Pagina 3 van 8
Geplaatst: zo okt 09, 2005 9:40 am
door Ramses
Begint er goed uit te zien kerel. Als ie klaar is kom ik zeker kijken

Geplaatst: zo okt 09, 2005 11:06 am
door Robert-220TC
Zoow lekker bezig man
HEE ff vraag hoe deed je dat met die airbag met stuur dr uit halen
moet je nog eerst iets uit schakelen

Geplaatst: zo okt 09, 2005 12:06 pm
door MARTIN
hoi robert
eerst de accu los halen ,, en dan de 2 torxboutjes verwijderen ..
en dan kan je de airbag er zo uit nemen en los koppelen ..
dat was het
its simpel
Geplaatst: zo okt 09, 2005 2:21 pm
door Järv
Hya Tum,
Ziet er goed uit jôh
Mooi plekkie om te sleutelen heb je ook trouwens.
Das voor mij de reden geweest dat ik het niet zelf gedaan heb ... 'k heb niet zo'n plek

Geplaatst: zo okt 09, 2005 2:47 pm
door 118GTR
He tummeke, waarom zitten er geen kappen om de distributie riemen?
Geplaatst: zo okt 09, 2005 4:07 pm
door Robert-220TC
MARVON schreef:
hoi robert
eerst de accu los halen ,, en dan de 2 torxboutjes verwijderen ..
en dan kan je de airbag er zo uit nemen en los koppelen ..
dat was het
its simpel
En met monteren moet ie weer gereset worden of zo bij de dealer
Neem aan dat mijn airbag ut zelfde zit als bij de mk3
Geplaatst: zo okt 09, 2005 4:13 pm
door MARTIN
hey robert
ik heb niets moeten resetten of zo.
gewoon de boel monteren en dan pas de acuu er weer op.
werkwijze komt van dealer{is niet altijd even betrouwbaar, maar nu wel}
Geplaatst: zo okt 09, 2005 11:28 pm
door Bart-K
ziet er goed uit Tom!!!
Geplaatst: zo okt 09, 2005 11:34 pm
door tummeke
Tnx allemaal.. Gaat zeker de goede kant op..
Als ie af is zullen jullie em ook weer genoeg tegenkomen.. En iedereen is uiteraard welkom een keer te komen kijken
@Robert, naja zoals Marvon zegt he.. Accu loskoppelen, kwartiertje wachten om zeker te zijn dat er geen stroom meer loopt in het circuit.. Dan 2 torx boutjes achterkant stuur los, en stekkertje van airbag loskoppelen.. Na het monteren een reset weet ik trouwens niet van? Anders zou mijn airbag het nu ook zeker al niet meer gedaan hebben na meerdere keren het stuur los te hebben gehad al :P
@Rover, is idd een ideaal plekje om te sleutelen.. Mooi geventileerd, maar toch beschut.. En groot genoeg om 2 auto's achter elkaar onder kwijt te kunnen.. Eventueel hang ik er zelfs nog een dekzijl voor als het klote weer is, maar dat is nog niet nodig

Maar goed, je bespaart je wel een hoop moeite hoor door het te laten doen.. Komt toch echt nog een boel bij kijken zo achteraf! Hoe hebben ze het bij jou gedaan trouwens? complete kabelboom vervangen? Enne, de achterste motorsteun hoe zit t daarmee?
@118, die hebben we er even afgehaald om ze niet te beschadigen met de takelketting.. Die liepen namelijk over de kappen heen richting bovenkant..
Geplaatst: ma okt 10, 2005 9:44 pm
door Järv
tummeke schreef:@Rover, is idd een ideaal plekje om te sleutelen... .... Maar goed, je bespaart je wel een hoop moeite hoor door het te laten doen... ...Hoe hebben ze het bij jou gedaan trouwens? complete kabelboom vervangen? Enne, de achterste motorsteun hoe zit t daarmee?
Yeah ... net als nu ... m'n pa en ik moeten nog ff wat klussen aan z'n Patrol.
Maar dat wordt dus een gevalletje partytent opzetten
En dan te bedenken dat ze in een drive-in woning wonen .. maar de garage staat vol met voorraadkasten en een mega werkbank
Maar gelukkig kan ik wel goed, makkelijk en verwarmt aan m'n motor werken deze winter ... zonder dat ik 'm in m'n keuken moet zetten (zoals m'n vorige)
Die kabelboom hebben ze aangepast ... orginele draadboom van blok gehouden en orginele draadboom van 400 behouden .. alleen een paar kontakjes om geruild en een paar nieuwe draden getrokken.
Maar voor het echte hoe of wat moet je bij Lievaart of Floris zijn.
Motorsteun .... geen idee, vraag het floris ... die heeft 'm ingebouwd.
Volgens mij hebben ze alle orginele ophangpunten van het 200Vi-blok verwijderd en vervangen door de orginele ophangpunten van het 416Si-blok.
cheers,
Dennis

Geplaatst: ma okt 10, 2005 11:46 pm
door tummeke
Ja het blok is geen probleem heb ik ondervonden, en de buitenste baksteun is ook over te plaatsen.. Zo zal het bij jou ook zijn..
Voor de achterste baksteun ontbreken bij mij echter de gaten in het subframe.. Die steun kan ik dus niet kwijt.. Voor de oude steun is geen ruimte meer omdat de schakelstang anders loopt.. Direct in de bak en niet via 2 stangen naar boven..
Maar jij hebt geloof ik je oude bak gehouden he? Dan zal dat wel niet nodig zijn geweest denk ik... Maar het moet mij ook wel lukken.. Het beste is nu alleen een subframe van een VI of ZR ofzo te regelen.. Het subframe van mijn ZR is helaas iets krom.. En oplassen van de steun zie ik niet zo zitten.. Is toch een belangrijk deel van je ophanging..
Geplaatst: di okt 11, 2005 7:14 am
door Järv
Hya Tum,
't is misschien reclame en spam .... maar ik weet dat vannoort zo'n subframe heeft liggen.
Heeft ie namelijk van mij .... Hij heeft namelijk alles van me overgenomen wat ik over had.
cheers,
Dennis

Geplaatst: di okt 11, 2005 9:28 am
door Ramses
Ach, een beetje reclame op z'n tijd mag best. Het doel heiligt de middelen. Denk niet dat Tom erover zal klagen

Geplaatst: di okt 11, 2005 12:49 pm
door tummeke
Was dat een VI/ZR subframe dan?
Als ik vraag of ie die van jou heeft dan krijg ik em vast voor een mooi prijsje mee

Geplaatst: di okt 11, 2005 12:52 pm
door Striker
Vi subframe, was van Lex z'n Vi.
Geplaatst: di okt 11, 2005 2:40 pm
door tummeke
Ok tnx.. Heb al even gebeld met Richard, en hij heeft wel een frame voor me liggen.. Ook eventueel nog wel de radiatoren enzo..
Daarbij bleek er ook nog interesse te zijn voor de onderdelen van de ZR die ik over houd, dus misschien kan dit nog heel interessant worden
