Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo aug 04, 2013 9:23 am
door p@p@zs
De technische kant van dit verhaal laat ik over aan de techneuten, maar helpen doet het wel zeker.
Nadat bij mn ZS de standaard 48 mm ALU was vervangen door een 52 mm exemplaar pakte de motor veel eerder op.
Lijkt me dat dit bij een 1.4K hetzelfde effect geeft..
Geplaatst: zo aug 04, 2013 10:35 am
door schraatjuh
Nou, daar kom ik terug op me broers punt, wat me ook vrij logisch leek. Natuurlijk dat die feller reageert, wanneer er een grote gasklep inkomt ontstaat er eerder een groter gat en zal de auto sneller optrekken met minder gas, omdat die al een groter gat heeft dus. Bijvoorbeeld met een 48 mm geef je 3/10e gas, doe nu exact het zelfde bij de 52 mm en dan zou die bij de 48 mm al 4/10e losstaan, terwijl je niets meer gas geeft.
Geplaatst: wo aug 07, 2013 8:17 pm
door mali
Geplaatst: wo aug 14, 2013 10:05 am
door schraatjuh
Daar worden mijn vermoedens eigenlijk bevestigd. Het heeft dus niet echt veel zin om het te veranderen.
Toch bedankt.
mvg,
Dennis
Geplaatst: ma feb 03, 2014 10:27 pm
door racingboy
Ik heb ze alle drie gehad de gaskleppen, origineel de kleinste en beperkt, dan de midden, met andere gaskabel, en nu de grootste. En ik kan je verzekeren dat het verschil goed voelbaar is

Pakt veel vlotter op van onderin en eens boven de 4000 tr echt vlot hoor(dan wordt ie speels)