218VVC loopt niet helemaal lekker...
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ja en Nee:tummeke schreef:Scheelt wel per model/jaar hoe het precies zit geloof ik?
Nee, in beide gevallen is er geen rotorkap aanwezig.
Ja, het verschilt wel. Oude is met een bobine-pack aan de achterkant van het blok direct bedient door de ECU, het nieuwe is een wasted spark systeem in de cylinderkop, met 4 aparte bobines.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Heej sorry voor het omhogen halen van dit topic, maar hpe heb je dit opgelost?
Heb dat nu met het nieuwe blok namelijk ook. beneden de 3000 rpm lijkt het net een tractortje (3 cilinders ofzow) daarvoor perfect!!
Bougies kunnen het niet zijn zijn nog maar 4 dagen oud.
Lijkt me dan ook een massaprobleem?
Daarnaast weigert hij af en toe te starten. Lampjes en dergelijke branden allemaal maar als ik de sleutel omdraai doet hij verder niks. Even wachten en dan leeft hij weer.
Nu hoorde ik van mijn schadebedrijf waar ik de kappen heb laten vervangen dat er rechtsachter een soort van aarde zit. Als deze niet goed aarde maakt als het ware dan doet hij helemaal niks meer. Zit in de buurt van de achterlicht units als het goed is.
ALs je het nog niet opgelost hebt is het misschien wel zoiets kleins....
Heb dat nu met het nieuwe blok namelijk ook. beneden de 3000 rpm lijkt het net een tractortje (3 cilinders ofzow) daarvoor perfect!!
Bougies kunnen het niet zijn zijn nog maar 4 dagen oud.
Lijkt me dan ook een massaprobleem?
Daarnaast weigert hij af en toe te starten. Lampjes en dergelijke branden allemaal maar als ik de sleutel omdraai doet hij verder niks. Even wachten en dan leeft hij weer.
Nu hoorde ik van mijn schadebedrijf waar ik de kappen heb laten vervangen dat er rechtsachter een soort van aarde zit. Als deze niet goed aarde maakt als het ware dan doet hij helemaal niks meer. Zit in de buurt van de achterlicht units als het goed is.
ALs je het nog niet opgelost hebt is het misschien wel zoiets kleins....
Idd.. Aarde probleem kan het dus zijn.. Bij mij was het echter puur een benzine probleem/vuil in de injectoren/leidingen..
Na overgegaan te zijn op V-power en dergelijke benzines was het probleem bij mij over.
Wat je dus ook kunt proberen is injectoren reiniger en dergelijke dingen.. Maar of dat het probleem is.. Zoals gezegd heb ik met dat blok werkelijk nooit problemen gehad.. Al kan het zijn dat er wat vuil ingekomen is tijdens het stilstaan ofzo..
Hier in nederland werkt euro95 overigens weer prima..
Na overgegaan te zijn op V-power en dergelijke benzines was het probleem bij mij over.
Wat je dus ook kunt proberen is injectoren reiniger en dergelijke dingen.. Maar of dat het probleem is.. Zoals gezegd heb ik met dat blok werkelijk nooit problemen gehad.. Al kan het zijn dat er wat vuil ingekomen is tijdens het stilstaan ofzo..
Hier in nederland werkt euro95 overigens weer prima..