Pagina 2 van 2
k
Geplaatst: wo jan 12, 2005 7:24 pm
door MGDan
Uit de gegevens die ik tot nu toe heb blijkt dat een identieke n/a setup circa 10% meer vermogen levert op een VCC motor. Met name bovenin is er meer winst te behalen doordat de VCC lift en timing van de kleppen optimaliseert voor hoge toeren....eigenlijk logisch, bij VTEC is het net zo.....de VTEC blokken lenen zich bij uitstek voor turbo-setup.
Geplaatst: wo jan 12, 2005 9:06 pm
door Mista T
Nu heb je het over het VTEC system, maar hou er rekening dat een VVC Systeem veel soepeler is.. Boven de 5000 zal het VTEC pas werken, terwijl het VVC systeem over het gehele toerengebied werkt.. Dus altijd aangepaste kleppentiming
Geplaatst: wo jan 12, 2005 11:54 pm
door 118GTR
V-tech => bij bepaalde oliedruk(toerental) andere nokas neemt het over. Vroeger alleen inlaat, tegenwoordig ook uitlaat.
VVC => alleen timing van de inlaatnokas(eigenlijk 4) veranderd per cilinder, deze veranderd continue met het toerental mee, en de timing van in inlaatnok-as is altijd perfect t.o.v. het toerental.
Grote verschil tussen de twee is de lift van de klep, die veranderd bij de VVC niet, en bij het V-tec systeem wel(want andere nokas)
k
Geplaatst: do jan 13, 2005 10:23 am
door MGDan
Zo leer ik weer wat, bedankt!

Geplaatst: zo apr 17, 2005 12:05 pm
door devilxtreme
ik weet niet hoe het zit juist maar ik weet dat bij de vtec nu een chip te plaatsen is waabij de vtec manueel kan aangepast worden.
dus de vtec kan ingesteld worden vanaf 3000toeren ofzo.
ik geloof dat het een vtec timer is.
het schijnt moet dit erg veel schelen in acceleratietijd.
Geplaatst: zo apr 17, 2005 6:05 pm
door waxweazle
Ja dat kan , maar je kan ook , zoals ik mijn monteur van m'n delsol zei , ook met een schakelaar bedienen , wel eerst een tussen maken natuurlijk

Geplaatst: zo apr 17, 2005 7:34 pm
door mgron
zou ook wel erg leuk wezen om een 1.8 vcc in een 400 serie tourer te bouwen.
