synchromesh naar de knoppen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

slik ga je denken als een een PG1 bak eronder hebt hangen.

Deze bak staat bekend om zijn lagers die plastic schalen hebben.

Ik had mijn bak dus echt heel goed naar de kloten dus tandwielen lagers etc en hoe mag joost weten.

Maar goed heb een bak gekocht op de sloop van een 820 si met 150000km maar voor de zekerheid heb ik hem alsnog laten reviceren met lagers met stalen danwel bronsen kooien. En ja dat kost wel veel geld i.c.m. in en uitbouwen, maar je eet nooit hoe da bak is die je 2e hands koopt voordat je erin gekeken hebt.
(maar ja met die pk's wil ik niet dat de bak na 40.000 weer naar de klote is en je weer een dag garage + mannetje moet betalen dan wordt je pas echt ziek)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ipv double-clutchen kun je volgens mij ook je rijstijl aanpassen aan het nieuwe rijden om je bak te ontzien, je zit dan vrijwel altijd in een bak-vriendelijk toerental bij het schakelen.

Probeer dit soms uit, heb er natuurlijk niet altijd zin in met 140pk onder de rechtervoet :mrgreen: :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
bosrooi

Bericht door bosrooi »

je rijstijl aanpassen aan het nieuwe rijden werkt niet bij mij.
ik moet ook zeggen dat ik het double clutchen nu een tijdje aan het uitproberen ben, maar dat ik het nou echt onder de knie krijg; nee.
dus als iemand nog eens een meer gedetaileerde uitleg wil geven en/of tips zijn die altijd welkom uiteraard :mrgreen:
Plaats reactie