Pagina 2 van 2

Geplaatst: di jul 19, 2005 8:56 pm
door Striker
Er is ook een merk dat een DOHC motor met 8 kleppen heeft gebruikt ;).

Wie 't raad krijgt een koekje :mrgreen:.

Geplaatst: di jul 19, 2005 9:01 pm
door Mark16v
isuzu:

G200 – 2.0 litre 4-cylinder, DOHC, 8-valve EFI

G180 – 1.8 litre 4-cylinder, DOHC, 8-valve EFI

koekje kom ik wel een keer halen :)

Geplaatst: di jul 19, 2005 9:16 pm
door Striker
Lol, koekje houdt je idd te goed :mrgreen:.

Hoewel ik eigenlijk geen Isuzu bedoelde :?

Geplaatst: di jul 19, 2005 9:56 pm
door 118GTR
Striker schreef:Er is ook een merk dat een DOHC motor met 8 kleppen heeft gebruikt ;).

Wie 't raad krijgt een koekje :mrgreen:.
Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.

Geplaatst: di jul 19, 2005 10:37 pm
door Mark16v
118GTR schreef: Er zijn ook quad cam 8 kleppers, behoorlijk veel zelfs.
hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.

en Sander, welk merk bedoelde jij dan?

Geplaatst: di jul 19, 2005 10:40 pm
door Striker
Ford, oa de Sierra 2.0 dohc.

Geplaatst: di jul 19, 2005 10:59 pm
door 118GTR
Mark16v schreef: hoe kan dat nu? 2 kleppen per nokkenas? dat zijn vast geen auto-motoren.
En weer een koekie, zo'n beetje alle moderne v-twin's (geen auto's dus)

Geplaatst: wo jul 20, 2005 12:01 am
door Mark16v
jeej 2 koekjes :D :D

edit:
gaat wel erg offtopic nu

Geplaatst: wo jul 20, 2005 8:37 am
door sjoep
118GTR schreef: Het 1 sluit het ander niet uit, je definitie van DOHC en SOHC kloppen, alleen Honda heeft een 16kleps kop met slechts 1 bovenliggende nokas en is dus een SOHC motor.

Jouw motor is dus een DOHC!
Zo leer je nog eens wat! Ik was dat systeem nog nooit tegengekomen.
En ik ken kleppensystemen genoeg. Ook zonder nokkenassen e.d. ,
maar om ff bij het probleem te blijven!!
Het rottige is, dat ik die auto niet bij de hand heb en de eigenaar is niet technisch genoeg om mij te vertellen hoeveel nokkenassen er nu eigenlijk in dat ding zitten. Als jullie met z'n alle roepen 1, dan zal dat waarschijnlijk het geval zijn! Wat ik wel zeker weet is dat er in de 4kante stekker van de ontsteking 7 draden zitten. Net als bij een civic vtti (DOHC 16V) die ik hier toevallig wel heb staan. Ik ga nu proberen die auto hier te krijgen, da's wel zo handig! Maar heeft r nou niemand een ontstekingsschema'tje van zo'n ding??!

Geplaatst: wo jul 20, 2005 9:31 am
door Mark16v
sjoep schreef: Het rottige is, dat ik die auto niet bij de hand heb en de eigenaar is niet technisch genoeg om mij te vertellen hoeveel nokkenassen er nu eigenlijk in dat ding zitten. Als jullie met z'n alle roepen 1, dan zal dat waarschijnlijk het geval zijn! Wat ik wel zeker weet is dat er in de 4kante stekker van de ontsteking 7 draden zitten. Net als bij een civic vtti (DOHC 16V) die ik hier toevallig wel heb staan. Ik ga nu proberen die auto hier te krijgen, da's wel zo handig! Maar heeft r nou niemand een ontstekingsschema'tje van zo'n ding??!
De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas. ;)

En de Civic VTi heeft trouwens een B16 motor, die is weer heel anders dan de D16 in de Rover.

Ik zal is zoeken voor zo'n schema, je kunt misschien ook zelf even googlen naar motorcode D16A6, dat is de code van het blok in de Rover.

Geplaatst: wo jul 20, 2005 12:39 pm
door sjoep
Mark16v schreef: De Rover 216GSi heeft 1 nokkenas. ;)

En de Civic VTi heeft trouwens een B16 motor, die is weer heel anders dan de D16 in de Rover.

Ik zal is zoeken voor zo'n schema, je kunt misschien ook zelf even googlen naar motorcode D16A6, dat is de code van het blok in de Rover.
Het zou fijn zijn als je even wil kijken, ik heb me net rotgezocht op die motorcode maar ik kon niets nuttigs vinden. Wel dat er zat af gerommeld word met die blokken. Van die Civic is het motortje wel anders, maar de ontsteking is exact hetzelfde als van die rover afkomt. Voor zover ik kan bekijken dan. Als het meezit komt die auto vandaag naar mij toe, dan word alles waarschijnlijk een stuk duidelijker. Tot dusver alvast bedankt voor je moeite!

Geplaatst: wo jul 20, 2005 12:50 pm
door Mark16v
De ontsteking van een B16 past niet op een D16. De ontsteking van een D16 DOHC past zelfs niet op een D16 SOHC.

Geplaatst: wo jul 20, 2005 12:51 pm
door floris
er is ook een merk dat 5 nokkenas gebruikt (lijkt op 3 nokkenas)
voor 16 kleppen

Geplaatst: wo jul 20, 2005 1:25 pm
door sjoep
Mark16v schreef:De ontsteking van een B16 past niet op een D16. De ontsteking van een D16 DOHC past zelfs niet op een D16 SOHC.
Mechanisch niet? of is dat een bedradingskwestie?

Geplaatst: wo jul 20, 2005 1:51 pm
door Mark16v
bedrading zal het probleem niet zijn, het gaat om het mechanische gedeelte, hij moet immers op de nokkenas aangesloten worden.