Pagina 5 van 6
Geplaatst: di sep 12, 2006 7:20 pm
door xaio
ligt ook niet aan het blok, ergens lekt er iets waardoor er vloeistof in de meest rechtste cylinder is gekomen. Hierdoor kon hij de boel niet ontvlammen en knalt de zuiger als een gek tegen de klep aan enz enz...
Geplaatst: di sep 12, 2006 7:32 pm
door xaio
ff vraagje, zou er interesse zijn voor iemand qua onderdelen als ik hem kwijt wil?
Geplaatst: di sep 12, 2006 8:31 pm
door 118GTR
Wat er gebeurd is is niet een zuiger tegen de klep, maar het water zelf.
Wat is niet zo samendrukbaar als lucht. En je compressie verhouding is 1: 10.5, doordat de zuiger toch omhoog gedrukt wordt door de andere cylinders/startmotor worden die krachten gigantisch. En meestal is de drijfstang de zwakste schakel.
Nu ik hoor dat het de meest rechts cylinder is vermoed ik persoonlijk de inlaatpakking. aan je inlaatkant zitten namelijk 6 uitgangen, 2 voor water en 4 voor lucht/brandstof. De meest rechtse wateruitgang(vanaf de bumper gezien) wordt niet meer gebruikt, maar zit wel naast de ingang voor cylinder nr4(de meest rechtse)
Geplaatst: di sep 12, 2006 8:41 pm
door Edgecrusher
Maar 118GTR, jij hebt toch nog wel een k16 in de aanbieding???
Geplaatst: di sep 12, 2006 9:41 pm
door Dutch
Dutch Vitesse schreef:Zou ook kunnen, dan kan het weleens de inlaatspruitstuk pakking zijn aangezien daar ook een koelvloeistof doorvoer naarje kop inzit.
Als die daar lekt dan zou het dus waarschijnlijk cylinder 4 moeten zijn.
De eerste vanaf je distributiedeksel gezien.
Geplaatst: di sep 12, 2006 9:49 pm
door tummeke
Kun je de garage niet verantwoordelijk stellen? Ik was namelijk al wel een beetje bang voor slechte inbouw.. Zou hier iig onderzoek naar doen ism met rechtsbijstand ofzo..
Maar blij te horen dat het ws niet aan het blok zelf heeft gelegen, anders zou ik me hier echt enorm rot bij voelen.. Nu ook nog trouwens, maar heb het niet kunnen helpen in ieder geval..
Waterslag noemen ze dat trouwens toch 118? Als je kleppen beschadigen door de beperktere samendrukbaarheid van water?
iig sterkte man

Geplaatst: di sep 12, 2006 11:13 pm
door xaio
komt wel goed, het probleem is dat de koppaking zoals het lijkt er ook uit geknalt is. Volgens de anwb'er.
Het wordt nu iig zo duur dat hij nu toch echt maar weg moet, ik blijf niet aan de gang, of de garage moet hem idd onder garantie maken.
Geplaatst: di sep 12, 2006 11:28 pm
door tummeke
ik zou zéker onderzoek doen of het mogelijk is dat bij de garage te forceren.. zij zijn tenslotte toch verantwoordelijk voor de inbouw.. Nou kunnen ze niet alles voorzien, maar je kunt het toch proberen..
maar begrijp dat je er genoeg van hebt nu.. je hebt ook wel erg pech met de rover zeg

Geplaatst: wo sep 13, 2006 9:03 am
door xaio
Heb daar even navraag gedaan en kan gewoon het bedrag van inbouw terugkrijgen en de auto daar laten staan. Gisteravond nog wat na laten kijken, maar alles schijnt er wel goed in te zitten.
Geplaatst: vr sep 15, 2006 4:42 pm
door hAz
Is het vervangen van de distributieriem wel goed uitgevoerd? Omdat je ook onder het rijden van die rare geluiden had...
Als die riem er niet goed op zat, te strak of te los, of de boel niet in de goede stand (nokkenassen, krukas) kan er heel veel fout gaan. En dan is het zeker de verantwoordelijkheid van de garage.
Moeilijk te bewijzen, maar het kan, en zij moeten het tegendeel zien te bewijzen.
Succes, zonde dat je Rover zo mishandelt is...
Geplaatst: vr sep 15, 2006 6:38 pm
door xaio
Yup de riem zit goed. Het bleek namelijk de stuurbekrachtigingspomp te zijn en mijn radiateur die geluiden produceerde

. Zelfs met het slepen hoorde ik de radiateur nog klappen
Heb hem nu iig in het gras bij de buren staan achter hun struiken. Dus lekker veilig

. Heb nu alleen geen Rover 214 maar een StruikRover 214

Geplaatst: vr nov 17, 2006 10:44 am
door Jacco
xaio schreef:Yup de riem zit goed. Het bleek namelijk de stuurbekrachtigingspomp te zijn en mijn radiateur die geluiden produceerde

. Zelfs met het slepen hoorde ik de radiateur nog klappen
Heb hem nu iig in het gras bij de buren staan achter hun struiken. Dus lekker veilig

. Heb nu alleen geen Rover 214 maar een StruikRover 214

en hoe is het afgelopen met de rover? echt balen zeg
Geplaatst: vr nov 17, 2006 12:49 pm
door 118GTR
Hij staat bij mij op de oprit.
Met de kerst gaat er een nieuw blok in, wat er daarna mee gaat gebeuren weet ik nog niet. Twee auto's is wat overdreven voor mij(gebruik de 118 ook maar nauwelijks), dus hij wordt verkocht of mijn moeder gaat er mee rijden i.p.v. een 416si.
Geplaatst: za nov 18, 2006 3:20 pm
door xaio
keep me posted

ben benieuwd wat je er van maakt

Geplaatst: za dec 23, 2006 10:50 pm
door 118GTR
Hij doet het weer!!!
Best wel even werk geweest, maar gisteren een proefrit kunnen maken en vandaag alles onder de kap netjes gemaakt:
Er ligt een andere kop op, met de originele kleppendeksel en nokassen. Opnieuw ingeslepen kleppen en andere klepstoters.
Extra tegenvaller was de startmotor welke gescheurd is(de behuizing) door het starten met water in cylinder nr 4.
Bovendien nog flink gebaalt ondat ik nadat de kop in elkaar gezet had erachter kwam dat de kleppen niet meer sloten. Na veel gezoek mezelf ervan overtuigt dat het het niet aan de onderdelen kon liggen, heb ik de kop weer uit elkaar gehaalt en de klepstoters vervangen. wat bleek: De zelf stellende stoters waren 5mm te lang, normaal worden ze zonder oliedruk zo kort mogelijk, maar deze waren nogal vuil van binnen.
Geplaatst: zo dec 24, 2006 12:26 am
door Edgecrusher
Goed bezig Jouke,
maar wat ga je er nu mee doen?