, grote kans dat het probleem over is. (wel even eerst de stekker na kijken!)
Je krijgt daar ook in de meeste gevallen geen melding dmv het motormanagementlampje , vaak is er ook geen melding als ze hem via de computer uitlezen.
Je hoort idd dan nog steeds de turbo opspinnen maar het lijkt net of hij er eigenlijk niet op zit, je moet dan echt een beetje door trappen om vooruit te komen.
Ik heb het al vaker mee gemaakt bij diesels wagens (b m w, vw, *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden)) van mensen waar ik het onderhoud van doe.
Misschien kun je hem even uitwisselen met iemand, grote kans dat het probleem over is. (wel even eerst de stekker na kijken!)
Roverloos