Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma jun 13, 2005 9:11 am
door tummeke
Dat slaat natuurlijk nergens op 118 :) Dan dissipeer je de vrijgekomen energie voor het accelereren puur in je remmen..
Het idee is juist dat een moderne brandstof motor het meeste rendement levert als ie belast wordt..

Maar idd lijkt dat me met de fuelmap erbij juist klare onzin..

Geplaatst: ma jun 13, 2005 2:27 pm
door 118GTR
Ik zei toch dat het een krom voorbeeld was.

Maar we doen het anders, je weet dat een modern motor totaal GEEN brandstof inspuit als je je gaspedaal niet intrapt(uitrollen richting stoplicht bijvoorbeeld), mits je je koppeling niet intrapt.

dus: volgas van 80->120, dan uit laten rollen en dan weer volgas 80-120 enz enz enz.

zou zuinig zijn dan 100km/h vlak :?

En je bent je statement aan het aanpassen, je zei "zo veel mogenlijk belast" = vollast. Dat je hem moet belasten is nogal logisch anders ga je niet voorruit.

Geplaatst: ma jun 13, 2005 6:59 pm
door Bart-K
kan best zijn dat er meer benzine in gaat dan wat in het boekje staat, zit altijd ook wat in de buis naar de tank.

De meter is trouwens ook niet echt te vertrouwen; mijn mkII heeft een 55l tank maar als er 40l uit is staat hij al in het rood! (meestal na ±350-400km)

Geplaatst: ma jun 13, 2005 11:19 pm
door tummeke
Dat bedoel ik natuurlijk niet 118..

En mijn statement is nog steeds dat het met vollast zuinig is.

Maar dan dat volgas van 1500 tot 2500 te versnellen van 0-100 in alle 5 de versnellingen zuiniger is dan wanneer je op een andere manier tot de 100 versnelt..
En natuurlijk niet dat het zuiniger is om steeds maar te blijven versnellen dan dat het zou zijn wanneer je met een constante snelheid blijft rijden..

Geplaatst: ma jun 13, 2005 11:23 pm
door HoRiZoN
man,omschakelen op 2000 toeren en je denkt dat het niet hoger mag.
dan kon je je beter een lamme sl**SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) diesel kopen ofzo ipv een sportieve 103pk benzine motor van Rover!
Ik vind als je zuinig wilt rijden, je je toch maar beter een diesel aanschaft, met jou auto moet je sportief rijden, anders doe je hem geen recht aan, zo kan je toch niet genieten van je wagen?!

Geplaatst: ma jun 13, 2005 11:47 pm
door tummeke
Idd, je moet met een 103pk motor toch wel sportief rijden eigenlijk..

Maar, als je toch in de dagelijkse files rondrijdt met opa's voor achter en naast je kun je net zo goed wel bij de 2000 toeren omschakelen om wat zuiniger te rijden.. Want dan nog ben je sneller vaak :)

Geplaatst: wo aug 10, 2005 12:38 am
door Sjonnn
Ik heb de tankinhoud even getest met een 214Si uit 97 :) Ging ervan uitdat er een lampje zou gaan branden, dit is dus niet zo :) hortend en stotend naar de pomp gereden en er daar 51,69 liters ingestopt. Na maar liefst 510 km :shock:

Geplaatst: wo aug 10, 2005 10:43 am
door Striker
Sjonnn schreef:Na maar liefst 510 km :shock:
Ja, dat is dus 1:10, heel netjes hoor :lol:.

Geplaatst: wo aug 10, 2005 4:59 pm
door Bart-K
ja, daar zit dus geen waarschuwingslampje in :mrgreen:

Geplaatst: do aug 11, 2005 7:58 am
door vincent
Mista T schreef:Tja wat is zuinig, 1 op 7 is mijn record......
Tja, record. Ik heb vandaag bij het branden van mijn reserve lampje meteen getankt: 51 Liter. (Tankinhoud is 68 Liter)
Dagteller stond toen pas op 380 Km.

Dat brengt het verbruik op: 1 op 7.6 :shock:

Bij een normaal rijgedrag :(

Maar Ik heb dan ook zes potjes (samen 2.7 Liter) die samen 1412 Kg moeten voort slepen. (Dat is exclusief mij :!: ) Dat alles ook nog via een automatische versnellingsbak :cry:

Dus waar klagen jullie over :?:

Geplaatst: do aug 11, 2005 12:11 pm
door Dutch
tummeke schreef:bla bla bla files rondrijdt met opa's voor achter en naast je bl bla end
Alleen voor en achter?? Daarvoor hebben ze toch links en rechts in halen bedacht??(rechts theoretisch natuurlijk dat zou niemand hier echt doen :fiew:

Geplaatst: do aug 11, 2005 12:27 pm
door Mark16v
Volgens mij heb ik met de 114 ook wel eens 1 op 7 gereden, maar ook wel is 1 op 15. Met de Coupe rijd ik zowat altijd 1 op 11.

Daarnaast is plankgas bij 2000 toeren echt slecht voor je motor.

Geplaatst: do aug 11, 2005 3:22 pm
door Aswin
Mark, hoezo is het slecht. (Daarnaast is plankgas bij 2000 toeren echt slecht voor je motor)

Geplaatst: do aug 11, 2005 4:00 pm
door Mark16v
omdat je de motor dan heel zwaar belast. De zuigers, drijfstangen en krukas krijgen dan zware klappen.

Geplaatst: za aug 13, 2005 3:14 pm
door Horo
Edgecrusher schreef: Dit ligt echt aan de meter hoor.
Jouw tank zal echt niet kleiner zijn dan een andere.
(of je moet hem zelf verkleind hebben)

Ik heb ooit 1 voor elkaar gekregen bijna 48 liter te tanken.
Terwijl ik dacht dat ik een 45L tank had. (50 dus)

Dus je tankt altijd op 2/3.
Dus rijd je altijd met 15 a 20L teveel rond. :mrgreen:
De tank is leeggereden (uiteraard had ik 5 liter extra bij me).
Deze ging na 580 km leeg en bij de pomp kon ik 47 liter tanken. Kortom, je hebt volkomen gelijk. thnx

Geplaatst: za aug 13, 2005 7:05 pm
door Järv
Grappig eigenlijk.......

kopen ze een sportieve dikke auto, zetten ze er een sportfilter op en een freeflow uitlaat, laten ze 'm chippen, powerboostvalve erop, dan nog een bak met spoilers/skirts/etc, heftige remschijven en klauwen, dikke velgen met brede banden, stuk omlaag met sportveren ...
... en dan gaan ze lopen mauwen over het verbruik :shock:

... echnie wijs hé :rofl: