Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo mar 18, 2015 11:33 pm
door JD
1999 moet je gewoon kunnen uitlezen zonder bijzondere apparatuur hoor.
Als de distri versprongen is moet dit er haast wel uitkomen met uitlezen.
Maar een tand versprongen is niet onmogelijk hoor, handmatig checken zal n uurtje werk zijn ongeveer.
Geplaatst: wo mar 18, 2015 11:54 pm
door schoenie
waarmee lezen jullie je dan uit? Bij mijn weten is er speciale apparatuur voor nodig die enkel garages bereid zijn aan te schaffen.
Geplaatst: wo mar 18, 2015 11:54 pm
door mjpw79
JD schreef:1999 moet je gewoon kunnen uitlezen zonder bijzondere apparatuur hoor.
Als de distri versprongen is moet dit er haast wel uitkomen met uitlezen.
Maar een tand versprongen is niet onmogelijk hoor, handmatig checken zal n uurtje werk zijn ongeveer.
Marijn had het over een waarde tussen 2 en 4, en die moet 2 of 4 zijn..dus versprongen distributie. Maar hoe kan dit in vredes naam?
Geplaatst: do mar 19, 2015 8:20 am
door roland
Dan ligt de snaar te slap meestal door een kapotte spanner .
Is het lang geleden dat de distributie vervangen is?
Geplaatst: do mar 19, 2015 8:41 am
door mjpw79
roland schreef:Dan ligt de snaar te slap meestal door een kapotte spanner .
Is het lang geleden dat de distributie vervangen is?
16.000 km geleden...
Geplaatst: do mar 19, 2015 11:14 am
door JD
Garage hier gebruikt zo'n snap-on reader
Maurice heeft zo'n ding voor de laptop van eBay van iets van €80,- meen ik.
Volgens mij heeft peter evers ook zo'n ding, net als robbin.
Geplaatst: do mar 19, 2015 10:30 pm
door arjen
Een foute timing uitlezen zal niet gaan.
Wel kan je een foutcode / afwijking gaan zien bij de inlaatdruk als de timing fout staat.
Handmatige controle van de timing is voor een garage maar iets van een kwartiertje werk, dus dat is wel aan te bevelen als ze daaraan twijfelen.
Ik meende ook dat een '99 rover niet uit te lezen is via algemene eobd protocol, maar kan het mis hebben want gebruik dat niet zo vaak. Zal er eens op letten.