Pagina 5 van 11

Geplaatst: zo jul 04, 2004 11:20 pm
door Mark16v
roverdude schreef:En dan nog een tip voor wie zijn coupe 2 à 3 cm wil verlagen zonder grote kosten... De benen waarmee de schokdemper bevestigd word zijn bij een coupe +/- 3 cm langer dan bij die van een Gsi. dus als je enkel de schokdempers verwisseld verlaag je hem 2 à 3 cm zonder comfortverlies!
Afbeelding
boven is coupe schokdemper die ik stuk heb geslepen omdat ik hem niet los kreeg en onder is een gsi schokdemper.

Greetz roverdude
Je kan dan dus ook bij de org. schokdempers een stukje afzagen en nieuwe gaatjes boren ofniet?

Geplaatst: ma jul 05, 2004 7:14 pm
door roverdude
Dat kan je proberen, maar ik weet niet of dit nog veilig is. Als je dit doet zeker de moer terug vastlassen aan één van de benen, want anders zou dit eens los kunnen komen. :?

Is het niet eenvoudiger om gewoon gsi schokdempers te plaatsen? Ik heb er trouwens twee liggen :mrgreen: .


Greetz roverdude

Geplaatst: ma jul 05, 2004 7:43 pm
door Mark16v
neuh ik stop er binnenkort een VMAXX -40mm dempers+veren set onder. :lol:

Geplaatst: vr jul 09, 2004 9:00 pm
door roverdude
Dit is waarschijnlijk wel een betere optie :D .
Daarnet nog eens onder mijn 220coupe wrak gelegen en die achterste schokdempers hebben ook korte benen, zoals op mijn gsi... dus enkel mijn 216 coupe heeft deze lange benen???? Ik snap er niets van.

Enieweej, wegens nieuwe job met firmawagen sta ik voor een moeilijke keuze. Ofwel de astra(td) van't vrouwke weg ofwel de rover voor onbepaalde tijd aan de kant... Aangezien ik een tankkaart krijg waarmee ik diesel kan tanken zoveel ik wil zal de coupe waarschijnlijk tijdelijk onder een doek verdwijnen :cry: .

Gelukkig zit er niet echt een kapitaal in zodat het geen kwaad kan dat em efkes aan de kant staat. Voordeel is dat ik nu op mijn gemak kan verder werken zonder dat hij elke morgen moet klaarstaan om naar mijn werk te rijden.



Greetz roverdude

Geplaatst: za sep 04, 2004 7:29 pm
door roverdude
Vandaag een paar keer gesprint in Lommel.
Goed weer, goede organisatie, veel dikke bakken (skyline R32 en R33) Calibra turbo's; celica turbo's, subaru's, ....
Zeer veel Nederlanders aanwezig, vooralmet *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) en vw's.


Hier een klein filmke van ik tegen del sol
http://users.pandora.be/rover-216gti/HPIM1189.AVI

Resultaat: loser: 16.651sec/133.58km/h (del sol) en ikke 16.310sec/ 136.6km/h
2de maal was ik iets beter weg 0.8sec ipv 1.150sec en had ik 16.037 en een eindsnelheid van 139.8km/h.
De del sol is een 1.6 Esi met complete inox lijn, catvervanger en CAI.

Greetz roverdude
[/url]

Geplaatst: zo sep 12, 2004 11:08 am
door roverdude
Het laatste rijdende filmke van dit jaar :cry: Mijn coupe word grotendeels ontmanteld en volledig in orde gezet. Het blok gaat eruit en volledig open. Gisteren heb ik nog eens met mijn digi cam in de hand een sprintje getrokken. (niet echt handig) :lol:

Filmke: http://users.pandora.be/rover-216gti/HPIM1199.AVI

Geplaatst: zo sep 12, 2004 2:13 pm
door Mista T
Kicke man..

trouwens wat is dat lampje dat aan de linkerkant van je klokken brand??

Wat ga je met het blokkie doen dan??

Geplaatst: zo sep 12, 2004 3:26 pm
door 118GTR
hij gaat hem volledig reviceren denk ik(zo klinkt het althans), zal hij wel doen om hem nog een beetje extra te kietelen.

Geplaatst: zo sep 12, 2004 6:58 pm
door roverdude
blok word als het nodig is idd gereviseerd. Alsook kleppen bijslijpen en polieren. Als er nog tijd over is worden de in en uitlaatkanalen nog ietwat vergroot en de uitlaatkanalen opgepolierd.

Het rode lampje dat aanschiet is nog steeds het "check engine" lampje. Ik heb een 4-1 collector kunnen bemachtigen met lambda sonde en deze geplaatst. Gevolg => lampje schiet niet meer aan, maar hij gaat geen zak meer vooruit. Dus heb ik de 4-2-1 collector teruggeplaatst en daar dan een moer opgelast waarin de sonde geschroefd kan worden. Maar blijkbaar zit hierdoor de sonde niet diep genoeg en komt soms het probleem terug. Op zich kan het niet veel kwaad, het is juist niet echt leuk want da lampje schijnt fel in mijn ogen :? .

Na de winter zou dit probleem weggewerkt moeten zijn. Want er komt een nieuwe collector op waarop dan een turbo gemonteerd kan worden :mrgreen: .
Dit is ook de reden waarom het blok open moet. Compressie zit nu op 11/1 en moet naar minstens 9/1 gebracht worden.
Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet precies maar waarschijnlijk word er een stuk van een D16A9 blok afgeslepen en gevlakt om dan tussen het blok en de kop te steken... wordt vervolgd ;)

Geplaatst: zo sep 12, 2004 7:11 pm
door Mark16v
roverdude schreef:Dit is ook de reden waarom het blok open moet. Compressie zit nu op 11/1 en moet naar minstens 9/1 gebracht worden.
Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet precies maar waarschijnlijk word er een stuk van een D16A9 blok afgeslepen en gevlakt om dan tussen het blok en de kop te steken... wordt vervolgd ;)
Volgens mij heeft de D16A8/9 al 9.5:1 toch? En compressie hoeft niet echt omlaag volgens mij, enige probleem met de D16 en turbo zijn de zwakke drijfstangen, dus als je blok toch openligt kan je die misschien vervangen voor sterkere exemplaren.

Geplaatst: zo sep 12, 2004 7:19 pm
door roverdude
Mark16v schreef: Volgens mij heeft de D16A8/9 al 9.5:1 toch? En compressie hoeft niet echt omlaag volgens mij, enige probleem met de D16 en turbo zijn de zwakke drijfstangen, dus als je blok toch openligt kan je die misschien vervangen voor sterkere exemplaren.
Heb eerste compressie naar omhoog laten brengen :? Nu moet ze weer omlaag... Drijfstangen moeten tot 200pk max aankunnen, net zoals lagers, krukas,... en aangezien ik niet van plan ben om hoger te gaan is dit dus niet echt een groot probleem.

Geplaatst: zo sep 19, 2004 9:06 pm
door roverdude
Via mijn nieuw werk ben ik nu bezig met een cursus tig-lassen. Het leuke is dat de lesgever een ex plaatwerker is :D . Dus neem ik af en toe een stukje mee van mijne rover om dan iets te proberen...
Hier een voorbeeldje van mijn eerste stappen op carroserie vlak:

Afbeelding

Afbeelding

Op de tweede foto is duidelijk te zien dat ik nog een beetje problemen heb met vervorming door de warmte van het tig-lassen. Oefening baart kunst zeggen ze, hopelijk is het bij mij ook zo :?

Geplaatst: ma sep 20, 2004 9:01 pm
door Robert-220TC
Ff een vraagie

Je schrijft dat je een cursus Tig lassen krijgt

Maar die plaat is toch geen aluminium van de rover?
Dan heb je toch mig of mig-mag gelast

Geplaatst: ma sep 20, 2004 9:39 pm
door roverdude
Misschien is de benaming in nederland anders :| ?

Hier spreken we van lassen met bagette ( electrode), met halfautomaat (toevoegmiddel komt uit toorts) en Tig lassen. Tig kun je op staal, inox en soms aluminium gebruiken. Hangt af hoe je het toestel insteld en hoe de kabels aangesloten zijn. AC voor alu DC voor staal en inox. Ik zou niet weten wat mig lassen is. Is dat dan met een soort brander? Voordeel van tig is de plaatselijke warmte inbreng wat eigenlijk ook een nadeel is :? .

Geplaatst: ma sep 20, 2004 10:39 pm
door Robert-220TC
Tig= tungsten(weet niet zeker of dit het juiste woord is)
insert gas

mig is metal insert gas
mig mag is metal insert gas metal active gas

bij de mig en mig mag is het verschil dat de ene voor zien is van een slak lag en de andere niet in de autoschade wordt meestal de mig gebruikt zonder het slak laagje
tig komt ook vaker voor is voor aluminium dan
en koper lassen is er bij ons op de zaak nog veel omdat bmw dat voorschrijft (bijv deelreperaties ,nieuw achterscherm etc ,)

Geplaatst: wo okt 27, 2004 12:29 pm
door roverdude
Ik heb eindelijk een turbo gevonden, en wat voor een :D . Het is een Garret T3 geworden. Ik heb hem vrij goedkoop op de sloop gevonden en er zit bijna geen speling op de as. Ik weet dat hij vrij groot is maar deze is eigenlijk aangekocht om de setup te kunnen maken. Daarna komt er een iets kleiner type op.
Afbeelding

Er zat ook een intercooler op dus die heb ik ook mee
Afbeelding

Om overal makkelijk aan te kunnen bij het monteren heb ik de neus van mijn oude 216 gti afgeslepen en daarrond een frame gemaakt. Hier komt dan mijn blok tijdelijk in.
Afbeelding