Steek is goed, maar de rest??
zo heb eindelijk 17" velgjes
alleen zitten er dus voor 205/40/17 en achter 225/45/17 banden op. denk eigenlijk niet dat dit mooi staat, dus ik laat er maar een nieuwe set (of 2de hands als ik die ergens kan vinden) opleggen. Die banden voor moeten sowieso vervangen worden, omdat er scheurtjes in beginnen te komen. Zit zelf te denken aan 195/40/17, omdat dit volgens mij wat minder stug rijdt als 205 of 225. Maar opzicht heeft 205 of 225 ook wel wat omdat dat lekker breed is, wat denken jullie?
alleen zitten er dus voor 205/40/17 en achter 225/45/17 banden op. denk eigenlijk niet dat dit mooi staat, dus ik laat er maar een nieuwe set (of 2de hands als ik die ergens kan vinden) opleggen. Die banden voor moeten sowieso vervangen worden, omdat er scheurtjes in beginnen te komen. Zit zelf te denken aan 195/40/17, omdat dit volgens mij wat minder stug rijdt als 205 of 225. Maar opzicht heeft 205 of 225 ook wel wat omdat dat lekker breed is, wat denken jullie?
Erg mooi toch,alleen zitten er dus voor 205/40/17 en achter 225/45/17 banden op
ik vind het wel mooi,
achter breder en hoger.
Achter maakt toch niet uit voor de afwijking van de km-teller.
En ook voor de remkracht maakt dit weinig uit.
Dit geeft wel een andere omtrek dan de huidige banden.Zit zelf te denken aan 195/40/17
Maar misschien benadert dit wel beter de originele omtrek.
Maar we willen natuurlijk nog wel even de foto's zien!

dit zijn ze dan

maar scheelt het veel met rijden tussen 195 en 225 bijvoorbeeld? want zit nog te twijfelen. Die banden voor moeten sowieso vervangen worden, maar achter zijn ze in principe nog goed, dus dan zou ik maar 2 nieuwe banden hoeven te kopen. maar als het nou veel scheelt met rijden dan ga ik er gewoon 4 nieuwe kopen die minder breed zijn, vind het maar lastig

ps het verschil in grote lijkt hier veel meer, omdat de kleinere velgen rechts ook een beetje schuiner liggen

Achter gewoon erop laten zitten.
Merk je weinig van met rijden.
Auto staat dan alleen van achter iets hoger!
Mijn ervaring dat je voor er meer van merkt.
Vooral bij spoorvorming en bij plassen op de weg.
Met 195 heb je daar dan minder last van.
Maar probeer anders gewoon een keer.
Bevalt het niet kun je altijd smaller nemen.
(als er toch andere banden onder moeten)
Gr.
Merk je weinig van met rijden.
Auto staat dan alleen van achter iets hoger!

Mijn ervaring dat je voor er meer van merkt.
Vooral bij spoorvorming en bij plassen op de weg.
Met 195 heb je daar dan minder last van.
Maar probeer anders gewoon een keer.
Bevalt het niet kun je altijd smaller nemen.
(als er toch andere banden onder moeten)
Gr.