Pagina 3 van 6

Geplaatst: wo jan 19, 2011 10:52 pm
door tomcat.t16
Jep, sinds vandaag doet mijn 214 hetzelfde...

Vrijdag ga ik de rotor en verdeelkap vervangen. Ik ben er zeker van dat dat het probleem is...

Geplaatst: do jan 20, 2011 7:34 pm
door Fox
Even updaten:

Heb terug nog een paar testen gedaan, de rotor bleef gewoon staan.

Na nog een paar andere dingen na te kijken... waagde ik het nog een keer, maar niks ...

Toen had ik besloten om nog eens compressie te meten en ik kwam nog aan geen 7... :shock: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ook ontdekte ik een plasje water op de vloer en blijkbaar kwam dit van tussen de cilinderkop en motorblok... :cry: :cry:
Volgens mij is dus het blokje naar de zak...
Straks ga ik nog een lektest uitvoeren, maar veel leven zal er niet meer in zitten vrees ik.

Mvg

Fox

Geplaatst: do jan 20, 2011 10:41 pm
door MARTIN
:mrgreen: heb je de kop laten vlakken voordat je hem terugplaatste?
staan de markeringen juist op de nokkenas tandwielen?? exhaust zijde e.d.

Geplaatst: vr jan 21, 2011 12:56 pm
door Fox
MARVON schreef::mrgreen: heb je de kop laten vlakken voordat je hem terugplaatste?
staan de markeringen juist op de nokkenas tandwielen?? exhaust zijde e.d.
Kop is gevlakt geweest... en ook de markeringen stonden goed...

Zoals hier:
Klik hier

Fox

Volgens ons is er iets mis gelopen met de pakking ofzo... :?

Geplaatst: vr jan 21, 2011 1:55 pm
door tomcat.t16
De mijne doet het weer BTW maar dat terzijde...

Op de nokkenastandwielen staat een IN en EX markering, die kan ik op de foto's en in de Franse tekst (en mijn Frans is al 8 jaar niet geüpdate) niet terugvinden. Als je die niet goed hebt staan dan staat je timing 180 graden verkeerd.

Geplaatst: vr jan 21, 2011 2:03 pm
door Johnny_D
mijn frans is ook niet zo best, maar tzijn wel goeie foto's.
ideetje om het te vertalen en er hier een faq van te maken?

Geplaatst: vr jan 21, 2011 4:48 pm
door Fox
peter.evers schreef:De mijne doet het weer BTW maar dat terzijde...

Op de nokkenastandwielen staat een IN en EX markering, die kan ik op de foto's en in de Franse tekst (en mijn Frans is al 8 jaar niet geüpdate) niet terugvinden. Als je die niet goed hebt staan dan staat je timing 180 graden verkeerd.
Proficiat, met je opnieuw draaiende motor. :thumb: Spijtig genoeg heb ik het gebrom van mijn 1.8 nog niet mogen aanhoren... :cry:

Op deze foto is het duidelijk zichtbaar hoor: ;)

Afbeelding
Uiterst links exaust/IN/EXAUST/in, en zo stond de mijne ook. :)

@Johnny: Indeed, ik vond het ook een zeer geslaagde handleiding, juist spijtig dat het frans is en dat is niet bepaald mijn sterkste punt. Ik heb het daarom laten vertalen door Google Chrome en dan met mijn beste frans deels zelf vertaald...

Fox

Geplaatst: vr jan 21, 2011 4:58 pm
door tomcat.t16
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel...

http://www.roverdose.nl/Rover/finaltouch.jpg

Op je nokkenassen zitten nokjes. In het midden van je tandwielen staat ook nog een keer IN en EX...

En dat staat echt niet in de beschrijving van die Franse knakker...

En sorry voor het uitrekken van dit forum (maar dat mag ook wel eens aangepast worden dat hij automatisch de foto's verkleind)

:D

Geplaatst: vr jan 21, 2011 7:38 pm
door Fox
No problem. :twisted: ;)

Ohw :shock: I get it...
Nee, daar heb ik inderdaad niet op gelet, maar ik heb wel veel kentekens gemaakt en ervoor gezorgd dat mijn nokkenassen niet tot 'heel' weinig zijn bewogen en indien ze waren bewogen, schreef ik op in welke richting en hoeveel graden.
Bij het monteren is dan alles op kenteken gezet (van mij en exaust/in/exaust/in), nokkenassen terug op de goede plaats en de riem er terug op.
Waarna ik beneden aan de krukaspoelie draaide en alle stappen overliep voor te kijken of hij goed zat. (inlaat/compressie/arbeid/uitlaat)

Al bij al denk ik dat het probleem niet te vinden is bij de distributie, ik ben wel HEEL content dat je het mij nu uitgelegd hebt (en goed ;) ) Bedankt daarvoor. ;)

Fox

Geplaatst: vr jan 21, 2011 7:40 pm
door tomcat.t16
Hey Fox,

Als je de tandwielen er niet af hebt gehad dan kunnen ze niet verkeerd zitten. Ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen ;)... zal ik de foto maar weer verwijderen, en een linkje plaatsen...

Geplaatst: vr jan 21, 2011 7:52 pm
door Fox
peter.evers schreef:Hey Fox,

Als je de tandwielen er niet af hebt gehad dan kunnen ze niet verkeerd zitten. Ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen ;)... zal ik de foto maar weer verwijderen, en een linkje plaatsen...
:lol: :lol: :lol:
Ik heb ze wel verwijderd hoor. ;) want pas daarna kan je dat deksel wegnemen, wat zich erachter bevind.
Is goed uitgelegd hoor, wat een tekening al niet kan doen. :twisted:

Fox J

Morgen wordt er een lektest uitgevoerd voor te bekijken naar waar die compressie gaat.

Geplaatst: vr jan 21, 2011 8:01 pm
door arjen
peter.evers schreef:Hey Fox,

Als je de tandwielen er niet af hebt gehad dan kunnen ze niet verkeerd zitten. Ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen ;)... zal ik de foto maar weer verwijderen, en een linkje plaatsen...
De tandwielen moeten eraf tenzij je het distributiekapje aan gort slaat o.i.d. Als je het kleppendeksel eraf haalt kan je zien of de nokkenastandwielen er goed op zitten. Wanneer ze niet goed zitten, staan de in en uitlaatnokken exact gelijk. Voor de compressie maakt dit trouwens geen verschil.
Zaten er dikke randen in de cilinderkop doordat ie te warm is geweest? Dan kan het zijn dat de cilinderbussen zijn gezakt en/of dat de klepzittingen zijn vervormd door de warmte.

Geplaatst: vr jan 21, 2011 8:33 pm
door Fox
Update:

Water gespot tussen de cilinderkop en motorblok, misschien een foute koppakking, fout gemonteerd (normaal niet, ik heb netjes het boekje gevolgd)

Foto maken is niet mogelijk, maar er is meer water dan ik dacht. Ook daarmee misschien dat ik compressie verlies heb.

Fox

Geplaatst: zo jan 23, 2011 6:31 pm
door Fox
...

Ik heb vermoeden dat mijn uitlaatkleppen toch iets te vroeg sluiten...
Heb eens met de sleutel de motor rond gedraaid...
En de kleppen al gans open staan wanneer de zuiger nog naar beneden gaat.

Kan dit zijn dat er zo'n groot verschil in de kleppen? 180° verkeerd?

Fox :?

Geplaatst: zo jan 23, 2011 6:56 pm
door arjen
Misschien de auto toch nog maar naar een garage brengen..? Dat de uitlaatkleppen al openen wanneer de zuiger nog naar beneden gaat is normaal. Als het goed is beginnen ze weer met dichtgaan vlak voordat de zuiger bovenin staat. Je inlaatkleppen zijn op hetzelfde moment al bezig met open gaan.

Geplaatst: zo jan 23, 2011 7:00 pm
door tomcat.t16
Ben maar blij dat ze open staan als de zuiger beneden is :D. Anders zou je het blok zo kapot hebben.

Water hoort er echt niet in te staan. Als je de kop hebt gevlakt, zijn de pasbussen dan niet te hoog?

En als je de nokkenastandwielen verkeerd hebt zitten dan start je auto dus niet.
Als de bussen gezakt zijn heb je een probleem.

Weet je zeker dat je de bouten ook in de goede volgorde hebt vastgezet? (domme vraag maar ik stel hem toch)