Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo aug 18, 2004 6:15 pm
door 416sí señor
Moeha!!!
Mensen het maakt me allemaal niet meer uit, ik ben niet meer boos op de dealer, ik heb net mijn nieuw verworven pipercross filtertje geinstalleerd, ik loop al de hele tijd met een grijns op mijn gezicht, dit had ik veel eerder moeten doen!!
Enige nadeel zal het nieuwe verbruik zijn
Gr. Tomas
Geplaatst: wo aug 18, 2004 6:33 pm
door Striker
416sí señor schreef:Mensen het maakt me allemaal niet meer uit, ik ben niet meer boos op de dealer, ik heb net mijn nieuw verworven pipercross filtertje geinstalleerd, ik loop al de hele tijd met een grijns op mijn gezicht, dit had ik veel eerder moeten doen!!

Ah, je hebt 'm dus opgepikt.
Nu alleen het geld nog even overmaken

.
Geplaatst: wo aug 18, 2004 6:36 pm
door 416sí señor
Is gebeurd, Postbank hè?
Gr. Tomas
BTW, heb het leeg blikje kattenvoer ook maar gebruikt, beetje wazige slang, die van Pipercross....

Geplaatst: wo aug 18, 2004 6:57 pm
door Striker
Haha, 't was eigenlijk een leeg blikje bonen

. Maar dat werkt idd goed als adapter, precies de goede maat.
Geplaatst: za aug 21, 2004 7:14 pm
door HoRiZoN
mijne 25 1.4 103pk versie trekt behoorlijk goed.
Ik heb hem dan wel goed ingereden
Neeje, echt, die trekt goed op hoor. MIjn ouders hebben een nissan 1.4 16v met 87 pk, da merk je wel hoor, dat verschil.
Wat wel het nadeel is, is dat die rover 25 veel weegt in vergelijking met andere wagens van dat formaat.
Neen, ik denk idd dat je moeder er als een slakje in heeft gereden!
Geplaatst: za aug 21, 2004 11:08 pm
door Frekkel
vandaag es goed onder de kap gekeken, en wat zag ik tot mijn grote verbazing...
ne spaghetti!!
verklaard meteen ook hoe ze aan 103 pk komen.
vandaag weer menig bmw en golf rijder op hun doos gegeven

Geplaatst: za aug 21, 2004 11:43 pm
door Kevski Style
Hoezo verbruik wat hoger wordt? In princpe verbruikt ie nu zelfs minder. Klinkt misschien vreemd maar is echt zo. De auto hoeft namelijk nu iets minder moeite te doen dus zal makkelijker op snelheid komen. Alleen als je hem vol intrepat zal ie iets meer benzine verbruiken als dat ie deed. Maar daarentegen loopt ie rustiger als je konstant rijdt. Moet je maar eens checken als je een toerenteller hebt. Die mini van mij reed standaart met een 100cc met 4 versnellingen 4000 toeren op de 120. Das nu nog maar 3400 toeren bij dezelfe snelheid. is wel wat meer aan gebeurt dan alleen een luchtfiltertje. Maar op de snelweg is het verbruik van 1:18/19 Nog 1:20/21 gegaan. best netjes dus. Uitlaat doet alweer wat meer. Zeker als je de spruitstukken ook vervangt en vooral die cat.
Geplaatst: zo aug 22, 2004 12:27 am
door Tommer
Frekkel schreef:vandaag es goed onder de kap gekeken, en wat zag ik tot mijn grote verbazing...
ne spaghetti!!
Dat zie je inderdaad niet veel op standaard auto's.
Wat veel mensen doen is die vanbinnen nog uitkuisen, want er zijn vaak nog veel lasbramen die de luchtstroom hinderen, levert ook meteen wat extra pk's voor 0 euro's....
Geplaatst: zo aug 22, 2004 12:30 am
door Tommer
Kevski Style schreef:Die mini van mij reed standaart met een 100cc met 4 versnellingen 4000 toeren op de 120. Das nu nog maar 3400 toeren bij dezelfe snelheid.
Ik hoop dat je niet denk dat dit door de luchtfilter komt, want zoiets kan toch enkel maar daar andere banden/wielen of versnellingsbak...

Geplaatst: zo aug 22, 2004 10:28 pm
door 118GTR
Tommer schreef:
Ik hoop dat je niet denk dat dit door de luchtfilter komt, want zoiets kan toch enkel maar daar andere banden/wielen of versnellingsbak...

Misschien heeft hij een cvt in zijn mini zitten? Das de enige manier waarop het kan, zonder dingen te hoeven veranderen.
Geplaatst: ma aug 23, 2004 5:05 pm
door Kevski Style
Ga maar eens uitesten. is echt zo, het klinkt heel onlogisch, maar het is echt zo. Hij gaat lager in toeren lopen met een opgevoerde motor. En nee, daar zit niet alleen luchtfilter op. O.a. Andere naald voor de carb, ander inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk (3-2-1) Rvs pijp van voor tot achter, K&N conisch luchtfilter, Stubstack in het luchtfilter voor een verbeterde flow, Sportbobine, met een veel hoger voltage, lage weerstands bobine kabel en bougiekabels En geen achterbank en reservewiel voor het gewicht. En stond zelf ook raar te kijken, maar het is echt zo. Standaart heeft die 1000cc van mij 40 pk en nu 51,5pk Op de rollerbank
http://www.speedcentre.nl . Het lijkt misschien nog steeds geen reet, maar al met al toch een steiging van iets meer als 25% extra vermogen. En met een gewicht van 600 kg is het nog best aardig. Maar heb het dus nagevraagd bij speedcentre en dat zijn toch echt niet de minste, maar het is volkomen normaal dat die dat doet. Hij gaat echt minder toeren maken omdat ie niet zijn totale vermogen hoeft te gebruiken om met dezelfde snelheid te rijden. Hij kan dus makkelijker de luchtweerstand overwinnen dan voorheen (en terwijl jullie een waarschijnlijk een CW waarde hebben van rond de 0,30 Licht dat bij mij rond de 0,50) en daarom zal die dus minder toeren op de snelweg gaan draaien.
Geplaatst: ma aug 23, 2004 5:07 pm
door Kevski Style
En de bandenomtrek is zelfs een fractie kleiner geworden, aangezien ik van 145/70/R12 naar naar 165/60/R12 ben gegaan.
Geplaatst: ma aug 23, 2004 5:29 pm
door Edgecrusher
Dat lijkt me inderdaad onlogisch.
Het aantal touren bepaalt via de overbrenging van de bak ook het aantal toeren van de aangedreven wielen.
(even er van uit gaande dat er geen wiel spint)
Dus gaat het toerental van de motor omlaag, dan zal ook het toerental van de wielen omlaag moeten gaan. En dus een lagere snelheid.
Misschien brengt die andere bobine jouw toerenteller een beetje van slag.
Anders zou ik het zo niet weten.
Bij een beter rendement/ betere verbranding e.d. zou bij dezelfde snelheid het toerental niet omlaag moeten gaan, maar het verbruik.
Geplaatst: ma aug 23, 2004 5:39 pm
door Kevski Style
Maar aan de toernteller licht het ook niet aangezien de auto ook merkbaar stiller is op die snelheid (alhoewel, echt stil kan het niet noemen met een Honda CBR 900RR Fireblade racedemer van IXIL) En was dus zelf ook altijd in de veronderstelling dat dat niet mogelijk was en dat het aan de bakverhoudingen lag. Misschien dat het wel meespeelde dat hij echt kut stond afgesteld, aangezien hij boven in de toerenregio nogal wat vonken minste en amper vermogen maakte. Maar dan nog.... van 4000 naar 3600 rpm is en blijft toch een merkbare daling.
Geplaatst: ma aug 23, 2004 6:23 pm
door Mista T
Als een auto goed is afgesteld en dan meer vermogen krijgt, zal het zo zijn dat alles gelijk blijft, dus op zoveel toeren een bepaalde snelheid, ook als je gaat tunen..
Maar zoals Kevin ook zegt, als ie beroerd staat afgesteld en daardoor vonken mist, kan het best zijn dat er hogere toeren gedraaid moet worden voor het vermogen, aangezien het rendement nu veel hoger is...
Geplaatst: ma aug 23, 2004 7:04 pm
door Kevski Style
Dat bedoel ik Toftijs. Hebben jullie het toch maar weer makkelijk met jullie injectie. Lang niet zoveel gekut eraan.