Mgf start, maar slaat niet aan
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Even updaten:
Heb terug nog een paar testen gedaan, de rotor bleef gewoon staan.
Na nog een paar andere dingen na te kijken... waagde ik het nog een keer, maar niks ...
Toen had ik besloten om nog eens compressie te meten en ik kwam nog aan geen 7...
Ook ontdekte ik een plasje water op de vloer en blijkbaar kwam dit van tussen de cilinderkop en motorblok...
Volgens mij is dus het blokje naar de zak...
Straks ga ik nog een lektest uitvoeren, maar veel leven zal er niet meer in zitten vrees ik.
Mvg
Fox
Heb terug nog een paar testen gedaan, de rotor bleef gewoon staan.
Na nog een paar andere dingen na te kijken... waagde ik het nog een keer, maar niks ...
Toen had ik besloten om nog eens compressie te meten en ik kwam nog aan geen 7...





Ook ontdekte ik een plasje water op de vloer en blijkbaar kwam dit van tussen de cilinderkop en motorblok...


Volgens mij is dus het blokje naar de zak...
Straks ga ik nog een lektest uitvoeren, maar veel leven zal er niet meer in zitten vrees ik.
Mvg
Fox
Kop is gevlakt geweest... en ook de markeringen stonden goed...MARVON schreef:heb je de kop laten vlakken voordat je hem terugplaatste?
staan de markeringen juist op de nokkenas tandwielen?? exhaust zijde e.d.
Zoals hier:
Klik hier
Fox
Volgens ons is er iets mis gelopen met de pakking ofzo...

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
De mijne doet het weer BTW maar dat terzijde...
Op de nokkenastandwielen staat een IN en EX markering, die kan ik op de foto's en in de Franse tekst (en mijn Frans is al 8 jaar niet geüpdate) niet terugvinden. Als je die niet goed hebt staan dan staat je timing 180 graden verkeerd.
Op de nokkenastandwielen staat een IN en EX markering, die kan ik op de foto's en in de Franse tekst (en mijn Frans is al 8 jaar niet geüpdate) niet terugvinden. Als je die niet goed hebt staan dan staat je timing 180 graden verkeerd.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Proficiat, met je opnieuw draaiende motor.peter.evers schreef:De mijne doet het weer BTW maar dat terzijde...
Op de nokkenastandwielen staat een IN en EX markering, die kan ik op de foto's en in de Franse tekst (en mijn Frans is al 8 jaar niet geüpdate) niet terugvinden. Als je die niet goed hebt staan dan staat je timing 180 graden verkeerd.


Op deze foto is het duidelijk zichtbaar hoor:


Uiterst links exaust/IN/EXAUST/in, en zo stond de mijne ook.

@Johnny: Indeed, ik vond het ook een zeer geslaagde handleiding, juist spijtig dat het frans is en dat is niet bepaald mijn sterkste punt. Ik heb het daarom laten vertalen door Google Chrome en dan met mijn beste frans deels zelf vertaald...
Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel...
http://www.roverdose.nl/Rover/finaltouch.jpg
Op je nokkenassen zitten nokjes. In het midden van je tandwielen staat ook nog een keer IN en EX...
En dat staat echt niet in de beschrijving van die Franse knakker...
En sorry voor het uitrekken van dit forum (maar dat mag ook wel eens aangepast worden dat hij automatisch de foto's verkleind)

http://www.roverdose.nl/Rover/finaltouch.jpg
Op je nokkenassen zitten nokjes. In het midden van je tandwielen staat ook nog een keer IN en EX...
En dat staat echt niet in de beschrijving van die Franse knakker...
En sorry voor het uitrekken van dit forum (maar dat mag ook wel eens aangepast worden dat hij automatisch de foto's verkleind)

Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op vr jan 21, 2011 7:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
No problem.

Ohw
I get it...
Nee, daar heb ik inderdaad niet op gelet, maar ik heb wel veel kentekens gemaakt en ervoor gezorgd dat mijn nokkenassen niet tot 'heel' weinig zijn bewogen en indien ze waren bewogen, schreef ik op in welke richting en hoeveel graden.
Bij het monteren is dan alles op kenteken gezet (van mij en exaust/in/exaust/in), nokkenassen terug op de goede plaats en de riem er terug op.
Waarna ik beneden aan de krukaspoelie draaide en alle stappen overliep voor te kijken of hij goed zat. (inlaat/compressie/arbeid/uitlaat)
Al bij al denk ik dat het probleem niet te vinden is bij de distributie, ik ben wel HEEL content dat je het mij nu uitgelegd hebt (en goed
) Bedankt daarvoor. 
Fox


Ohw

Nee, daar heb ik inderdaad niet op gelet, maar ik heb wel veel kentekens gemaakt en ervoor gezorgd dat mijn nokkenassen niet tot 'heel' weinig zijn bewogen en indien ze waren bewogen, schreef ik op in welke richting en hoeveel graden.
Bij het monteren is dan alles op kenteken gezet (van mij en exaust/in/exaust/in), nokkenassen terug op de goede plaats en de riem er terug op.
Waarna ik beneden aan de krukaspoelie draaide en alle stappen overliep voor te kijken of hij goed zat. (inlaat/compressie/arbeid/uitlaat)
Al bij al denk ik dat het probleem niet te vinden is bij de distributie, ik ben wel HEEL content dat je het mij nu uitgelegd hebt (en goed


Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
peter.evers schreef:Hey Fox,
Als je de tandwielen er niet af hebt gehad dan kunnen ze niet verkeerd zitten. Ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen... zal ik de foto maar weer verwijderen, en een linkje plaatsen...



Ik heb ze wel verwijderd hoor.

Is goed uitgelegd hoor, wat een tekening al niet kan doen.

Fox J
Morgen wordt er een lektest uitgevoerd voor te bekijken naar waar die compressie gaat.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
De tandwielen moeten eraf tenzij je het distributiekapje aan gort slaat o.i.d. Als je het kleppendeksel eraf haalt kan je zien of de nokkenastandwielen er goed op zitten. Wanneer ze niet goed zitten, staan de in en uitlaatnokken exact gelijk. Voor de compressie maakt dit trouwens geen verschil.peter.evers schreef:Hey Fox,
Als je de tandwielen er niet af hebt gehad dan kunnen ze niet verkeerd zitten. Ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen... zal ik de foto maar weer verwijderen, en een linkje plaatsen...
Zaten er dikke randen in de cilinderkop doordat ie te warm is geweest? Dan kan het zijn dat de cilinderbussen zijn gezakt en/of dat de klepzittingen zijn vervormd door de warmte.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ben maar blij dat ze open staan als de zuiger beneden is
. Anders zou je het blok zo kapot hebben.
Water hoort er echt niet in te staan. Als je de kop hebt gevlakt, zijn de pasbussen dan niet te hoog?
En als je de nokkenastandwielen verkeerd hebt zitten dan start je auto dus niet.
Als de bussen gezakt zijn heb je een probleem.
Weet je zeker dat je de bouten ook in de goede volgorde hebt vastgezet? (domme vraag maar ik stel hem toch)

Water hoort er echt niet in te staan. Als je de kop hebt gevlakt, zijn de pasbussen dan niet te hoog?
En als je de nokkenastandwielen verkeerd hebt zitten dan start je auto dus niet.
Als de bussen gezakt zijn heb je een probleem.
Weet je zeker dat je de bouten ook in de goede volgorde hebt vastgezet? (domme vraag maar ik stel hem toch)

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997