Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr okt 01, 2004 7:26 pm
door Kevski Style
Je gaat er ongeveer 1 a 2 liter op hondert kilometer op voorruit. Dus of er winst te halen vakt moet je ff uitrekenen. Weet namelijk zelf je verbuik niet, dus.....
Geplaatst: za okt 02, 2004 3:04 am
door DaZelator
Dat is best veel... Ik rij gemiddeld 1:15, dus 100/15=6,7 liter per 100 km. 1 à 2 (1,5) liter op 6,7 is 22,5%. Hoger dan 7,5%, dus het proberen waard? Of klopt mijn berekening niet?
Geplaatst: za okt 02, 2004 10:55 am
door Edgecrusher
Ik denk dat 1 a 2 liter per 100km een beetje veel te positief is.
Mijn mening is eerder 1 a 2 km meer per 1ookm.
(tenminste bij V-power benzine is het verschil ook verwaarloosbaar)
Gr.
Geplaatst: za okt 02, 2004 3:11 pm
door Ewout
Edgecrusher schreef:
(tenminste bij V-power benzine is het verschil ook verwaarloosbaar)
Nou met V-power reed ik toch echt 1,5 km per liter MEER, bij de zelfde rijstijl. van 1 op 11 naar 1 op 12,5 dus dat scheelt wel ff 85 km op een tank.
Nou en als je dat verder uitrekent zou je dus op een 55 litertank ongeveer 2 euro besparen als je v-power tankt.
Dus niet veel maar scheelt wel

Geplaatst: vr nov 11, 2005 6:32 pm
door Dennis
Ik wil bij deze graag nog even terug komen op V-power diesel
Ik heb zelf ook maar eens de proef op de som genomen, en verbazingwekkend ging ik echt zuiniger rijden!
Rijd ik normaal (met redelijk wat file) 1: 14,5, en met normale drukte op de nederlandse wegen zo ongeveer 1:16 (max! zuiniger is me nog nooit gelukt); zo haalde ik met de v power diesel (met behoorlijk wat file rijden) zomaar de 1: 18
Ik vind het toch wel een stuk zuiniger; en of het interessant is mag iedereen voor zich uitmaken.
De brandstof langs de snelweg (en dan al helemaal V-power) is dermate veel duurder dan bv. bij de Tango, dat ie ook wel een stuk zuiniger moet zijn.
effe rekenen: stel:
normale diesel €1,04 per liter (tango; vorige week), bij een verbruik van 1:15 (=6,7 l / 100km = 0.067 l / km)
-->0.067 * €1,04 = €0.07 per km
V-power diesel: €1.14 per liter (shell, vorige week), bij een verbruik van 1:18 (= 5.5 l / 100km = 0.055 l / km)
-->0.055 * €1.14 = €0.063 per km
Er zit dus een marginaal verschil in, zo is mijn ervaring. Of het de moeite waard is....tja...dat moet ieder voor zich uitmaken; als je ervoor om moet rijden is je voordeel meteen al weg

Geplaatst: vr nov 11, 2005 8:10 pm
door tummeke
Hmm.. dat is toch een interessante constatering..
Misschien dat ik met de benzine dan ook eens de proef op de som moet nemen.. Alleen vrij lastig dat ik zo zonder kilometerteller niet kan zien hoe zuinig ik rij :P
Maar zou t voor benzine ook zo zijn?
Geplaatst: zo nov 13, 2005 10:10 pm
door Dennis
Ik vond het ook interessant; ik had al het idee dat mijn meter minder snel terug liep, maar erg betrouwbaar is dat natuurlijk niet. Maar liters vs. kilometers liegen niet (ik heb ondertussen niet stiekem iets aan de omtrek van mijn banden gedaan ofzo

)...
Ik zou niet durven zeggen of het voor benzine ook geldt; ik had zelf al niet eens de hoop dat het in diesel zuiniger zijn, maar ik dacht ik zal toch eens een poging wagen

Geplaatst: ma nov 14, 2005 1:23 am
door tummeke
Och, als mijn kilometerteller het weer doet, en ik na een paar tanks ongeveer weet wat ie doet, dan zal ik het zeker ook eens proberen
