Distributieriem 216GTi....

214 216 218 220 25
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Krijg nou wat, dus wel 2 riemen.... Apart :shock: :

The L-Series power unit commenced production in January 1995 and was the first in-house designed and manufactured d.i. Diesel for use in Rover Cars applications. The unit is extremely versatile and has been fitted in the Land Rover Freelander.

The current engine is intercooled and has an electronically controlled injection system that uses Bosch injection equipment. It is this version that is used in the Rover 25, 45 and MG ZR, ZS.


L Series Engine
The engine is extremely environmentally friendly in terms of its emissions. Firstly it is quiet in operation owing to its two stage fuel injection & ECU controlling fuel and timing. Secondly the engine currently satisfies ECD IIl derogated Diesel emissions legislation when installed with an appropriate specified oxidation catalyst. Sensors around the engine consistently give feedback to the ECU regarding injection timing, engine speed, load, fuel and coolant temperature, boost pressure etc to ensure that optimum running conditions are maintained.

The core engine is a conventional four cylinder with 2 valves per cylinder operated by a single overhead camshaft and hydraulic tappets. The block is cast iron with aluminium alloy head and sump. An Allied Signal GT15 turbo charger supplies boosted air. A fully modulated, water cooled, Exhaust Gas Recirculation (EGR) system is incorporated into the intake/exhaust system.

All ancillaries (PAS, aircon, water pump, vac pump, alternator) are all driven off a single poly-vee-belt drive with autotensioner. Camshaft and injection pump drive is via multi-toothed belts and manual tensioners.

Afbeelding
speed

Bericht door speed »

toch is het waar dat er 2 DBriemen op de L-serie zitten.
1 om de krukas en de nokkenas te verbinden en 1 om de
nokkenas met de dieselpomp te verbinden.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

speed schreef:toch is het waar dat er 2 DBriemen op de L-serie zitten.
1 om de krukas en de nokkenas te verbinden en 1 om de
nokkenas met de dieselpomp te verbinden.
Had ik begrepen. Zie boven... :)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Bij mijn volvo 460 1800cc deed ik het in 20 minuten, je trok de oude eraf en legde de nieuwe er op zonder de spanrol los te nemen de spanning is dan meteen goed.

Maar idd bij de tdic zijn het 2 snaren, en zijn de spanrol en de meelooprol nogal aan de prijs.
Plus dat je er gewoon niet bij kan, een 2 liter turbo diesel in een 200 past eigenlijk net niet.
Maar dit was de tweede keer dat het spul verwisseld moest worden en dan kun je het beste de rollen uit voorzorg verwisselen. (was trouwens bij mij noodzakelijk)

Het geheel kost namenlijk 6 uur arbeidsloon.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
xpower

Vervangen d-snaar 216 D16A8

Bericht door xpower »

Arb 80euro
d-snaar 39,97
spanrol 52.50
waterpomp 71.00
3,5lieter kv 7,5
Dus vervangen van snaar total met klepenafstellen
283,45 euro
gr.Xpower
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

hier ff een foto van de motorruimte van een tdic kun je zien waarom het zo duur is.

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Sow!! Wat niet rekt moet scheuren :mrgreen:

Hoe hebben ze dat erin gekregen?
Plaats reactie