Omdat jullie zo van filmpjes houden, p7! (Wisseltruuk)
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
He tummeke, waarom zitten er geen kappen om de distributie riemen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
-
- The Big Boss
ziet er goed uit Tom!!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Tnx allemaal.. Gaat zeker de goede kant op..
Als ie af is zullen jullie em ook weer genoeg tegenkomen.. En iedereen is uiteraard welkom een keer te komen kijken
@Robert, naja zoals Marvon zegt he.. Accu loskoppelen, kwartiertje wachten om zeker te zijn dat er geen stroom meer loopt in het circuit.. Dan 2 torx boutjes achterkant stuur los, en stekkertje van airbag loskoppelen.. Na het monteren een reset weet ik trouwens niet van? Anders zou mijn airbag het nu ook zeker al niet meer gedaan hebben na meerdere keren het stuur los te hebben gehad al :P
@Rover, is idd een ideaal plekje om te sleutelen.. Mooi geventileerd, maar toch beschut.. En groot genoeg om 2 auto's achter elkaar onder kwijt te kunnen.. Eventueel hang ik er zelfs nog een dekzijl voor als het klote weer is, maar dat is nog niet nodig
Maar goed, je bespaart je wel een hoop moeite hoor door het te laten doen.. Komt toch echt nog een boel bij kijken zo achteraf! Hoe hebben ze het bij jou gedaan trouwens? complete kabelboom vervangen? Enne, de achterste motorsteun hoe zit t daarmee?
@118, die hebben we er even afgehaald om ze niet te beschadigen met de takelketting.. Die liepen namelijk over de kappen heen richting bovenkant..
Als ie af is zullen jullie em ook weer genoeg tegenkomen.. En iedereen is uiteraard welkom een keer te komen kijken

@Robert, naja zoals Marvon zegt he.. Accu loskoppelen, kwartiertje wachten om zeker te zijn dat er geen stroom meer loopt in het circuit.. Dan 2 torx boutjes achterkant stuur los, en stekkertje van airbag loskoppelen.. Na het monteren een reset weet ik trouwens niet van? Anders zou mijn airbag het nu ook zeker al niet meer gedaan hebben na meerdere keren het stuur los te hebben gehad al :P
@Rover, is idd een ideaal plekje om te sleutelen.. Mooi geventileerd, maar toch beschut.. En groot genoeg om 2 auto's achter elkaar onder kwijt te kunnen.. Eventueel hang ik er zelfs nog een dekzijl voor als het klote weer is, maar dat is nog niet nodig

@118, die hebben we er even afgehaald om ze niet te beschadigen met de takelketting.. Die liepen namelijk over de kappen heen richting bovenkant..
-
- Moderator
- Contacteer:
Yeah ... net als nu ... m'n pa en ik moeten nog ff wat klussen aan z'n Patrol.tummeke schreef:@Rover, is idd een ideaal plekje om te sleutelen... .... Maar goed, je bespaart je wel een hoop moeite hoor door het te laten doen... ...Hoe hebben ze het bij jou gedaan trouwens? complete kabelboom vervangen? Enne, de achterste motorsteun hoe zit t daarmee?
Maar dat wordt dus een gevalletje partytent opzetten

En dan te bedenken dat ze in een drive-in woning wonen .. maar de garage staat vol met voorraadkasten en een mega werkbank

Maar gelukkig kan ik wel goed, makkelijk en verwarmt aan m'n motor werken deze winter ... zonder dat ik 'm in m'n keuken moet zetten (zoals m'n vorige)

Die kabelboom hebben ze aangepast ... orginele draadboom van blok gehouden en orginele draadboom van 400 behouden .. alleen een paar kontakjes om geruild en een paar nieuwe draden getrokken.
Maar voor het echte hoe of wat moet je bij Lievaart of Floris zijn.
Motorsteun .... geen idee, vraag het floris ... die heeft 'm ingebouwd.
Volgens mij hebben ze alle orginele ophangpunten van het 200Vi-blok verwijderd en vervangen door de orginele ophangpunten van het 416Si-blok.
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
Ja het blok is geen probleem heb ik ondervonden, en de buitenste baksteun is ook over te plaatsen.. Zo zal het bij jou ook zijn..
Voor de achterste baksteun ontbreken bij mij echter de gaten in het subframe.. Die steun kan ik dus niet kwijt.. Voor de oude steun is geen ruimte meer omdat de schakelstang anders loopt.. Direct in de bak en niet via 2 stangen naar boven..
Maar jij hebt geloof ik je oude bak gehouden he? Dan zal dat wel niet nodig zijn geweest denk ik... Maar het moet mij ook wel lukken.. Het beste is nu alleen een subframe van een VI of ZR ofzo te regelen.. Het subframe van mijn ZR is helaas iets krom.. En oplassen van de steun zie ik niet zo zitten.. Is toch een belangrijk deel van je ophanging..
Voor de achterste baksteun ontbreken bij mij echter de gaten in het subframe.. Die steun kan ik dus niet kwijt.. Voor de oude steun is geen ruimte meer omdat de schakelstang anders loopt.. Direct in de bak en niet via 2 stangen naar boven..
Maar jij hebt geloof ik je oude bak gehouden he? Dan zal dat wel niet nodig zijn geweest denk ik... Maar het moet mij ook wel lukken.. Het beste is nu alleen een subframe van een VI of ZR ofzo te regelen.. Het subframe van mijn ZR is helaas iets krom.. En oplassen van de steun zie ik niet zo zitten.. Is toch een belangrijk deel van je ophanging..