Tunen Rover 75 CDT

75 en 75 Tourer
SteveM

Bericht door SteveM »

Net de grafiek terug gevonden, enkel een tu3b gemonteerd gaf als resultaat:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

interessante grafiek. Onze ZT (de zevende laatste ooit :D ) zou een x-power upgrade standaard hebben.

Iemand al meer van gehoord?
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

SteveM schreef:Volgens mij klopt dat niet arjan dat een cdt en een cdti identiek hetzelfde zijn.

Want met de box van rover_ron gaat de cdti boven de 160pk, en de cdt 150pk.

Ook mijn tuner heinz beweerdt meer uit de cdti te halen.
Dat is een fout die heel veel tuners maken.
De CDT is een dichtgeknepen motor van BMW (standaard 136 pk).
Dit is toendertijd gedaan omdat de 75 niet te veel mocht concurreren met de 320d

Dichtgeknepen heeft deze motor 115 pk.
Als je een CDT hebt kun je deze bij de dealer weer laten "opwaarderen" tot een CDTi (136 pk). Je krijgt er dan ook de papieren en emblemen bij van CDTi.

Er is verder geen verschil in de motor. Veel tuners berekenen een percentage bovenop het huidige aantal PK's. Maar uit de CDT(i) kan maximaal maar 150 pk gehaald worden. Niet meer, maar ook niet minder!

Zoek maar eens op tunen of CDT CDTi in het forum, en je zult zien dat je veel meer van deze info tegenkomt.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Overigens, ik heb vandaag een test laten doen; gemeten op de voorwielen op een rollerbank is het 145 pk, en 326 Nm

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Bedoel je met gemeten op de voorwielen "vermogen aan de wielen" ?

In dat geval zit je nu rond de 165pk aan 't vliegwiel, dat is wel een erg mooi resultaat :).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Gemeten aan de voorwielen inderdaad, dus ik ben errug blij met het resultaat. Ik blijf alleen het eeuwig durende misverstand tussen CDT en CDTi beetje vervelend vinden.....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Erg indrukwekkend resultaat, zeker voor een powerbox!

Het zal nu wel een compleet andere auto lijken :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Absoluut, hij trekt veel, veel maar dan ook veel beter op.
Eerst begon de auto echt te gaan vanaf 2600 toeren, nu bij 2000 toeren.

Tevens loopt hij een lager toerental bij 120 km per uur. Dus ook nog zuiniger. Ik ben bijzonder tevreden met het resultaat. Het systeem is echter wel wat prijzig (maar ook niet veel duurder als ieder andere tuner), maar ik vind het wel iedere cent waard.

Achter een vrachtwagen moeten blijven plakken is er niet meer bij...... :twisted:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Striker schreef:Bedoel je met gemeten op de voorwielen "vermogen aan de wielen" ?

In dat geval zit je nu rond de 165pk aan 't vliegwiel, dat is wel een erg mooi resultaat :).
Dat is inderdaad de rekensom. Degene waar ik de test heb laten doen vertelde dat er wel een marge van +/- 5 pk in kan zitten. (Weliswaar naar beneden) Voor een echt goede test zou je een duurtest moeten doen. Dit waren natuurlijk momentopnames van +/- 5 minuten.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

326NM das heel wat, nu kun je je dubbelasser Tabbert er ook achter hangen en door de Alpen heen tuffen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dutch Vitesse schreef:326NM das heel wat, nu kun je je dubbelasser Tabbert er ook achter hangen en door de Alpen heen tuffen
Ladieda.... In het boekje stond 330 Nm na installatie , dat vond ik erg veel, maar blijkbaar scheelt het errug weinig....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De beloofde 330 Nm was waarschijnlijk aan 't vliegwiel (aangezien ze 't meestal vergelijken met de fabrieksopgave), dus daar zit je nu dik boven.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Ze zullen wel 330Nm aan de krukas bedoelen denk ik of is alles aan de wielen gegeven in jou boekje?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

:fiew:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3508
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dutch Vitesse schreef:Ze zullen wel 330Nm aan de krukas bedoelen denk ik of is alles aan de wielen gegeven in jou boekje?
Dat zou ik na moeten kijken, het buukske ligt bij mij op de zaak, en dus niet thuis.......
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Striker schreef::fiew:
:lol: hoezo close finisch, mod's worden zeker voorgelaten ;)
Laatst gewijzigd door Dutch op ma okt 16, 2006 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie