nokkenas afgebroken van mijn 200VI
Hey, Zoals belooft zou ik jullie op de hoogte houden m.b.t. bovenstaande verhaal.
Nou ik heb gisteren mijn auto bij de dealer weggehaald en zelf gezien wat er aan de hand is.
Volgens die dealer is het aandrijfwiel van mijn nokkenas afgebroken. Ik vraag me echter ernistig af of dit wel zo is. Zie de foto's hieronder. Volgens mijn is er niets afgebroken maar is de bout en de centreerpen waarmee het wiel op zijn plek blijft er 'gewoon' afgelopen.
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... 1Wte6y26qw
Aangezien het om het wiel gaat dat de inlaatnokas dat de kleppen van 2 cilinders(rechts) aanstuurt denk ik dat alle uitlaatkleppen en de inlaatplekken van de 2 linker cilinders zeker nog goed zijn.
Bovendien vraag ik me af of het aandrijfwiel er niet gewoon weer op kan worden geschroeft zonder een nieuwe nokas te hoeven kopen.
Alleen de timing van de inlaatnokassen van de 2 rechtse cilinders moet weer worden afgesteld lijkt me.
Dan vraag ik me af of er eerst naar krommekleppen moet worden gekeken of dat je ook eerst kunt kijken hoe de motor loopt. Kan de schade groter worden? Kun je het horen/merken als de motor wel loopt of er kleppen krom zijn?
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... BPcwtJeF3A
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... xNlCFoK37Q
Ik ga deze week een afspraak maken met van Noort en zal me ook door hun laten adviseren en e.e.a. door hun laten uitvoeren.
Ik hou jullie op de hoogte
Nou ik heb gisteren mijn auto bij de dealer weggehaald en zelf gezien wat er aan de hand is.
Volgens die dealer is het aandrijfwiel van mijn nokkenas afgebroken. Ik vraag me echter ernistig af of dit wel zo is. Zie de foto's hieronder. Volgens mijn is er niets afgebroken maar is de bout en de centreerpen waarmee het wiel op zijn plek blijft er 'gewoon' afgelopen.
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... 1Wte6y26qw
Aangezien het om het wiel gaat dat de inlaatnokas dat de kleppen van 2 cilinders(rechts) aanstuurt denk ik dat alle uitlaatkleppen en de inlaatplekken van de 2 linker cilinders zeker nog goed zijn.
Bovendien vraag ik me af of het aandrijfwiel er niet gewoon weer op kan worden geschroeft zonder een nieuwe nokas te hoeven kopen.
Alleen de timing van de inlaatnokassen van de 2 rechtse cilinders moet weer worden afgesteld lijkt me.
Dan vraag ik me af of er eerst naar krommekleppen moet worden gekeken of dat je ook eerst kunt kijken hoe de motor loopt. Kan de schade groter worden? Kun je het horen/merken als de motor wel loopt of er kleppen krom zijn?
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... BPcwtJeF3A
http://tk.files.storage.msn.com/x1pGg9E ... xNlCFoK37Q
Ik ga deze week een afspraak maken met van Noort en zal me ook door hun laten adviseren en e.e.a. door hun laten uitvoeren.
Ik hou jullie op de hoogte
Het is dus precies het zelfde probleem wat ik met de vi heb gehad.
Dat betekend toch in ieder geval 2 nieuwe kleppen, maar de andere 2 kunnen ook beschadigd zijn.
Er hoeft waarschijnlijk geen nieuwe krukas in aangezien je spie gebroken is, als de spiebaan in de krukas goed is kan die gewoon weer gebruikt worden.
succes er mee.
Dat betekend toch in ieder geval 2 nieuwe kleppen, maar de andere 2 kunnen ook beschadigd zijn.
Er hoeft waarschijnlijk geen nieuwe krukas in aangezien je spie gebroken is, als de spiebaan in de krukas goed is kan die gewoon weer gebruikt worden.
succes er mee.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik zie helaas ook niets.
En aangezien dit mij nogal interreseerd, zou ik het op prijs stellen als iemand ze ergens anders zou willen posten(liefst in een hoge resolutie)
En aangezien dit mij nogal interreseerd, zou ik het op prijs stellen als iemand ze ergens anders zou willen posten(liefst in een hoge resolutie)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

ok,
Net gebeld met de dealer die e.e.a. heeft opengetrokken. Toen ik er naar vroeg bleek er inderdaad niets afgebroken. Hij zei echter wel dat het spie gat was uitgelubberd en niet meer bruikbaar. Die conclussie laat ik echter liever door van Noort trekken om het zeker te weten. Zoals gezegt de foto's volgen nog dan kunnen jullie het ook zien.
Stel er moet een nieuwe uitlaatnokas in is er dan een optie die nog wat extra vermogen opleverd? Ik bedoel, als er toch een andere in moet. Een originele zal ook niet goedkoop zijn.
Net gebeld met de dealer die e.e.a. heeft opengetrokken. Toen ik er naar vroeg bleek er inderdaad niets afgebroken. Hij zei echter wel dat het spie gat was uitgelubberd en niet meer bruikbaar. Die conclussie laat ik echter liever door van Noort trekken om het zeker te weten. Zoals gezegt de foto's volgen nog dan kunnen jullie het ook zien.
Stel er moet een nieuwe uitlaatnokas in is er dan een optie die nog wat extra vermogen opleverd? Ik bedoel, als er toch een andere in moet. Een originele zal ook niet goedkoop zijn.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
VVC-nokas upgrades zijn niet mogenlijk of wenselijk. De uitlaat nokas is al behoorlijk agressief, en er is maar 1 soort inlaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Flowen van de kop, grotere kleppen plaatsen, kop aan het inlaatspruitstuk matchen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Het enige verschil qua kop tussen de 145 en 160pk varaianten is dat er rond de klepzitting bij de 160pk versie een randje in gefreesd is.lex schreef:volgens mij is de 1800 vvc 160 pk uitgevoerd met een andere uitlaatnokkenas. misschien is dat een optie
Flowen is idd de beste optie. Grotere kleppen is erg overdreven zonder verdere aanpassingen. Matchen is ook een goed idee, het VVC inlaat spruitstuk heeft nml een grotere diameter dan de inlaatpoort van de kop.118GTR schreef:Flowen van de kop, grotere kleppen plaatsen, kop aan het inlaatspruitstuk matchen.