Defecte koppakking?!

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Rover_416

Defecte koppakking?!

Bericht door Rover_416 »

Wie oh wie kan mij helpen. Vanochtend liep de motor plotseling ernstig warm.

Nu blijkt het dat er geen koelvloeistof meer in de tank zat (waarschijnlijk lek?) De auto wil nu ook NIET meer starten ....

De ANWB geeft aan dat in ieder geval de koppakking kappot is maar geeft ook aan dat er bijna zeker meer schade is (omdat de motor bijzonder heet is geweest). verder kreeg ik het adies de auto niet te laten repareren, Te duur, tuusen de € 1000,- en € 3000,-.

Specs: Rover 416, december 1999, 10 maanden APK, Nationale autopas, dealer onderhouden. Aanschaf (2 mnd geleden) € 3500,-

WIE HEEFT ER ADVIES VOOR MIJ?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zou hem wel repareren, de auto lijkt het me zoizo waard.

Eerst controleren wat er stuk is. Is het alleen een koppakking, die je zelf kunt vervangen dan ben je 100 euro kwijt en een hoop tijd. Is echter het hele blok naar de filistijnen(irakezen) en je moet hem laten inbouwen dan wordt het eerder 1250~1500 euro (waarvan al gauw 750 euro voor het blok)

Mijn devies is dus eerst uitzoeken wat er stuk is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: informeer even bij van noort {zie advertentie onderaan deze pagina}
ik had ook een lekke koppakking en heb deze bij hun laten repareren.
zij vlakken de kop- nieuwe distributie-waterpomp-nieuwe pakkingset - en nog diverse dingen.
ik was hiervoor nog geen 1000 euries kwijt.

dus ff bellen.
Afbeelding
Rover_416

Bericht door Rover_416 »

Dank voor jullie reactie, ga uit financieel oogpunt maar eens informeren wat de auto nog aan (inruil)restwaarde heeft (zie nieuwe post..)
Plaats reactie