Met 4 personen of zwaar beladen

214 216 218 220 25
Dennis

Bericht door Dennis »

416sí señor schreef: Kom op mensen. Die dingen worden pas ingedrukt bij zeg 100-150 kg EXTRA druk op dat wiel. :roll:
ehhm.....als ik een extra veer plaats concentrisch met mijn normale veer, dan krijg ik een grotere veerstijfheid, waardoor de veer bij dezelfde kracht minder ingedrukt word.....dus toch een stijvere veer :)
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Wat ik heb begrepen heb van 2 Rover dealers en van de engelse site heeft de 25 Vi dezelfde schokbrekers als de ZR. Maar ik heb later 4 personen in mijn auto laten zitten, en die auto veert echt minimaal in, ook heb ik geduwd op de achterkant, geen krakie te horen. En toen ik weer ging rijden was het er weer. Ook als ik een drempel neem dan hoor je een klap van achteren komen, ik zelf denk aan een schokbreker. Mijn uitlaat is het sowieso niet, dat dacht ik namelijk eerst.

En Feddes, de heinekenspoilers vallen mee hoor. :D :D
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

een wiel mag echt nooit aanlopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Das echt gevaarlijk stel je voor dat daardoor op hoge snelheid een band aan flarden wordt gescheurd.

Daarvoor heeft een auto bumbstops, een rubber ding dat ervoor zorgt dat wiel niet verder in de wielkast omhoog kan hoe je de auto ook belast.

Als de bumbstop nog steeds op zijn plaats zit, dan kan het eigenlijk alleen maar mis gaan als er te grote wielen gemonteerd zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

ehhm.....als ik een extra veer plaats concentrisch met mijn normale veer, dan krijg ik een grotere veerstijfheid, waardoor de veer bij dezelfde kracht minder ingedrukt word.....dus toch een stijvere veer
Oi, ik dacht dat je reageerde op die rubbertjes, die worden pas bij hogere lasten ingedrukt, maar die veren zorgen idd altijd voor meer stijfheid, maar dat valt in het begin alsnog redelijk mee, dan zijn ze nog ''soepel''.

Ik zal de volgende keer beter lezen :D

Gr. Tomas
Dennis

Bericht door Dennis »

geen probleem hoor 8)

Maar ik begon al aan mezelf te twijfelen :?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Bij mij was/is het mijn uitlaat die tegen een bout van de rechterachterpoot aankomt.
Ik zag het pas toen er een gat in mijn pot zat.

Bam.
Plaats reactie