Pagina 2 van 3
Geplaatst: za mei 19, 2007 10:34 pm
door Frekkel
vandaag dus die zr rommel gemonteerd vooraan.
misschien dat striker me kan helpen met mijn vraag.
ik heb dus de remklauwen vooraan vervangen, en ontlucht met het pedaal. maar nu is het rempedaal een beetje sponzig. je moet het heel diep intrapen gebeurd er iets. nu heb ik ooit eens gelezen dat je de zr remmen diep moet intrappen wil je stil staan, maar daar ergens heel diep remmen ze dan ook zeer goed, ik heb de indruk dat dit nu bij mij nog niet het geval is. zou er nog lucht inzitten?
ik heb ongeveer een half litertje vervangen, overal kwam mooie remvloeistof uit alvorens ik de nippel toedraaide.
heb al tientallen auto's ontlucht, maar is de eerste keer dat ik zo iets voel.
Geplaatst: zo mei 20, 2007 10:42 am
door Mark16v
ik heb ook ZR160 spul vooraan en ook een sponzig pedaal, 3x opnieuw ontlucht maar het werd niet beter. ik ben er nu aan gewend en als je doortrapt remt het echt wel goed hoor

Geplaatst: zo mei 20, 2007 1:49 pm
door Frekkel
ok, vannoen eens gaan uittesten dan. voelt alleszinds raar
Geplaatst: zo mei 20, 2007 2:04 pm
door Striker
Remkracht viel mij inderdaad ook dik tegen na het monteren van de ZR160 remmen

. Je moet het pedaal veel verder intrappen voor er iets gebeurt, dan remt het wel iets beter dan voorheen. Maar het vele geld absoluut niet waard, deze upgrade wordt te veel opgehemeld in mijn ogen.
Geplaatst: zo mei 20, 2007 3:23 pm
door Frekkel
Striker schreef:Remkracht viel mij inderdaad ook dik tegen na het monteren van de ZR160 remmen

. Je moet het pedaal veel verder intrappen voor er iets gebeurt, dan remt het wel iets beter dan voorheen. Maar het vele geld absoluut niet waard, deze upgrade wordt te veel opgehemeld in mijn ogen.
vele geld? minder dan een black diamond upgrade, dus ja, en nu kan ik natuurlijk de black diamonds voor een zr monteren. enkel vooraan dan. achteraan hou ik het voorlopig standaard
Geplaatst: zo mei 20, 2007 3:45 pm
door Mista T
Volgens mij was het toch ook zo dat als je het echt goed wilt doen, dat je dan de hoofdremcilinder ook moet vervangen???
Geplaatst: zo mei 20, 2007 4:53 pm
door pagan
Frekkel schreef: een black diamond upgrade
Die wil ik ook, weet jij een adres in België?
Cheers Pagan
Geplaatst: zo mei 20, 2007 5:07 pm
door Frekkel
uiteraard kan ik er aangeraken in belgie

tell me something I don't know
Geplaatst: ma mei 21, 2007 10:45 pm
door Frekkel
vandaag op remtestbank geweest opt werk
voorkant remde goed, de achterkant was minder
toen ik het rempedaal induwde duwde het pedaal terug

Geplaatst: di mei 22, 2007 9:27 am
door lex
Ik heb mezelf een setje.
http://www.ate.de/generator/www/com/en/ ... sc_en.html
kado gedaan ze gaan er volgende week gelijk met 4 nieuwe Toyo's onder ben benieuwd of ik verschil merk tussen de Ate en de nu kromme EBC schijven. Ik was incl verzend(rembours) kosten 97 euro kwijt
Geplaatst: di mei 22, 2007 10:13 am
door Mista T
@ lex...
Kromme EBC Schijven??? hoor je niet vaak...
Geplaatst: di mei 22, 2007 10:24 am
door lex
Ja ik krijg alles voor elkaar, de schijven kwamen onder de Vi vandaan je weet wel die met die tunnel dus ik denk dat er daar wat fout gegaan is.Er zit nog genoeg vlees op dus ik zou ze nog kunnen afdraaien maar ik heb daar niet z'n vertrouwen in of die schijven dan niet weer krom trekken.
Het ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl, als ik rem dan ga ik ook tot aan de ABS.
Geplaatst: di mei 22, 2007 6:16 pm
door 118GTR
Schijven krom remmen is geen enkel probleem, de makkelijkste manier is de voet op de rem houden als de auto stil staat.
interresant gegeven waar ik pas achterkwam is dat een BRM betere remmen heeft/had dan de vi. Waar dat in zat was even zoeken aangezien ze dezelfde schijven en klauwen gebruiken, wat blijkt er zit een grotere hoofdremcylinder in.
Geplaatst: di mei 22, 2007 6:40 pm
door Dutch
weer wat geleerd. weet je ook van welke auto die hoofremcylinder afkomt? Of is die speciaal voor de BRm gemaakt, lijkt me stug maar you never know.
Geplaatst: di mei 22, 2007 6:43 pm
door 118GTR
Ik neem aan dat hij gewoon 1 maatje groter bestelt is bij AP racing (of welke fabrikant dan ook) voor zover ik weet is de rembekrachtiger weer hetzelfde.
Geplaatst: di mei 22, 2007 9:16 pm
door lex
Jouke jij weet ook alles, BRM rules!!!!! zal wat meer mijn voet van de rem houden bij de Ate schijven.