achteras verbreder + velgen verhaal
Wat voor velgen heb je eronder liggen?
Op de 12" minilite velgen kun je 165/60/R12 banden op leggen, dat ziet er al heel wat beter uit! Heb ik ook gedaan bij mijn Cooper...
Je kunt andere velgen eronder knallen... 13x7 velgen bijvoorbeeld, die hebben een ET-waarde die in de min ligt!!!
Er zijn trouwens ook 12" velgen met zeer lage ET waarde...
Brede velgen scheelt een hoop!
Maar je kunt er niet nog bredere trommels op zetten...
Op de 12" minilite velgen kun je 165/60/R12 banden op leggen, dat ziet er al heel wat beter uit! Heb ik ook gedaan bij mijn Cooper...
Je kunt andere velgen eronder knallen... 13x7 velgen bijvoorbeeld, die hebben een ET-waarde die in de min ligt!!!
Er zijn trouwens ook 12" velgen met zeer lage ET waarde...
Brede velgen scheelt een hoop!
Maar je kunt er niet nog bredere trommels op zetten...
Ik heb GB eronder liggen. Zijn dus net minilites. 12 inch en had ook al het plan van die 165/60R12 banden. Welk merk heb je onder liggen en heb je er nog een goed adresje voor? Maar ik wil dus ook nog, buiten de banden om mijn velgen achter iets naar buiten laten steken, met de velgen die ik nu heb.
Ik heb er Brigetones onder liggen... Kosten vorig jaar 200 euro, maar dit jaar zijn ze 220 euro gaan kosten. Tja ik had ze helaas binnen 10 maanden kaal...
Goed adresje heb ik niet voor je bij jou in de buurt, maar we hebben in de buurt een bandenman die we goed kennen...
Met 165 zijn de wielkasten goed gevuld!
Mini Power
http://www.minipower.tk

Goed adresje heb ik niet voor je bij jou in de buurt, maar we hebben in de buurt een bandenman die we goed kennen...

Met 165 zijn de wielkasten goed gevuld!
Mini Power
http://www.minipower.tk
Ja zeker ja. Maar dat moet ook. ik denk dat ik voor Falken ga. Is weer eens wat anders. Heb jij trouwens nog aanpassingen aan je blok gedaan? Ik nog niet zo heel erg veel. K&N luchtfilter (Conisch), minispares torquemaster inlaatspruitstuk, Maniflow freeflow uitlaatsspruitstuk (Geen gewone met een los Y stuk, maar een zeldzame vaste), RVS pijp met op het eind een demper van een Honda CBR 900RR Fireblade.
Een andere mini van ons had er 12" Falkens onder, maar heeft velgen van 5J breed. Die liepen wel eens ooit aan als ze scherp stuurde en tegelijk inveerde. Dit hebben we toen nog kunnen corrigeren...
Nu liggen er ook brigetone's onder. De mini stuurt nu aanmerkelijk lichter... Ik heb het idee dat de falkens iets hoekiger zijn.
Ze lopen nu niet aan. Alleen echt aso door een bocht gooid.
Je hebt er dus een standaard stage one kit op zitten...
Daar kan zo'n vast spruitstuk bij zitten. Je hebt dan 1 pijp naar beneden.
Ik heb dus een lcb, met 2 pijpen naar beneden die onder de auto bij elkaar komen. Daarachter een "rechte" pijp naar achteren, beetje gebogen met een pers... En een enkele maniflow einddemper...
Ik heb er een 1300 blok in liggen, met HIF44 carb. Nu zit er een verkeerde naald in van een HS carb. Waardoor hij nu soms echt naverbrand in de uitlaat als je flink aan het gassen bent...
Vervangende openlucht filter omdat ik het filterhuis van een cooper zo mooi vind...
Maar komt nog een conische open lucht filter op.
Nu liggen er ook brigetone's onder. De mini stuurt nu aanmerkelijk lichter... Ik heb het idee dat de falkens iets hoekiger zijn.
Ze lopen nu niet aan. Alleen echt aso door een bocht gooid.
Je hebt er dus een standaard stage one kit op zitten...
Daar kan zo'n vast spruitstuk bij zitten. Je hebt dan 1 pijp naar beneden.
Ik heb dus een lcb, met 2 pijpen naar beneden die onder de auto bij elkaar komen. Daarachter een "rechte" pijp naar achteren, beetje gebogen met een pers... En een enkele maniflow einddemper...
Ik heb er een 1300 blok in liggen, met HIF44 carb. Nu zit er een verkeerde naald in van een HS carb. Waardoor hij nu soms echt naverbrand in de uitlaat als je flink aan het gassen bent...

En waar ligt dat bij in de buurt als ik vragen mag? Ga trouwens met een beetje mzzl binnenkort een weber of een dellorto erop zetten. ben die SU een beetje zat. Krijg hem maar niet mooi lopend. En als die weber of dellorto niet lukt dan maar op zoek naar een rollerbank die die naaldjes op voorraad heeft
Asten ligt in de buurt van Eindhoven...
Wij hebben eigenlijk nooit problemen met SU carbs...
Ik verwacht dat je meer problemen zult krijgen met een Weber. Die zijn moeilijk af te stellen. Ik zou er een HIF38 carb opzetten, die hebben een betere flow als een SU carb, waardoor ie weer wat meer pk's heeft.
Een HIF38 kun je vinden op een austin metro 1000. Je kunt ook je SU een keer uitelkaar pakken...
Wij hebben eigenlijk nooit problemen met SU carbs...
Ik verwacht dat je meer problemen zult krijgen met een Weber. Die zijn moeilijk af te stellen. Ik zou er een HIF38 carb opzetten, die hebben een betere flow als een SU carb, waardoor ie weer wat meer pk's heeft.
Een HIF38 kun je vinden op een austin metro 1000. Je kunt ook je SU een keer uitelkaar pakken...