Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo mei 10, 2006 8:11 pm
door Dutch
Mark16v schreef:Tim vraagt of Gerald die advertentie bedoelt en verteld er vervolgens bij dat het geen T-16 was maar een M-16......

maar dan in 4 woorden :P
jij mij begrijp ;)

Geplaatst: wo mei 10, 2006 8:12 pm
door Dutch
R220 schreef: Lijkt me wel cool een 120 ;)
Ja niet echt snel in een rechte lijn en niet te houden in de bochten :lol:

Geplaatst: do mei 11, 2006 7:19 pm
door Gerald-17
idd heb ik op geboden, en die man is akkoord met het bedrag, alleen een t16 en M16, wat is daar t grote verchil tussen?
het blok is wel incl alles ( versn bak cpu enz)
zou t een goede koop zijn dan?
is van '92, mijne is van '93 moet toch passen?
en een T16 is dat t blok waar evt de turbo op te bouwen is? of zou het op beide kunnen?
aangezien t gewicht en de verdeling in de 114, ben ik bang, dat als ik moet remmen, de achterwielen van de grond komen, dus word w.s. een 214=>220 conversie, 114 is een langdradig project,staat geschorst en al in de schuur, dus da's niet zo erg.. dat komt wel, want 120T lijkt me wel iets te :P

Geplaatst: vr mei 12, 2006 2:24 pm
door Dutch
Zowel de M16 als de T16 zijn niet zomaar om te bouwen naar een turbo.

Denk dat je eenvoudiger op zoek kunt gaan naar een 220gti/ gsi ipv de ombouw.

Gaat weg voor onderdelen maar is denk ik goed te repareren
Mooie zin ook:
En dat van het rechter portier dat ding waarmee je je kan vasthouden en de deur dicht mee kan
trekken is afgebroken, (een soort deurhandvat)

Misschien wat duur voor je, maar wel erg mooie coupe

En een voor 899,- euri's

Geplaatst: vr mei 12, 2006 2:43 pm
door Striker
Dutch Vitesse schreef:En dat van het rechter portier dat ding waarmee je je kan vasthouden en de deur dicht mee kan
trekken is afgebroken, (een soort deurhandvat)
:rofl: Die past zo in 't FUN-topic.

Geplaatst: vr mei 12, 2006 3:57 pm
door Gerald-17
Dutch Vitesse schreef:Zowel de M16 als de T16 zijn niet zomaar om te bouwen naar een turbo.

Denk dat je eenvoudiger op zoek kunt gaan naar een 220gti/ gsi ipv de ombouw.

Gaat weg voor onderdelen maar is denk ik goed te repareren
Mooie zin ook:
En dat van het rechter portier dat ding waarmee je je kan vasthouden en de deur dicht mee kan
trekken is afgebroken, (een soort deurhandvat)

Misschien wat duur voor je, maar wel erg mooie coupe

En een voor 899,- euri's
jah ik weet dat t makkelijker s om direct een 220 aan te schaffen, maarjah ik 'heb' het blok eigenlijk al en nog iets anders ben ik mee bezig..
dus ik wil t gewoon proberen eigenlijk, maar waarom zou een ombuw naar 220T niet snel gaan dan ?
( ik ga het zelf niet erop schroeven, en ben erg benieuwd of t mgelijk kan zijn)
als je de T op een o,5 bar zet is het toch ook redelijk veilig?

het zijn tot nu toe nog suggesties natuurlijk, maar ik zou t gaaf vinden als t allemaal zou kunnen lukken...
Groeten, Gerald.

Geplaatst: vr mei 12, 2006 4:34 pm
door Dutch
Voor een ombouw naar een T16T moet je in eerste plaats al een olie retour in je NASP T16 boren, dus dat betekend het hele blok uit elkaar.

En volgens mij past een T16 niet zomaar op het Kserie subframe, dus zou je ook aan een MK2 220/420 subframe moeten komen.

Dan komen er nog alle andere delen bij die aangepast moeten worden, radiator, koelslangen eventueel een PG1 bak(heb geen idee nl of de R65 op een M16 blok past.

Al met al veel te veranderen en het gaat van 50 euri hier naar 150 euri daar. Dus beter de 214 inruilen/ verkopen en een 220gti/ gsi aanschaffen.

Geplaatst: vr mei 12, 2006 4:39 pm
door 216 driver
wat is daar de lol nou van :mrgreen:

Geplaatst: vr mei 12, 2006 4:45 pm
door Gerald-17
aah okay, word nog een heel gepuzel dus evt...
m'goed als er n turbo op moet komen dan is t ook logisch dat er een Ic + onderdelen bij moeten komen natuurlijk en een subframe idd heb je ook nog niet zo 1-2-3 en zat wel te denken om een gsi / gti aan te schaffen, maargoed dan moe'k wel de 214 kwijt kunnen raken...

mm ik zal er es goed over nadenken wat allemaal de opties nog evt zijn...


@ 216 sriver, meer power ;) en lijkt me mooi project

Geplaatst: vr mei 12, 2006 5:36 pm
door 216 driver
Nee ik bedoelde wat er leuk aan is om een 220 gti/gsi te kopen ;)

Geplaatst: za mei 13, 2006 12:44 am
door Dutch
Het is leuk voor je knip, is gewoon jammer om een 214 naar 220 om te gaan bouwen en 2 a 3x zoveel kwijt te zijn dan een 220 te kopen