Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma okt 16, 2006 8:09 pm
door SteveM
Net de grafiek terug gevonden, enkel een tu3b gemonteerd gaf als resultaat:

Geplaatst: ma okt 16, 2006 8:12 pm
door Roverforever
interessante grafiek. Onze ZT (de zevende laatste ooit

) zou een x-power upgrade standaard hebben.
Iemand al meer van gehoord?
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:02 pm
door arjan_m
SteveM schreef:Volgens mij klopt dat niet arjan dat een cdt en een cdti identiek hetzelfde zijn.
Want met de box van rover_ron gaat de cdti boven de 160pk, en de cdt 150pk.
Ook mijn tuner heinz beweerdt meer uit de cdti te halen.
Dat is een fout die heel veel tuners maken.
De CDT is een dichtgeknepen motor van BMW (standaard 136 pk).
Dit is toendertijd gedaan omdat de 75 niet te veel mocht concurreren met de 320d
Dichtgeknepen heeft deze motor 115 pk.
Als je een CDT hebt kun je deze bij de dealer weer laten "opwaarderen" tot een CDTi (136 pk). Je krijgt er dan ook de papieren en emblemen bij van CDTi.
Er is verder geen verschil in de motor. Veel tuners berekenen een percentage bovenop het huidige aantal PK's. Maar uit de CDT(i) kan maximaal maar 150 pk gehaald worden. Niet meer, maar ook niet minder!
Zoek maar eens op tunen of CDT CDTi in het forum, en je zult zien dat je veel meer van deze info tegenkomt.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:05 pm
door arjan_m
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:08 pm
door Striker
Bedoel je met gemeten op de voorwielen "vermogen aan de wielen" ?
In dat geval zit je nu rond de 165pk aan 't vliegwiel, dat is wel een erg mooi resultaat

.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:09 pm
door arjan_m
Gemeten aan de voorwielen inderdaad, dus ik ben errug blij met het resultaat. Ik blijf alleen het eeuwig durende misverstand tussen CDT en CDTi beetje vervelend vinden.....
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:12 pm
door Striker
Erg indrukwekkend resultaat, zeker voor een powerbox!
Het zal nu wel een compleet andere auto lijken :P.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:15 pm
door arjan_m
Absoluut, hij trekt veel, veel maar dan ook veel beter op.
Eerst begon de auto echt te gaan vanaf 2600 toeren, nu bij 2000 toeren.
Tevens loopt hij een lager toerental bij 120 km per uur. Dus ook nog zuiniger. Ik ben bijzonder tevreden met het resultaat. Het systeem is echter wel wat prijzig (maar ook niet veel duurder als ieder andere tuner), maar ik vind het wel iedere cent waard.
Achter een vrachtwagen moeten blijven plakken is er niet meer bij......

Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:18 pm
door arjan_m
Striker schreef:Bedoel je met gemeten op de voorwielen "vermogen aan de wielen" ?
In dat geval zit je nu rond de 165pk aan 't vliegwiel, dat is wel een erg mooi resultaat

.
Dat is inderdaad de rekensom. Degene waar ik de test heb laten doen vertelde dat er wel een marge van +/- 5 pk in kan zitten. (Weliswaar naar beneden) Voor een echt goede test zou je een duurtest moeten doen. Dit waren natuurlijk momentopnames van +/- 5 minuten.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:41 pm
door Dutch
326NM das heel wat, nu kun je je dubbelasser Tabbert er ook achter hangen en door de Alpen heen tuffen
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:43 pm
door arjan_m
Dutch Vitesse schreef:326NM das heel wat, nu kun je je dubbelasser Tabbert er ook achter hangen en door de Alpen heen tuffen
Ladieda.... In het boekje stond 330 Nm na installatie , dat vond ik erg veel, maar blijkbaar scheelt het errug weinig....
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:48 pm
door Striker
De beloofde 330 Nm was waarschijnlijk aan 't vliegwiel (aangezien ze 't meestal vergelijken met de fabrieksopgave), dus daar zit je nu dik boven.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:48 pm
door Dutch
Ze zullen wel 330Nm aan de krukas bedoelen denk ik of is alles aan de wielen gegeven in jou boekje?
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:49 pm
door Striker
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:51 pm
door arjan_m
Dutch Vitesse schreef:Ze zullen wel 330Nm aan de krukas bedoelen denk ik of is alles aan de wielen gegeven in jou boekje?
Dat zou ik na moeten kijken, het buukske ligt bij mij op de zaak, en dus niet thuis.......
Geplaatst: ma okt 16, 2006 9:57 pm
door Dutch