Pagina 2 van 2

Geplaatst: di aug 28, 2012 7:35 pm
door (R)overtaken
De OEM schijven en remmen waren zgan en na een 60 min op Assen en een 60 min op Zolder was het mooi metaal op metaal op de vooras. Nu is Zolder volgens mij wel meer killing voor je remmen dan TT of Zandvoort maargoed...

Ga nu 262mm Mintex schijven en blokken proberen met Tarox race remvloeistof. Als deze weer snel op zijn komt er grover geschut. Dacht zelf aan 282mm upgrade maar misschien zijn gegroefde Mintex schijven met raceblokken ook geschikt, nu ik Rik zijn opmerking meeneem in de overweging.

Goodrigde remleidingen staan sowieso hoog op de verlanglijst, dus Rik hoor graag wat ze kosten.

De BRM gaat nu uitsluitend worden gebruikt voor circuit en de rit er naartoe. De skills nemen toe met de ervaring. Weet niet wat redelijke rondetijden zijn maar op TT reed ik met OEM BRM en passagier rondjes 2m27s en op Zolder 2m16s. Daar moet vast nog veel af kunnen :?

Geplaatst: di aug 28, 2012 7:51 pm
door Rik
(R)overtaken schreef:... maar op TT reed ik met OEM BRM en passagier rondjes 2m27s en op Zolder 2m16s. Daar moet vast nog veel af kunnen :?
2m11s is met een standaard Vi en enige ervaring :fiew: haalbaar.

Succes! ;)

Geplaatst: wo aug 29, 2012 1:10 pm
door Johnny_D
Als je alleen naar het circuit gaat rijden, daar rijden, en weer terug. Dan zou ik voor EBC yellow stuff blokken gaan.

Geplaatst: wo aug 29, 2012 1:52 pm
door (R)overtaken
Johnny_D schreef:Als je alleen naar het circuit gaat rijden, daar rijden, en weer terug. Dan zou ik voor EBC yellow stuff blokken gaan.
Das me niet hardcore genoeg hoor. Dacht meer aan Ferodo ds3000, CarboneLorraine oid. Lees niet zoveel goeds over EBC blokken...

Geplaatst: wo aug 29, 2012 10:47 pm
door Johnny_D
tja. raar. ik denk dat dat eigen bevindingen, of geruchten zijn.
Er zijn ook mensen die roepen dat mg rover compleet ruk is.
Mijn ervaringen met ebc zijn heel goed, maar er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.

Je moet alleen wel opletten dat je niet te hardcore gaat.
Als je je remmen eerst goed warm moet remmen om ze te laten werken, heb je buiten het circuit een groot probleem.
Ik denk zelfs dat als je een ongeluk veroorzaakt doordat je niet goed kan remmen, je alle gemaakte schade uit eigen portemonnee kan betalen.

Je hebt immers remmen die niet voor de openbare weg bedoelt zijn.
Dus denk goed na over dat soort dingen, of breng je auto op een trailer.

Geplaatst: di sep 18, 2012 6:23 pm
door (R)overtaken
Johnny_D schreef:Als je alleen naar het circuit gaat rijden, daar rijden, en weer terug. Dan zou ik voor EBC yellow stuff blokken gaan.
Ik wil de yellowstuff toch wel eens gaan proberen, maar waar koop ik deze voor een Rover 200 BRM (blokjes achter) en/of voor een MG ZS160 (blokjes voor ivm upgrade naar 282mm)? :?

Merk dat er maar weinig goede (race) blokken te vinden zijn voor MG/Rover. Lastig zoeken iig, ook Ferodo, Hawk, CL... Blijkt allemaal moeilijk leverbaar. Tips iemand?

Zijn achterblokjes voor een Rover 25 gelijk aan die van de BRM? Dan wordt de keus daarvoor weer wat groter.

Geplaatst: di sep 18, 2012 9:02 pm
door Mr, B
ik heb nog een paar ebc yellowstuff blokken liggen voor 282 schijven
had zelf een setje teveel besteld :+

Geplaatst: wo sep 19, 2012 8:43 pm
door (R)overtaken
:lol: Wat vraag je voor die blokken? Ze zijn nieuw als ik het goed begrijp?

Geplaatst: ma okt 08, 2012 2:36 pm
door anoniem351968
Waar koop je race remblokken voor een gewone 262 set dan?

Geplaatst: ma okt 08, 2012 3:27 pm
door roland