Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo jun 14, 2006 8:04 pm
door 118GTR
Striker schreef:Goh, verkeerde voorlichting bij de MG-Rover dealer. Waarom verbaast dit me nu niets? :roll:
Nou een beetje wel, zeker van de motor experts bij die dealer die weten te vertellen dat de eerste KV6'en uitstekende motoren waren :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Geplaatst: wo jun 14, 2006 11:24 pm
door The Flying Dutchman
Dutch Vitesse schreef:een 1.8 is er toch allen maar als damp liner dus zoals roverjob schrijft 1.8kseroe wet-liner in een 75 zou dan toch een verkeerde voorlichting betreffen :?:
Ho....haal ik nou twee dingen door elkaar?

Geplaatst: do jun 15, 2006 12:24 am
door Dutch
jep, een een punt acht is er alleen als damp liner ;)

btw ik tik nu beter terwijl ik nu wel gesjikkert heb, toch maar eens ff bij stil gaan staan...

klote moffen hebben gewonnen. :cry:

Geplaatst: do jun 15, 2006 10:55 am
door The Flying Dutchman
Ik denk dat ik "damp", wat ook nat is, verward heb met de natte voering.

In ieder geval vond ik het wel frappant dat 2 dagen na dit verhaal mijn broertje z'n 1.8 de geest gaf.
Deze Engelse dealer was trouwens wel te goeder trouw. Hij heeft me zelfs de garantie statistieken laten zien. Daar werd je echt niet vrolijk van.
Even uit het hoofd nu: ca 30% van alle vroege KV6en was binnen 50K miles kapot. Dit liep op naar ca 80% binnen 100K miles. De 75 1,8 lag zelfs nog hoger, maar ik weet niet meer hoeveel.

Over de nieuwere 1.4 en 1.6 was hij echter zeer te spreken.

Goed adres voor distributie riem v6 2.0 liter?

Geplaatst: do jun 22, 2006 9:46 am
door abel
Goedendag.

Gaarne ontvang ik van tips over mogelijk goede garage welke voor een redelijke prijs de distributie riem kan vervangen?

Rijdt nu zelf ruim 140.000 op lpg (storings vrij) maar moet nu echt
riem laten vervangen.

Wie weet wat?

Groeten
Eef

Geplaatst: do jun 22, 2006 11:38 am
door rwproverv8
Ik heb nog wel een 827 SI te koop

bel maar even 050-5032331

Geplaatst: zo jul 02, 2006 10:05 pm
door stigmatic
Goedenavond,

Al die motorentermen zeggen mij niet zoveel... :S

Maar dealertip voor mensen die net als ik zoeken: chech het koelvloeistefreservoir op mayonaise... Die blijkt een duidelijk (vaakvoorkomend) teken van lekke koppakking te zijn bij de 2,5 KV6 moteren.

Dit kan ik inmiddels bevestigen: heb er al in drie gereden... alledrie hadden hezelfde probeem...

Vandaar een vervolgvraagje.. Stel ik koop er een met lekke koppakking: wat zou zn reparatie kosten?? 500? 1500? 2500?? zelf heb ik geen enkel idee.

thanks already.

Geplaatst: zo jul 02, 2006 10:12 pm
door Edgecrusher
Ik denk dat je er goed aan doet om eens wat adresjes langs te bellen.

Het verschilt enorm per garage.

Was voor mijn R214mk3 €740,00 kwijt voor koppakking, kopbouten, distributie, spanner + overige riemen en grote beurt.

Nu zal een 1.8 wel iets duurder zijn...

Maar bij een Rover dealer zul je nog veel meer kwijt zijn...

Geplaatst: zo jul 02, 2006 10:35 pm
door Dutch
motorinhoud heeft niks met de prijzen te maken hoor, koppakking is over de hele K serie lijn hetzelfde. Misschien zelfs goedkoper als je er makkelijker bij kunt komen onder die grote 75 motorkap

Geplaatst: do jul 13, 2006 11:59 am
door stigmatic
Waar een vraag over (de toch slechte) KV6 motoren niet toe kan lijden:

Ik heb gisteren vanuit dit topic een zeer nette 827 gekocht met 118 dkm op de teller en een zeer indrukwekkende onderhoudsgeschiedenis.

Auto is al is voorbij gekomen op dit forum.... (bedankt Rene!). In groningen gekocht dus gelijk een flink aantal KMérs gereden terug naar Amsterdam.
Niets ten nadelen van mn 600, deze heeft 3,5 jaar trouwe dienst gedaan en rijdt minimaal prima; Maar DAMN nu weet ik weer waarom ik zn 800 fan ben... Niet alleen mooi en groot, maar zooooooo smooth.

Pictures:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do jul 13, 2006 12:19 pm
door PeterG
Gefeliciteerd met de aankoop

Geplaatst: do jul 13, 2006 12:55 pm
door The Flying Dutchman
Dus toch gelukt. Gefeliciteerd. Ik zei al dat het een hele fijne was.

Geplaatst: do jul 13, 2006 7:09 pm
door Dutch
is dat niet oxfort bleu metallic?? nice

Geplaatst: do jul 13, 2006 11:08 pm
door The Flying Dutchman
Tenzij ik erg scheel was toen ik hem bekeek was hij niet metallic en dus Midnight Blue.

Geplaatst: za jul 15, 2006 11:39 pm
door stigmatic
roverjob800 schreef:Dus toch gelukt. Gefeliciteerd. Ik zei al dat het een hele fijne was.
Geen woord te veel gezegt...

Qua kleur, geen idee hoe het heet: maat het is geen metallic lak.

Geplaatst: zo jul 16, 2006 12:25 am
door The Flying Dutchman
Blij dat je er blij mee bent en de kleur is dus Midnight Blue. Op je deurstijl zul je waarschijnlijk de kleurcode JQW vinden.