Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma sep 13, 2004 7:37 pm
door Kevski Style
Dat tinten valt tegen hoor. Is hier precies hetzelfde. Alleen zien ze het nog wel eens door de vingers. Maar ja, bij ons zijn nog wel eens technische controles en das wel probleem. ben de vorige keer er met mazzel doorheen gekomen omdat ik eigenlijk helemaal geendemper meer had. Ik mocht alleen doorrijden omdat die agent vond dat ik een wijs wagentje had. Inmiddels wel een demper waar zelf een E-keurmerk op zit. Alleen is dat voor een motorfiets, dus lawaai genoeg, maar zo slim zijn ze toch niet dat ze dat doorhebben.....
Geplaatst: ma sep 13, 2004 7:42 pm
door rover 216
Bij ons zijn der die me de ruite naar benede naar de keuring gaan, der zijn er al bij wie ze het nie doorhadde ma gebeurt zelde. Valt een beetje op als jein de winter met de ruiten open rijdt en de verwarming volle bak op hebt staan
En met een uitlaat, ja da is hier een beetje gokken, der zijn der bv die zonder probleem doorgeraken met een skytune, andere dan weer nie.
Ja, en de politie op de weg, das hier een ander verhaal, ze zijn nie allemaal slecht, ma der zitte der bij die veel teveel profitere van hun macht, en spijtig genoeg kan je er meestal niks tegen doen...
Geplaatst: ma sep 13, 2004 9:56 pm
door No Comment Boy
Je mag doen in België met je wagen wat je wil, als hij olditmer is (Dus 25jaar eh

). Allé ja, een minimum van zaken moet wel uiteraard.
Maar ja, regelbare ophanging mag uiteraard ook niet in België. Gewoon jaarlijks onderuit vijzen voor de keuring eh

...
En mja, het laag liggen. Wie mooi wilt zijn moet lijden.
En of ik nu aan 50per uur over een verkeersdrempel kan rijden, of er aan 5per uur schuin, moet overrijden. Maakt voor mij niet uit.
Achja, wij zijn belgen

Geplaatst: ma sep 13, 2004 11:02 pm
door Frekkel
voor zover ik weet, en hoor mag chiptuning wel, als je het laat aanpassen op je verzekeringsbewijs. geen mens die dat doet eigenlijk, en waarom?
achterzijruiten mogen geblindeerd zijn, achteruit eigenlijk niet, maar daar zijn ze nog soepel in. banden mogen niet uit wielkast komen, en je velg mag niet groter zijn dan een bepaalde grootte (afhankelijk van model uiteraard) maar ook hier knijpen sommigen een oogje dicht, als er maar goede banden opliggen. qua uitlaat mag alles zolang de uitstoot binnen de grens ligt.
dit staat op de site:
De basisvereiste voor deze voertuigen is dat deze voldoen aan een bodemvrijheid van 11 cm met bestuurder aanwezig in het voertuig. Hierop wordt een meettolerantie van 2 cm toegepast.
Bijkomende vereisten:
de verlaging werd niet gerealiseerd door de veren te verkorten
indien de vering in hoogte regelbaar is, moet deze veer op correcte wijze geborgd zijn, zodanig dat geen andere afstelling van de ophanging mogelijk is dan deze waarbij de bodemvrijheid van de niet-elastisch vervormbare onderdelen tenminste 11cm bedraagt
de spoorbreedte is maximum 2% groter dan deze vermeld op het P.V.G of COC
de bedekking van de wielen door het koetswerk is verzekerd
een voldoende vrije ruimte blijft behouden tussen de wielen en het koetswerk / spatbord, de remleidingen en de ophangingselementen (bij volledige wieluitslag)
de wegcontacttest zonder bijkomende belasting bedraagt minstens 20 Eusama-eenheden.
de reglementaire plaatsing (hoogte) van lichten en reflectoren
bij een eventuele trekhaak moet de hoogte van het midden van de bolkoppeling tot de grond minstens 350mm zijn.
De gegevens van het validatieverslag van GOCA worden vergeleken met de verbouwing.
De wielgeometrie komt overeen met de specificaties van het validatieverslag van GOCA of met de gegevens van de constructeur van het voertuig.
Toegelaten verbouwingen
geattesteerd door voertuigconstructeur of mandataris
vervangen van de originele zetels door goedgekeurde met behoud van originele bevestigingen
vervangen van de originele zetels door goedgekeurde zonder behoud van originele bevestigingen (enkel voor rallyvoertuigen type 2)
spoilers, bredere spatborden en/of sierroosters (mits te voldoen aan reglementaire plaatsing van de lichten)
verbreden carrosserie (mits geen uitstekende onderdelen)
vervangen van de schokdempers door schokdempers met regelbare demping-> voldoende prestatie wegcontactmeter
vervangen van schokdempers door willekeurige andere ->voldoende prestatie wegcontactmeter
verwijderen van zetels achteraan
Toegelaten verbouwingen mits te voldoen aan de Europese verordening 1400/2002
alle wijzigingen en verbouwingen die het plaatsen inhouden van “reserveonderdelen van gelijke kwaliteit”, o.a. vervangen van remschijven door geventileerde; uitlaten (eindstuk), zetels, enz... (mits attest)
Niet toegelaten verbouwingen:
(opmerkingen op GROEN keuringsbewijs)
Code 3: Beperkte geldigheid drie maanden
vervangen van de schroefveren door andere met andere karakteristieken (afmetingen hoogte, diameters, dikte draad, spoed enz...)
verlagen of verhogen op andere manieren dan deze toegelaten
vervangen van zetels zonder behoud van originele bevestigingen
Code 5: Normale geldigheid
niet origineel stuur
Verboden verbouwingen:
(opmerkingen op ROOD keuringsbewijs)
Code 2: BEPERKTE GELDIGHEID VAN 14 DAGEN
verwijderen van de uitlaatdempers en/of katalysator
wijzigen van de stabilisatie-stang
vervangen van de wielbevestiging door een kit met centrale bevestiging
verwijderen van deurknoppen, zowel aan de binnen als buitenzijde
vervangen van luchtfilters door andere waarbij een uitwendige verbouwing aan de motorkap nodig is of verwijderen van luchtfilters
velgen die spoorverbreding (meer dan de toegelaten tolerantie) tot gevolg hebben
vervangen van neerklapbare zetels door niet neerklapbare zetels, zelfs goedgekeurde, in een auto met zitplaatsen achteraan zonder achterdeuren
Code 1: VERBODEN TOT HET VERKEER
spoorverbreders
voor belgie dus
Geplaatst: ma sep 13, 2004 11:07 pm
door rover 216
Ne serieuze tekst...