Pagina 3 van 4
Geplaatst: za aug 13, 2005 7:44 pm
door Aswin
Mark16v schreef:omdat je de motor dan heel zwaar belast. De zuigers, drijfstangen en krukas krijgen dan zware klappen.
mark wat is dan wel een geschikte toerental om plankgas te geven?
Geplaatst: za aug 13, 2005 9:21 pm
door Järv
Vanaf de 1000tpm beginnend in de 1e versnelling

Geplaatst: za aug 13, 2005 9:48 pm
door challenge
mg/rover en zuinig whahaha

Geplaatst: za aug 13, 2005 10:03 pm
door 118GTR
Aswin schreef:
mark wat is dan wel een geschikte toerental om plankgas te geven?
Als je voelt dat het blok echt als een naaimachintje loopt en aan het gas hangt. meestal 3000+
zuinig rijden
Geplaatst: za aug 13, 2005 10:47 pm
door Sonnema
[quote="Bart220"]kan best zijn dat er meer benzine in gaat dan wat in het boekje staat, zit altijd ook wat in de buis naar de tank.
De meter is trouwens ook niet echt te vertrouwen; mijn mkII heeft een 55l tank maar als er 40l uit is staat hij al in het rood! (meestal na ±350-400km)[/quote]
Hallo
Mijn rover 216 kan ik zeker 490 km halen en dan ging er 36,03 L benzine in. Dus dat is wel weer zuinig, volgens mij kan ik nog verder rijden???
Maar het probleem is dat hij bij 400 al in het rood staat, en als je remt kom hij toch weer iets omhoog.heel vreemd
volgens mij als ik meer km maak dan rij hij veel zuiniger......
Sonnema Rover 216 si

Geplaatst: wo aug 17, 2005 10:06 pm
door MARTIN
en toch kan sportivitijd en zuinig rijden wel samen gaan.
op onze 416 zit ook brede banden verlaagd en een sportfilter.
overlaatst naar leeuwarden heen en weer geweest +/- 130 á 140 gereden met een gemiddeld verbruik van 1:15.2. niet slecht dacht ik zo.
normaal rijden wij gemiddeld 1:12,5 hier in de buurt snelweg/stad.
ik moet er wel bij opmerken dat als mijn vrouwtje heen en weer gaat naar den haag ze altijd zuiniger rijdt dan mij, ik haal hier in de buurt met gemak 1:10
Geplaatst: vr sep 09, 2005 12:09 pm
door Roverture
Mark16v schreef:Daarnaast is plankgas bij 2000 toeren echt slecht voor je motor.
...
...
omdat je de motor dan heel zwaar belast. De zuigers, drijfstangen en krukas krijgen dan zware klappen.
Ik begrijp dit niet helemaal. Plankgas bij 4000 toeren is dus beter dan bij 2000 toeren ? Als je bij 2000 toeren het gas volledig in trapt gaat de auto toch sowieso ook niet echt hard vooruit (in ieder geval niet zo hard als bij hogere toeren) ??
Anywayz, ben het vebruik van mijn 1.8 VI (BRM) eens in de gaten aan het houden maar schrik er toch wel van. Ben een kleinere, lichtere auto gaan rijden deels ivm benzineverbruik. Heb nu bijna een hele tank leeg gereden (V-Power nog wel) en er staat pas 350km op de teller..
Zoals het er nu naar uit ziet kom ik richting 1 op 8-9. Toch niet bepaald het verbuik dat 'in de boekjes' staat voor dit model (had ik ook niet verwacht trouwens maar dit is wel weer een ander uiterste).
Geplaatst: vr sep 09, 2005 12:43 pm
door Frekkel
met de brm is het kiezen: zuinig: 1/11 of doortrappen 1/8
maar mijn lpg helpt

Geplaatst: vr sep 09, 2005 1:51 pm
door Roverture
Frekkel schreef:maar mijn lpg helpt

Dat is alleen toch wel wat slechter voor de motor dan op benzine rijden ?
of.. ?
PS: heb jij niet toevallig boekje(s) bij je BRM ?

Geplaatst: vr sep 09, 2005 1:55 pm
door Frekkel
ik heb een roverboekje ja, en enkele extra pagina's vanop owen motoring
lpg goed of slecht, spreek ik me niet over uit, zolang je regelmatig es op benzine rijdt kan het niet veel kwaad. maar het scheelt me wel redelijk wat in de portemonee.
Geplaatst: vr sep 09, 2005 2:46 pm
door wangson
Mark16v schreef:omdat je de motor dan heel zwaar belast. De zuigers, drijfstangen en krukas krijgen dan zware klappen.
Ik ken bijna niets van motors ofzo :P
Maar ik merk wel, als je zo in een lage versnelling een beetje doorduwt, dat de wagen dan wel precies zwaar klinkt (aanzuiging van lucht?) heb ook 57i k&n zitten. En dat de druk inderdaad hoog ligt precies?
Ik kan dus best int vervolg een versnellingeske lager gaan, wanneer ik gehaast ben? :P
Mijn mening over het verbruik:
Ik verbruik met mijn zs120 zo n 8tot10liters/100km...
Als ik een beetje aant doortrekken ben ofzo, dan kan ik sneller naar de pomp gaan. Mijn vorige wagen was een diesel (golfIII), maar die was ZO TRAAG
Nu ben ik stukke sneller, en ja ik verbruik zeker en vast meer, maar als je echt zuinig wilt zijn, kun je met de fiets ook rijden e, of op je blote voeten

(dan verslijt je geen schoentjes ook ni
Zoals hierboven ookal gezegd, als een spoilertje en velgen deraf kunnen, kun je ook een litertje meer bijgieten e (tautoke vindt da toch lekker

)
zuinig rijden helpt dit?
Geplaatst: di okt 31, 2006 4:37 pm
door pyara_pappoe
Geplaatst: di okt 31, 2006 4:38 pm
door pyara_pappoe
zou dit misschien helpen

?
Geplaatst: di okt 31, 2006 4:56 pm
door scubafreak
minder zware rechtervoet is enige wat helpt,
allemaal die foefjes zijn nep,
zijn al diverse topics over geweest.............
ik haal 700 km met 1 tank benzine met mijn Rover 200 mkII,
zonder rustig aan te doen.
3/4 wat ik rij is snelweg ........
Geplaatst: di okt 31, 2006 5:13 pm
door Jarno
ik rij met mijn rover 200 1.4 ook tussen de 400 à 500km met een volle bak als ik normaal rij...
Geplaatst: di okt 31, 2006 5:31 pm
door scubafreak
51 liter toen ik hem helemaal leeg had gereden
en naast de kant kwam te staan omdat ie niet meer op gaspedaal reageerde,
toen maar 5 l. kan met bezine in gedaan en tankstation gezocht.