Pagina 2 van 2

Geplaatst: do dec 29, 2005 1:16 pm
door Pipmastah216GTi
Krijg nou wat, dus wel 2 riemen.... Apart :shock: :

The L-Series power unit commenced production in January 1995 and was the first in-house designed and manufactured d.i. Diesel for use in Rover Cars applications. The unit is extremely versatile and has been fitted in the Land Rover Freelander.

The current engine is intercooled and has an electronically controlled injection system that uses Bosch injection equipment. It is this version that is used in the Rover 25, 45 and MG ZR, ZS.


L Series Engine
The engine is extremely environmentally friendly in terms of its emissions. Firstly it is quiet in operation owing to its two stage fuel injection & ECU controlling fuel and timing. Secondly the engine currently satisfies ECD IIl derogated Diesel emissions legislation when installed with an appropriate specified oxidation catalyst. Sensors around the engine consistently give feedback to the ECU regarding injection timing, engine speed, load, fuel and coolant temperature, boost pressure etc to ensure that optimum running conditions are maintained.

The core engine is a conventional four cylinder with 2 valves per cylinder operated by a single overhead camshaft and hydraulic tappets. The block is cast iron with aluminium alloy head and sump. An Allied Signal GT15 turbo charger supplies boosted air. A fully modulated, water cooled, Exhaust Gas Recirculation (EGR) system is incorporated into the intake/exhaust system.

All ancillaries (PAS, aircon, water pump, vac pump, alternator) are all driven off a single poly-vee-belt drive with autotensioner. Camshaft and injection pump drive is via multi-toothed belts and manual tensioners.

Afbeelding

Geplaatst: do dec 29, 2005 1:52 pm
door speed
toch is het waar dat er 2 DBriemen op de L-serie zitten.
1 om de krukas en de nokkenas te verbinden en 1 om de
nokkenas met de dieselpomp te verbinden.

Geplaatst: do dec 29, 2005 2:18 pm
door Pipmastah216GTi
speed schreef:toch is het waar dat er 2 DBriemen op de L-serie zitten.
1 om de krukas en de nokkenas te verbinden en 1 om de
nokkenas met de dieselpomp te verbinden.
Had ik begrepen. Zie boven... :)

Geplaatst: do dec 29, 2005 5:40 pm
door bam
Bij mijn volvo 460 1800cc deed ik het in 20 minuten, je trok de oude eraf en legde de nieuwe er op zonder de spanrol los te nemen de spanning is dan meteen goed.

Maar idd bij de tdic zijn het 2 snaren, en zijn de spanrol en de meelooprol nogal aan de prijs.
Plus dat je er gewoon niet bij kan, een 2 liter turbo diesel in een 200 past eigenlijk net niet.
Maar dit was de tweede keer dat het spul verwisseld moest worden en dan kun je het beste de rollen uit voorzorg verwisselen. (was trouwens bij mij noodzakelijk)

Het geheel kost namenlijk 6 uur arbeidsloon.

Bam

Vervangen d-snaar 216 D16A8

Geplaatst: do dec 29, 2005 11:58 pm
door xpower
Arb 80euro
d-snaar 39,97
spanrol 52.50
waterpomp 71.00
3,5lieter kv 7,5
Dus vervangen van snaar total met klepenafstellen
283,45 euro
gr.Xpower

Geplaatst: di jan 03, 2006 9:33 pm
door bam
hier ff een foto van de motorruimte van een tdic kun je zien waarom het zo duur is.

Afbeelding

Geplaatst: di jan 03, 2006 9:49 pm
door Pipmastah216GTi
Sow!! Wat niet rekt moet scheuren :mrgreen:

Hoe hebben ze dat erin gekregen?