Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo okt 03, 2004 5:33 pm
door 416sí señor
Mmmmmm, Passat W8. Rijdt erg lekker hoor
Gr. Tomas
Geplaatst: zo okt 03, 2004 5:38 pm
door Roverforever
Ik zeg niet dat hij slecht rijdt maar een Rover of MG met V8 doen beter
Geplaatst: zo okt 03, 2004 11:24 pm
door Dennis
Roverforever schreef:Ik zeg niet dat hij slecht rijdt maar een Rover of MG met V8 doen beter
Wat doen ze beter dan?
Geplaatst: zo okt 03, 2004 11:35 pm
door Dennis
Mista T schreef:
Zoals ik al zei,
voor dat geld heb je geen V8
oké, prima, maar wat is het "probleem" dan of het een W8 (al dan niet terechte benaming) of een V8 is?
prestaties zijn nagenoeg gelijk als ik dat zo zie, betrouwbaarheid zie ik ook weinig problemen in, dus dan blijft alleen de benaming over?
Of sla ik nu de plank mis?
Geplaatst: ma okt 04, 2004 12:05 pm
door SteV6
Er zit wel degelijk een behoorlijk prijsverschil tussen de Passat W8 en de ZT260! En tuurlijk heeft ook de Passat mijn gedachten gepasseerd.
Een ZT260 zit standaard al helemaal vol, terwijl je een Passat W8 nodig moet "opleuken". En dan kom je aflever-klaar op +/- E 58.000,- voor de ZT260 en op +/- E 67000,- voor de W8.
Voordeel in het dagelijks verkeer is wel dat de W8 4WD heeft. Beide auto's zijn wolven in schaapskleren. Alleen autokenners zien het verschil. Het geluid en pure prestaties verraden wat er net voorbij kwam.
SteV6
Geplaatst: ma okt 04, 2004 1:53 pm
door Ewout
hoe kom je daar nou bij voor een passat leg je nog net geen 60000 euro neer hoor kijk zelf maar
HIER
En de Mg ZT 260
HIER
En een Passat hoef je helemaal niet op te leuken, want bijna alles zit er al op, kijk zelf maar
Geplaatst: ma okt 04, 2004 1:57 pm
door Anton
Nah, als ik de meerprijs voor lederen bekleding, navigatie, electrische stoelverstelling en parkeersensoren bij elkaar optel, schiet de prijs al lekker omhoog

En dat zit toch echt allemaal standaard op de ZT 260
Geplaatst: ma okt 04, 2004 2:05 pm
door Frekkel
en natuurlijk koop je voor zo'n bedrag ook nog een volvo s60r/v70r
en dan heb je effe 300 pk onder je reet en ga je vlotjes mee met een rs4
verschil zit hem in de smaak
Geplaatst: ma okt 04, 2004 6:07 pm
door Edgecrusher
en natuurlijk koop je voor zo'n bedrag ook nog een volvo s60r/v70r
en dan heb je effe 300 pk onder je reet en ga je vlotjes mee met een rs4
Volvo V70R 2004 - ...
PRESTATIES
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
Audi RS4 1999 - 2001
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,9 s
Qua topsnelheid wel, maar dat komt door de begrenzers.
Qua sprintjes is een RS4 echt behoorlijk sneller.
Hij heeft dan ook 80pk meer.
Geplaatst: ma okt 04, 2004 6:23 pm
door Tommer
hebben die RS4 en die V70R V8's ?
...want da geeft toch een lichtjes anders gevoel...

Geplaatst: ma okt 04, 2004 8:27 pm
door Edgecrusher
hebben die RS4 en die V70R V8's ?
Nee, dat hebben ze niet.
Maar daarom zijn ze wel beter te tunen.
En dus nog sneller te maken.
want een v6 biturbo leent zich perfect voor chiptunen.
Er rijden zat rs4's rond met 450pk of meer.
En 70 pk uit een atmosferisch blok erbij te krijgen is een veel grotere ingreep.
Ook vind ik een turbo blok meer bij zo'n auto passen dan een v8.
Zo'n lekkere fluit op de achtergrong gecombineerd met een blow-off-valve.
SERIE:
Max. power 280 kW (380 bhp) @ 6100 rpm
Max. torque 323 lb ft (440 Nm) @ 2500 rpm
0 - 100 km/h approx. 4,9 sec
Max. speed approx. 250 km/h (156 mph)
OETTINGER:
Max. power 380 kW (517 bhp) @ 6500 rpm
Max. torque 463 lb ft (630 Nm) @ 4200 rpm
0 - 100 km/h approx. 4,0 sec
Max. speed approx. ca. 300 km/h (0 mph)
Geplaatst: ma okt 04, 2004 8:45 pm
door Roverforever
De V8 van MGR is met chiptuning tot 385pk te krijgen. Met enkele veranderingen zit je zo aan 500pk
Geplaatst: ma okt 04, 2004 8:47 pm
door Robert-220TC
OF EEN JAGUAR x of s type
type r vorig weekend in beide gereden......... En dat gaat echt af
dik 400 pk (beide) en een wolf in schaapskleren
Stonden 2 golfies op de linker baan humm humm je kent ut wel ..... nah daaag golven en bij het volgende stopl,icht netjes achter je staan

Geplaatst: ma okt 04, 2004 10:59 pm
door SteV6
Roverforever schreef:De V8 van MGR is met chiptuning tot 385pk te krijgen. Met enkele veranderingen zit je zo aan 500pk
En jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?!
Tuurlijk red je dat niet met een chip:
Ander inlaattraject,
andere throttlebody,
andere nokkenassen,
underdrive pulleys,
ander uitlaatsysteem en
een aangepaste chip
en dan ben je maximaal 50pk opgeschoten, en enkele 1000den euro's verder.
Pas met een supercharger zul je in de +100pk regionen komen. En dan moeten er veel meer aanpassingen volgen om alles heel te houden. Zodat je dan erg snel richting de 10.000,- euro gaat. En natuurlijk weg je garantie. Dan spaar ik liever even door naar de S4 met 344pk.
Corrigeer me maar als ik mis zit, maar dat is gewoon info die ik vond na een google-search onder 4.6L
SteV6
Geplaatst: ma okt 04, 2004 11:05 pm
door Ewout
inderdaad, als je bij een amerikaanse motor wilt gaan tunen heeft chiptunen enz haast geen zin, als je echt harder wilt zet je er gewoon een compressor op

.
Geplaatst: ma okt 04, 2004 11:05 pm
door 118GTR
Roverforever schreef:De V8 van MGR is met chiptuning tot 385pk te krijgen. Met enkele veranderingen zit je zo aan 500pk
de 385(zoals in de SV) is een compleet andere motor(de 320 ook). Een veel modernere 4 kleppen cilinder motor. (de 260 is slechts een 2 klepper)
De 765 is een Nascar blok.