218VVC loopt niet helemaal lekker...

214 216 218 220 25
tummeke

Bericht door tummeke »

Scheelt wel per model/jaar hoe het precies zit geloof ik?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tummeke schreef:Scheelt wel per model/jaar hoe het precies zit geloof ik?
Ja en Nee:

Nee, in beide gevallen is er geen rotorkap aanwezig.

Ja, het verschilt wel. Oude is met een bobine-pack aan de achterkant van het blok direct bedient door de ECU, het nieuwe is een wasted spark systeem in de cylinderkop, met 4 aparte bobines.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd dat bedoelde ik, al wist ik niet precies wat het verschil nu was.. Maar in mijn geval hebben elke 2 cilinders 1 bobine.. Ik weet niet of er nóg nieuwer is, maar denk dat dit ook t geval is bij de nieuwste blokken?

Maar idd, mn bougiekabels zijn dan ook maar 10cm ofzo :)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Mems 2
Afbeelding

Mems 3
Afbeelding
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm het waren helaas toch niet de kabeltjes.. Loopt nog steeds niet helemaal lekker...

Probleem lijkt echt alleen onder de 3000 toeren te zitten, dus dan moet ik toch gaan concluderen dat het de luchtmassameter oid is...
216 driver

Bericht door 216 driver »

Heb je wel goeie massa voor de dynamo ?
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmmm.. Massa probleem.. Geen slechte suggestie! Zal ik eens even nalopen.
Roverture

Bericht door Roverture »

Heb je nou alleen de kabels vervangen of ook de bougies? Lijkt me een typisch bougie probleem namelijk, al zo vaak gehad bij vorige auto's (al waren dat geen Rovers)..
tummeke

Bericht door tummeke »

Alleen kabels.. Bougies allemaal gecheckt, en zien er nog goed uit.. Maar ga ik uiteraard ook vervangen mocht er niets anders duidelijk worden.
xaio

Bericht door xaio »

Heej sorry voor het omhogen halen van dit topic, maar hpe heb je dit opgelost?

Heb dat nu met het nieuwe blok namelijk ook. beneden de 3000 rpm lijkt het net een tractortje (3 cilinders ofzow) daarvoor perfect!!

Bougies kunnen het niet zijn zijn nog maar 4 dagen oud.

Lijkt me dan ook een massaprobleem?

Daarnaast weigert hij af en toe te starten. Lampjes en dergelijke branden allemaal maar als ik de sleutel omdraai doet hij verder niks. Even wachten en dan leeft hij weer.

Nu hoorde ik van mijn schadebedrijf waar ik de kappen heb laten vervangen dat er rechtsachter een soort van aarde zit. Als deze niet goed aarde maakt als het ware dan doet hij helemaal niks meer. Zit in de buurt van de achterlicht units als het goed is.

ALs je het nog niet opgelost hebt is het misschien wel zoiets kleins....
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd.. Aarde probleem kan het dus zijn.. Bij mij was het echter puur een benzine probleem/vuil in de injectoren/leidingen..

Na overgegaan te zijn op V-power en dergelijke benzines was het probleem bij mij over.

Wat je dus ook kunt proberen is injectoren reiniger en dergelijke dingen.. Maar of dat het probleem is.. Zoals gezegd heb ik met dat blok werkelijk nooit problemen gehad.. Al kan het zijn dat er wat vuil ingekomen is tijdens het stilstaan ofzo..

Hier in nederland werkt euro95 overigens weer prima..
xaio

Bericht door xaio »

jh het is verder ook geen groot probleem. Keer injectiereiniger ingooien en afwachten :D

Maar dacht misschien had ik hetzelfde probje toen als jij :D Weet nu weer waar het aan kan liggen.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

tummeke schreef: Hier in nederland werkt euro95 overigens weer prima..
Is Euro 98 niet beter voor een VVC?
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Tsjah, misschien.. Maar op zich zou dat wel voor elke motor gelden..

Geloof niet dat er door rover voorgeschreven is hoog octaan brandstoffen te gebruiken toch?
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

meende wel zoiets te hebben gelezen maar misschien kan Anton of Striker hier uitsluitsel over geven?
Afbeelding
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Bij deze dan.

MG-Rover schrijft gewoon Euro95 voor.
Plaats reactie