Pagina 2 van 2
Geplaatst: do dec 09, 2004 2:45 pm
door piel
Even een update over de banden,
bedankt voor alle reacties.
Ik heb de toyo's gekocht en ben er best tevreden over.
Meer grip dan de Pirelli's en het stuurt een stuk lichter, maar dat lag ook aan het feit dat de pirelli's behoorlijk versleten waren.
Ik heb achter nog vrij nieuwe pirelli's en ik heb al een keer bijna achterste voren gestaan. Hebben die Toyo's zoveel grip dat ik van onderstuur naar overstuur ben gegaan?!
We testen even verder.....
Geplaatst: do dec 09, 2004 3:27 pm
door 118GTR
jep, de extra grip aan de voorkant maakt de auto wel overstuurder dan normaal.
Zeker omdat je een Gti hebt, die is dankzij de torsiestangen en dempers al een stuk neutraler dan een gewone R100 die meer richting onderstuur is afgeveerd.
p.s. als de veerbollen te hard zijn opgepompt(de auto staat dan ook hoger), dan wordt de auto daar ook zeer overstuurd van. Ik heb eens rondgereden met 600 Psi, en dat was leuk voor een middagje maar toch snel weer een beetje laten zakken.
Geplaatst: do dec 09, 2004 4:37 pm
door Mark16v
piel schreef:
Ik heb achter nog vrij nieuwe pirelli's en ik heb al een keer bijna achterste voren gestaan. Hebben die Toyo's zoveel grip dat ik van onderstuur naar overstuur ben gegaan?!
We testen even verder.....
Heb ik ook een paar keer gehad met de 114

. Vraag maar aan een paar mensen hier. :P Komt inderdaad door te weinig grip achteraan.
Geplaatst: za dec 11, 2004 11:43 am
door anton GTa 16v
Mark16v schreef:
Heb ik ook een paar keer gehad met de 114

. Vraag maar aan een paar mensen hier. :P Komt inderdaad door te weinig grip achteraan.
Die overstuur is idd best wel leuk met zo'n 114
Mark ff "by the way" je 114 krijgt waarschijnlijk nog een jaartje

Geplaatst: za dec 11, 2004 12:57 pm
door 118GTR
anton GTa 16v schreef:
Die overstuur is idd best wel leuk met zo'n 114
Mark ff "by the way" je 114 krijgt waarschijnlijk nog een jaartje

niet zoals ik het had

, bovendien is het erg moeilijk om hem weer terug te halen na een grote slip-hoek. Want het stuurhuis is nogal indirect, ik zit er dan ook aan te denken om een "normaal" 114 stuurhuis erin te zetten, of zelfs een MGF stuurhuis.
p.s. een Gti/Gta 16v heeft vanwege de brede banden een minder direct stuurhuis dan een gewone r100 met 155 bandjes. Ook kan een brede velg maar minder heen en weer dan een smalle vanwege de ruimte in de wielkast, echter het aantal omwentelingen lock-to-lock is wel hetzelfde.
Een MGF heeft stuurbekrachtiging dus konden ze de overbrenging directer maken, zonder dat spierpijn krijgt.
Geplaatst: za dec 11, 2004 3:50 pm
door Mark16v
118GTR schreef:
niet zoals ik het had

, bovendien is het erg moeilijk om hem weer terug te halen na een grote slip-hoek. Want het stuurhuis is nogal indirect, ik zit er dan ook aan te denken om een "normaal" 114 stuurhuis erin te zetten, of zelfs een MGF stuurhuis.
Sportstuurtje helpt veel.

Ws. heb ik hem daarom die paar keer weer recht kunnen trekken...
Geplaatst: wo dec 29, 2004 9:00 pm
door bas
hmmm over sport sturen.
is dat zoveel fijner als zo'n grote hoepel? heb er nu 1 in zitten met nog zo'n blauw logo erop
kan iemand mij de voordelen vertellen van zo'n sportstuur?
(heb een 111l ascot)